Performatywność WR/R/Perf
Podczas zajęć osoby studiujące będą zapoznawać się z technikami tworzenia spektakli i zdarzeń performatywnych wywiedzionych z autorskiej koncepcji nieopartej na tekście. Istotny nacisk zostanie położony na prowadzenie świadomego procesu artystycznego, także w oparciu o praktykowany w obrębie grupy metodyczny i nieprzemocowy feedback. Wiele uwagi poświęcimy roli detalu w pracy reżyserskiej, przyglądając się podstawowym jakościom performatywnym, jak praca z czasem, przestrzenią, obecnością/nieobecnością, rytmem, relacyjnością ludzkich i nie-ludzkich aktorów. Wspólnie zastanowimy się nad sprzężeniem "performatywności" i "teatralności".
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Po ukończeniu kursu student_ka:
K_W01 rozumie przydatność perspektywy performatywnej dla tworzenia utworu teatralnego P7S_WG
K_W03 rozumie rolę strukturalnego myślenia w teatralnym procesie twórczym P7S_WG
Umiejętności:
Po ukończeniu kursu student_ka potrafi:
K_U07 stworzyć autorską koncepcję zdarzenia scenicznego P7S_UW
K_U16 prowadzić świadomy, autorski proces twórczy P7S_UU
Kompetencje społeczne:
Po ukończeniu kursu student_ka jest gotowa do:
K_K06 konstruktywnej dyskusji nad współczesnymi formami teatralnymi P7S_KK
K_K07 odbierania i udzielania merytorycznego feedbacku P7S_KK
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę, na podstawie obecności, aktywności i przygotowania pracy końcowej (autorskiego zdarzenia performatywnego trwającego 10 minut).
Dopuszczalne dwie nieusprawiedliwione nieobecności.
Literatura
Literatura proponowana na bieżąco, dopasowana do projektów realizowanych przez grupę.