Fakultet 4 WR/F4
Treść zajęć
Ramowy program zajęć:
1. Pojęcie produkcji filmowej w świetle Ustawy o kinematografii
2. Podstawy prawa autorskiego w odniesieniu do filmu
3. Etapy produkcji filmowej
4. Ekipa filmowa – piony i zależności
5. Przygotowania do powstania filmu. O czym należy pamiętać?
6. Finansowanie filmów w Polsce
7. Praca nad scenariuszem
8. Dokumenty produkcyjne: kosztorys, kalendarzówka, plan pracy
9. Plan zdjęciowy – urzeczywistnienie wizji artystycznej, czy szukanie kompromisów?
10. Kamera, oświetlenie, grip. Techniczne aspekty powstawania filmów
11. Dźwięk w filmie
12. O postprodukcji słów kilka. Zdjęcia z planu vs. gotowy film
13. Analiza wybranych fragmentów filmowych pod kątem produkcyjnym
14. Organizacja pracy własnej – przewodnik praktyczny (w miarę czasu)
Dokładny program zajęć zostanie ustalony po rozpoznaniu wiedzy i indywidualnych potrzeb studentów
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/21-Z: | W cyklu 2021/22-Z: |
Efekty kształcenia
K_U14 reżyserować małe formy filmowe i telewizyjne, posługując się znajomością technik narracji filmowej, ciągłości montażowej, stylu i metod kręcenia zdjęć, organizacji planu dźwiękowego, komponowania obrazu filmowego, montażu obrazu i dźwięku przy użyciu najnowszych technologii cyfrowych
K_W11 wykazuje się znajomością podstawowych metod analizy i interpretacji różnych wytworów kultury właściwych dla wybranych tradycji, teorii lub szkół badawczych w zakresie teatru i dramatu
K_W13 rozumie i zna podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego
K_U01 analizować, oceniać, selekcjonować i wykorzystywać informacje oraz wiedzę pochodzące z różnych źródeł, aby doskonalić i rozwijać osobowość artystyczną do tworzenia własnych koncepcji artystycznych
K_U03 stosować techniki myślenia twórczego (heurystyczne) w określonych sytuacjach decyzyjnych, jak również wykorzystywać je do rozwoju własnej osobowości artystycznej
K_U09 formułować w czytelny sposób i stawiać zadania artystyczne współtwórcom i ekipie technicznej; ocenić poszczególne etapy pracy, aby nadać im zaplanowany kierunek artystyczny
Literatura
1. Podstawowa:
-Ustawa z dnia 30 czerwca 2005 r. o kinematografii
-Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych
-Wykazu praw i obowiązków członków grupy produkcyjnej podczas realizacji filmu: http://kipa.pl/branza/ekipa-filmowa/
2. Uzupełniająca:
-Michał Zabłocki, Organizacja produkcji filmu fabularnego w Polsce, Wydawnictwo Wojciech Marzec (dowolne wydanie)