Fakultet 2 WR/F2
Zagadnienia poruszane podczas zajęć:
1. Teoria kształtowania się charakteru:
a) teoria charakterologiczno-rozwojowa,
b) zagadnienia charakterologiczne, związane z problematyką przywiązania i więzi
c) charakterologiczne zagadnienia rozwoju „self”
d) problematyka charakterologiczna „self” w systemie
2. Style charakteru według Stephena M. Johnsona:
a) Dziecko znienawidzone
b) Dziecko porzucone
c) Dziecko zawłaszczone
d) Dziecko wykorzystane
e) Dziecko pokonane
f) Dziecko uwiedzione
g) Dziecko zdyscyplinowane
3. Teoria kształtowania się charakteru na podstawie dramatów proponowanych przez prowadzących seminaria reżyserskie
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/21-Z: | W cyklu 2019/20-L: | W cyklu 2019/20-Z: |
Efekty kształcenia
K_W09 wykazuje się uporządkowaną wiedzą ogólną z zakresu historii i teorii literatury, historii teatru, historii powszechnej, antropologii kultury, historii obyczaju, psychologii – co pozwala rozpoznawać i rozumieć fenomeny kultury symbolicznej, artystycznej, literackiej oraz posługiwać się podstawowymi kategoriami i metodami w analizie zjawisk teatralnych
K_W11 wykazuje się znajomością podstawowych metod analizy i interpretacji różnych wytworów kultury właściwych dla wybranych tradycji, teorii lub szkół badawczych w zakresie teatru i dramatu
K_U01 analizować, oceniać, selekcjonować i wykorzystywać informacje oraz wiedzę pochodzące z różnych źródeł, aby doskonalić i rozwijać osobowość artystyczną do tworzenia własnych koncepcji artystycznych
K_U02 analizować dramat pod względem struktury formalnej, znaczenia, przesłania w kontekście wiedzy o kulturze, historii, psychologii społecznej i psychologii osobowości oraz odnajduje treści aktualne dla współczesnego widza; w nowatorski sposób interpretować tekst, wyrażając własny stosunek do rzeczywistości
K_U03 stosować techniki myślenia twórczego (heurystyczne) w określonych sytuacjach decyzyjnych, jak również wykorzystywać je do rozwoju własnej osobowości artystycznej
K_K04 przeciwdziałania negatywnym napięciom, jakie wiążą się z tworzeniem teatru, stwarzając współtwórcom poczucie bezpieczeństwa w ich pracy
K_K05 rozstrzygania problemów i prowadzenia negocjacji w sytuacji sprzeczności racji artystycznych, technicznych i finansowych
K_K07 krytycznej oceny odbieranych treści, samooceny oraz konstruktywnej krytyki w stosunku do działań innych osób
Kryteria oceniania
zaliczenie na ocenę
Literatura
"Trzy siostry"- Czechow
Literatura obozowa