Akademia Teatralna - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
Kierunki studiów > Wszystkie studia > Aktorstwo, spec. aktorstwo teatru lalek, ogólnoakademicki > Aktorstwo teatru lalek, ogólnoakademicki (od 2018 r. 10 sem)

Aktorstwo teatru lalek, ogólnoakademicki (od 2018 r. 10 sem) (WSL/ATL/1818)

jednolite magisterskie
Stacjonarne, 5 lat
Język: Polski

Dzień dobry, cieszymy się, że są Państwo zainteresowani rekrutacją na kierunek aktorstwo, specjalność aktorstwo teatru lalek w Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie Filii w Białymstoku. Poniżej prezentujemy wszystkie potrzebne informacje oraz pomocne linki.

Egzaminy wstępne odbędą się w terminie: 04 – 11.07.2024.

Rekrutacja będzie wymagała zgromadzenia wszystkich danych i potwierdzenia zgłoszenia. Samo dodanie płatności i wypełnienie formularzy bez potwierdzenia zgłoszenia sprawi, że zgłoszenie nie będzie brane pod uwagę w procesie rekrutacji.

*Aby przystąpić do egzaminów wstępnych w roku 2024 na kierunek aktorstwo, specjalność aktorstwo teatru lalek, osoba kandydująca powinna w terminie: od 22.04 – 23.06.2024:

-wypełnić on-line formularzpodania w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów

-uzupełnić wszystkie wymagane w systemie dokumenty

-załączyć aktualne zdjęcie legitymacyjne

-uiścić opłatę za egzamin na specjalność aktorstwo teatru lalek (150 zł) i zamieścić w IRK potwierdzenie przelewu

Nr konta: 44 1090 2590 0000 0001 5779 5119

Prosimy zwrócić uwagę na dane przelewu.

TUTUŁ PRZELEWU: ATL, [imię i nazwisko], [numer id]

-ATL – to oznaczenie specjalności aktorstwo teatru lalek

-numer id – indywidualny numer osoby kandydującej, w systemie rekrutacji widoczny na stronie MOJE KONTO w sekcji DANE IDENTYFIKACYJNE

-umieścić pełen przygotowany przez osobę kandydującą repertuar, listę utworów, do wszystkich etapów

-umieścić linki do nagrańwszystkich tekstów z repertuaru oraz link do wizytówki osoby kandydującej

UWAGA: Linki powinny być zamieszczone na prywatnym koncie Youtube osoby kandydującej.

Prosimy o szczególne zwrócenie uwagi na to, aby każde nagranie opublikowane było w trybie widoczności jako film NIEPUBLICZNY.

UWAGA! Nieprzyjmujemy dokumentów przesłanych pocztą lub dostarczonych do Biura Obsługi Toku Studiów.

SKŁADANIE PLIKÓW EGZAMINACYJNYCH

1.Wizytówka w formie wideo, w planie bliskim z nagraniem kilku słów na swój temat (imię i nazwisko, krótki życiorys, zainteresowania itp.) ze wskazaniem dwóch utworów spośród przesłanych jako zgłoszenie do I etapu. Maksymalny czas trwania wizytówki: 60 sek.

2.Przygotowane przez siebie utwory (* oznacza utwór nieobowiązkowy):

proza klasyczna

proza współczesna

wiersz klasyczny

wiersz współczesny

dowolny utwór

utwór dodatkowy*

piosenka w języku polskim

piosenka ludowa bez podkładu muzycznego

piosenka w języku obcym innym niż angielski*

każdy w osobnym, podpisanym pliku (w podpisie pliku powinny się znaleźć następujące informacje: imię i nazwisko osoby kandydującej oraz autor i tytuł utworu).

3.Teksty utworów i piosenek w formacie pdf.

Nagranie interpretacji utworów powinno być w pozycji stojącej, w dowolnej zamkniętej przestrzeni w planie ogólnym, tak aby można było zobaczyć całą postać lub w zbliżeniu. Prosimy o samodzielną decyzję, jaki kadr zostanie zastosowany w danym utworze. Piosenkę wykonujemy bez choreografii.

Każdy utwór powinien być nagrany w osobnym filmie, jako jedno ujęcie! Nagranie nie może być w żaden sposób montowane i modyfikowane. Każdy z filmów powinien być nagrany jednym statycznym ujęciem, kamerą lub smartfonem. Każdy plik filmowy powinien być podpisany oraz umieszczony w odpowiednim miejscu w IRK.

Utwory powinny prezentować jak najlepiej warunki sceniczne i możliwości wokalne. Należy zwrócić szczególną uwagę, aby utwory były zróżnicowane w treści i nastroju.

Wymagania techniczne:

Nagranie z tylnej kamery telefonu komórkowego lub z kamery cyfrowej

Proporcje obrazu: 16:9 w układzie poziomym

Rozdzielczość obrazu: nie mniejsza niż 720p (1280×720)

Klatka – 25 lub 30 klatek na sekundę

Format: MPEG-4 lub MOV

Kodek: H.264 lub H.265z

Prosimy o dokładne sprawdzenie jakości technicznej nagrań przed umieszczeniem ich w folderze.

Warunkiem przystąpienia do egzaminów wstępnych, jest poprawna rejestracja w systemie INTERNETOWEJ REJESTRACJI KANDYDATÓW (IRK) do 23.06.2024 do godz. 23:59 oraz złożenie wszystkich wymaganych dokumentów.

PRZEBIEG EGZAMINÓW WSTĘPNYCH

ETAP 0 03.07.2024 – rozmowa kwalifikacyjna – dotyczy tylko kandydatów_ek cudzoziemców_ek*. Celem rozmowy jest potwierdzenie przygotowania oraz stopnia znajomości języka pozwalających na podjęcie studiów w języku polskim na kierunku aktorstwo, specjalność aktorstwo teatru lalek. Kandydat zobowiązany jest do zabezpieczenia sobie możliwości połączenia online w ustalonym wcześniej przez Biuro Obsługi Toku Studiów terminie w harmonogramie egzaminów wstępnych. Rozmowa odbywa się za pośrednictwem usługi Teams na platformie Microsoft365.

Po uzyskaniu potwierdzenia, kandydaci cudzoziemcy przystępują do kolejnych etapów egzaminu wstępnego.

ETAP I 04.07.2024 – eliminacje wstępne (obejmują sprawdzian z podstawowych predyspozycji aktorskich).

Osoba kandydująca spośród minimum 5 utworów przygotowanych wcześniej wybiera 2 (proza, wiersz) oraz piosenkę do oceny. Osoba kandydująca jest oceniana w skali dwustopniowej: dostateczny (dst.) lub niedostateczny (ndst.). Uzyskanie czterech pozytywnych ocen (dst.) z wymowy, głosu, interpretacji i umuzykalnienia kwalifikuje osobę kandydującą do ETAPU II egzaminu.

W rekrutacji na rok 2024/25 pierwszy etap odbywa się na podstawie przesłanych przez kandydatów nagrań wideo.

UWAGA! Wyniki ETAPU I będą dostępne w późnych godzinach wieczornych 04.07.2024 w Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK).

ETAP II 05.07.2024– egzamin teoretyczny – odbędzie się w formie online; osoby które przejdą do II etapu są zobowiązane do zabezpieczenia sobie możliwości połączenia online w ustalonym wcześniej przez Biuro Obsługi Toku Studiów terminie w harmonogramie egzaminów wstępnych. Połączenie odbywać się będzie w usłudze TEAMS na platformie Microsoft 365.

Egzamin dotyczy wiedzy o teatrze, sztuce oraz orientacji w bieżącym życiu kulturalnym. Punktowane są cztery zagadnienia:

teatr wśród sztuk 0 – 5 pkt.

dramat polski i powszechny 0 – 5 pkt.

wybrane zagadnienia bieżącego życia społecznego i kulturalnego 0 – 5 pkt.

forma i logika wypowiedzi 0 – 5 pkt.

Uzyskanie minimum 12 punktów kwalifikuje osobę kandydującą do ETAPU III.

UWAGA! Osoby kandydujące, które dostaną się do II etapu poza wiedzą ogólną dotyczącą teatru, dramatu i życia społeczno-kulturalnego powinny wykazać się także wiedzą specjalistyczną, wynikającą z kierunku podejmowanych studiów. Wymagana jest zatem znajomość teatrów lalek w Polsce, w tym:

– nazw i siedzib instytucjonalnych teatrów lalek, zwłaszcza znajdujących się w regionie (województwie), z którego pochodzi osoba kandydująca;

repertuar lalkowy z ostatniego sezonu (tytuł, reżyser_ka, scenograf_ka, opinie w recenzjach i artykułach).

Ponadto osoba kandydująca powinna wykazać się orientacją na temat innych specjalistycznych wydarzeń kulturalnych w swoim regionie (województwie), w tym festiwali i przeglądów teatrów lalek, teatrów ożywionej formy, teatrów dla dzieci, itp.

 LISTA LEKTUR:

– dramaty wpisane na listę lektur obowiązkowych i uzupełniających poziomów podstawowego i rozszerzonego dla liceów i techników

– bieżące numery czasopism „Teatr Lalek”, „Teatr”

– rozdział: „Teatr lalek” [w:] „Słownik wiedzy o teatrze”, Dariusz Kosiński (i in.), Park Edukacja, Bielsko-Biała 2005 (lub wydania późniejsze).

– hasła: „Marioneta i aktor”, „Maska”, „Przedmiot”, „Teatr plastyczny”, „Teatr przedmiotu” [w:] „Patrice Pavis, Słownik terminów teatralnych”, Zakład Narodowy im. Ossolińskich – Wydawnictwo, Wrocław 2002.

– hasła: „Jawajka”, „Kukła”, „Lalka teatralna”, „Marionetka”, „Maska”, „Pacynka”, „Teatr cieni”, „Teatr lalek” [w:] Bożena Frankowska, „Encyklopedia teatru polskiego”, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.

PORTALE INTERNETOWE:

– www.e-teatr.pl

- www.teatrlalek-pismo.pl

- www.teatr-pismo.pl

UWAGA! Wszystkie osoby kandydujące, które przejdą do III etapu OBOWIĄZKOWO biorą udział w stacjonarnych warsztatach: rytmiczno-ruchowych oraz przedmiotowych dnia 07.07.2024.

Do udziału w warsztatach oraz na egzamin praktyczny zaleca się wygodny strój sportowy i lekkie buty sportowe.

ETAP III 8-10.07.2024 – egzamin praktyczny, stacjonarnie.

Egzamin praktyczny podzielony jest na trzy części: rytmiczno-ruchową, z zakresu zadań aktorskich z przedmiotem oraz aktorską.

W części rytmiczno-ruchowej punktowana jest:

sprawność fizyczna 0 – 10 pkt.

sprawność taneczno-rytmiczna 0 – 10 pkt.

Osoba kandydująca może uzyskać max. 20 pkt.

W części dotyczącej zadań aktorskich z przedmiotem punktowane są:

zdolności animacyjne 0 – 10 pkt.

etiuda z przedmiotem 0 – 10 pkt.

Osoba kandydująca może uzyskać max. 20 pkt.

W części aktorskiej punktowana jest:

interpretacja prozy 0 – 20 pkt.

interpretacja wiersza 0 – 20 pkt.

etiuda aktorska 0 – 20 pkt.

głos 0 – 10 pkt.

wymowa 0 – 10 pkt.

umuzykalnienie 0 – 10 pkt.

Osoba kandydująca może uzyskać max. 90 pkt.

Osoba kandydująca podczas pełnego procesu rekrutacji ma szansę uzyskania maksymalnie 160 pkt., na które składają się oceny cząstkowe:

za egzamin teoretyczny – max. 20 pkt.,

za egzamin praktyczny – max. 130 pkt.,

za uzyskaną ocenę z nowożytnego języka obcego – max. 10 pkt.

W ETAPIE III egzaminu osoby kandydujące ze „starą maturą” przystępują do testu z nowożytnego języka obcego (zgodnie z Załącznikiem nr 10), egzamin z języka obcego należy zdać na poziomie minimum 30%.

O przyjęciu na pierwszy rok studiów decyduje ogólna suma punktów uzyskana przez osobę kandydującą z egzaminu teoretycznego, praktycznego i języka obcego.

INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE – DOKUMENTY W WERSJI PAPIEROWEJ „TECZKA”

UWAGA: Osoby kandydujące, które zostaną przyjęte na pierwszy rok studiów, będą zobowiązane dostarczyć oryginały wymienionych w podaniu dokumentów i załączników (z wyjątkiem potwierdzenia przelewu) wraz z deklaracją o podjęciu studiów do Biura Obsługi Toku Studiów tuż po zakończeniu rekrutacji.

-podanie na formularzu wygenerowanym przez system IRK i podpisane przez osobę kandydującą wraz z oświadczeniem o wyrażeniu zgodyna przetwarzanie danych osobowych w zakresie niezbędnym do przebiegu rekrutacji i studiów,

-oryginał lub odpis świadectwa dojrzałości lub poświadczonąnotarialnie kopię tego świadectwa (zaświadczenie ze szkoły o przystąpieniu do egzaminu dojrzałości – dla tegorocznych maturzystów);kandydaci_tki polscy_kie z międzynarodową maturą – dokument wydany za granicą, będący odpowiednikiem świadectwa dojrzałości wraz z tłumaczeniem przysięgłym lub dyplom IB wydany przez organizację International Baccalaureate Organization (matura międzynarodowa wraz z tłumaczeniem przysięgłym),

-aktualne 2 fotografie w wersji papierowej w formacie legitymacyjnym,

Ewentualnie:

-dokument potwierdzający uczestnictwo w olimpiadzie,

-certyfikat z języka.

CZĘSTO POPEŁNIANE BŁĘDY

Brak czytania ze zrozumieniem informacji zamieszczonych w IRK, przewodniku oraz na stronie internetowej.

Niepilnowanie terminów komunikowanych w Internetowej Rekrutacji Kandydatów.

Nieodbieranie e-maila z wiadomościami od nas.

Umieszczanie w Internetowej Rejestracji Kandydatów dokumentów w formatach innych niż PDF.

Niewpisanie numeru kandydata i specjalności, na którą się zdaje na przelewie bankowym.

Wgrywanie do Internetowej Rejestracji Kandydatów print screenu ekranu zamiast wymaganego potwierdzenia przelewu (pobiera się go ze strony banku w formacie PDF).

Wgrywanie do Internetowej Rejestracji Kandydatów świadectwa ukończenia szkoły zamiast świadectwa dojrzałości (świadectwa maturalnego). 

DOSTĘPNOŚĆ

Zalecamy zapoznanie się z „Deklaracją dostępności” systemu IRK. W przypadku stwierdzenia istotnych problemów z dostępnością, należy skontaktować się z koordynatorką dostępności Akademii (adres mailowy: dostepnosc[at]e-at.edu.pl, inne formy kontaktu opisane zostały na stronie Akademii: Deklaracja Dostępności – Akademia Teatralna (atb.edu.pl)) w celu przygotowania alternatywnej metody dostępu do procesu rekrutacji lub niezbędnego wsparcia, zgodnie z wymogami ustawy o dostępności cyfrowej (art. 7) oraz ustawy o dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (art. 6 i 7). Aby nasze wsparcie mogło być skuteczne, prosimy o kontakt nie później niż na 10 dni przed zamknięciem systemu IRK. 

Koordynatorzy ECTS:

Przyznawane kwalifikacje:

dyplom magistra na kierunku aktorstwo, spec. aktorstwo teatru lalek
dyplom magistra sztuki na kierunku aktorstwo, spec. aktorstwo teatru lalek

Dalsze studia:

możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia. Możliwość ubiegania się o przyjęcie do szkoły doktorskiej.

Uprawnienia zawodowe:

absolwent kierunku aktorstwo otrzymuje tytuł zawodowy magistra sztuki i jest przygotowany do podjęcia: - twórczej działalności w teatrze lalkowym jak również dramatycznym i muzycznym, filmie, telewizji, radio i na estradzie - twórczego udziału w projektach artystycznych i programach edukacyjnych - działalności pedagogiczno – artystycznej: asystenta w wyższym szkolnictwie teatralnym, animatora w zakresie edukacji teatralnej w szkolnictwie - pracy w placówkach kulturalnych i wychowawczych.

Efekty kształcenia

Efekty uczenia się dla kierunku aktorstwo

WIEDZA - absolwent zna i rozumie

Zakres i głębia/ kompletność perspektywy poznawczej i zależności

K_W01 posiada gruntowną znajomość kanonu polskiej i światowej literatury pięknej; poszerza zakres tej wiedzy poprzez indywidualną pracę i poszukiwania P7S_WG

K_W02 w pogłębionym stopniu zna i rozumie teorie naukowe właściwe dla aktorstwa oraz kierunki ich rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań P7S_WG

K_W03 zna repertuar związany ze specjalnością studiów P7S_WG

Kontekst/ Uwarunkowania, skutki

K_W03 posiada wiedzę, która umożliwia mu działanie sceniczne ze świadomością kontekstu historycznego i kulturowego oraz fundamentalnych dylematów współczesnej cywilizacji P7S_WK

K_W04 w pogłębionym stopniu zna i rozumie cechy aktora jako twórcy kultury i podmiotu konstytuującego struktury społeczne oraz zasady ich funkcjonowania P7S_WK

Wiedza o realizacji prac artystycznych

K_W05 ma wiedzę z zakresu technicznych oraz artystycznych środków warsztatu aktorskiego i ruchowego w stopniu niezbędnym do realizacji własnych projektów artystycznych; P7S_WG

Rozumienie kontekstu dziedzin sztuki

K_W06 zna i rozumie podstawowe linie rozwojowe sztuk teatralnych i filmowych w różnych okresach historycznych oraz zna fachową literaturę w tej dziedzinie P7S_WG

K_W07 posiada wiedzę na temat stylów i metod gry aktorskiej, technik tanecznych, konwencji teatralnych; orientuje się w aktualnych trendach i dokonaniach wybitnych twórców teatru i filmu P7S_WG

K_W08 używa i miesza gatunki, style w celu podkreślenia współczesnej wymowy projektu artystycznego w nawiązaniu do aktualnych wydarzeń z życia współczesnego P7S_WG

K_W09 posiada wiedzę niezbędną do właściwego wykonywania działań zawodowych z użyciem nowoczesnych technologii oraz specjalistycznego sprzętu, umożliwiającą pracę w ramach wszelkich form scenicznych i studyjnych w otwartych i zamkniętych przestrzeniach o różnorodnej akustyce i kubaturze P7S_WG

K_W10 rozumie zależności pomiędzy teorią a praktyką w aktorstwie, śpiewie i ruchu, a także pomiędzy inspiracją a kreacją twórczą i wykorzystuje tę wiedzę dla swojego dalszego rozwoju P7S_WG

K_W11 posiada szeroką wiedzę na temat finansowych, marketingowych i prawnych aspektów zawodu aktora P7S_WK

K_W12 zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego P7S_WK

UMIEJĘTNOŚCI - absolwent potrafi

Wykorzystanie wiedzy/ rozwiązywane problemy i wykonywane zadania – umiejętności ekspresji artystycznej

K_U01 używa pełni potencjału twórczego wykorzystując uniwersalizm kreatywności we wszystkich sferach swego działania, jako indywidualność artystyczna kreuje i realizuje własne projekty twórcze P7S_UW

Umiejętności realizacji prac artystycznych (sztuki teatralne i filmowe)

K_U02 analizuje tekst dramatyczny, scenariusz, lub inny materiał literacki pod kątem możliwości adaptacji, kompilacji czy innych zabiegów dotyczących konstruowania tekstu dla potrzeb zamierzonych koncepcji artystycznych P7S_UW

K_U03 dostosowuje środki ekspresji aktorskiej do różnorodnych warunków scenicznych i studyjnych umiejętnie wykorzystując specjalistyczny sprzęt i nowoczesne technologie P7S_UW

K_U04 posiada umiejętność odejścia od zapisanego tekstu, improwizując z użyciem werbalnych i niewerbalnych środków ekspresji zgodnie z założoną koncepcja artystyczną P7S_UW

Organizacja pracy, planowanie i praca zespołowa

K_U05 działa na rzecz zespołu, także pełniąc w nim wiodącą rolę; dąży do osiągnięcia porozumienia w sprawie wypracowania wspólnego kierunku kreowania dzieła; jest gotowy podjąć polemikę ze współtwórcami P7S_UO

Umiejętności warsztatowe

K_U06 posługuje się środkami wyrazu aktorskiego w połączeniu z opanowaniem techniki aktorskiej w zakresie mowy, głosu i ekspresji ciała w stopniu umożliwiającym realizację własnych projektów artystycznych P7S_UW, P7S_UU

K_U07 stosuje techniki aktorskiego treningu głosu i ciała nie powodujące uszczerbku na zdrowiu P7S_UW, P7S_UU

K_U08 samodzielnie formułuje krytyczne sądy na podstawie analizy, oceny i selekcji informacji, które potrafi swobodnie czerpać z różnych dziedzin humanistyki dla realizacji własnych projektów twórczych P7S_UW, P7S_UU

Komunikowanie się/ odbieranie i tworzenie wypowiedzi, upowszechnianie wiedzy w środowisku naukowym i posługiwanie się językiem obcym - umiejętności werbalne

K_U09 tworzy rozbudowane pisemne i ustne wypowiedzi z zakresu sztuk teatralnych i filmowych w oparciu o wiedzę teoretyczną zdobytą w procesie kształcenia, także w języku obcym P7S_UK

K_U10 posługuje się językiem obcym w zakresie dotyczącym sztuk teatralnych, a w szczególności warsztatu aktorskiego na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego P7S_UK

Umiejętności w zakresie umiejętności publicznych prezentacji

K_U11 elastycznie przystosowuje się do warunków towarzyszących różnorodnym występom publicznym; umiejętnie nawiązuje kontakt z publicznością wykorzystując go skutecznie i odpowiedzialnie P7S_UK

KOMPETENCJE SPOŁECZNE - absolwent jest gotów do

Oceny/ krytyczne podejście

K_K01 wykorzystuje doświadczenia zdobyte podczas procesu kształcenia w jasnym formułowaniu sądów i oczekiwań wobec partnerów scenicznych; jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści P7S_KK

Niezależność

K_K02 rozumie i odczuwa potrzebę rozwoju i poszerzania własnej wiedzy, umiejętności i sprawności; przekazuje ją i wykorzystuje w pracy zespołowej przy projektach artystycznych P7S_UU, P7S_KR

K_K03 łączy zdobytą wiedzę i umiejętności wykorzystując ją przy tworzeniu kompleksowych przedsięwzięć artystycznych a także przy organizacji procesu uczenia się innych osób P7S_UU, P7S_KR

Odpowiedzialność/ wypełnianie zobowiązań społecznych i działanie na rzecz interesu publicznego

K_K04 twórczo uczestniczy w życiu społecznym i kulturalnym z własnej inicjatywy współtworząc dzieła na najwyższym poziomie artystycznym, w oparciu o mechanizmy rynkowe P7S_KO

Uwarunkowania psychologiczne

K_K05 świadomie korzysta w pracy twórczej z zasobów własnej energii, intuicji, emocji i wyobraźni; skutecznie radzi sobie ze stresem w pracy indywidualnej i zespołowej P7S_KK

K_K06 dokonuje samooceny i formułuje konstruktywne uwagi wobec innych osób; uwagi krytyczne przyjmuje jako inspirację do poszukiwania nowych rozwiązań P7S_KK

Rola zawodowa/ niezależność i rozwój etosu

K_K07 dorobek artystyczny buduje w oparciu o etos zawodu aktora i twórcy P7S_KR

K_K08 funkcjonuje jako artysta z zachowaniem wszelkich zasad etyki obowiązujących w środowisku teatralnym i filmowym oraz przy realizacji innych działań artystycznych wykorzystujących nabyte kompetencje zawodowe P7S_KR

Komunikacja społeczna

K_K09 realizuje projekty artystyczne poruszające ważkie problemy współczesnego świata, działa na rzecz podtrzymania spuścizny dziedzictwa kulturowego w uniwersalnym wymiarze P7S_KO, P7S_KR

K_K10 analizuje i wyciąga wnioski z aktów twórczych w społecznym, naukowym i etycznym aspekcie P7S_KO, P7S_KR

K_K11 decyduje o wyborze formy artystycznego komunikatu dzieła na rzecz klarownego przekazania go odbiorcy z zastosowaniem technologii informacyjnych P7S_KO, P7S_KR

Efekty uczenia się dla specjalności Aktorstwo teatru lalek

WIEDZA - absolwent zna i rozumie

Zakres i głębia/ kompletność perspektywy poznawczej i zależności

SATL_W01 w pogłębionym stopniu zna teorie naukowe właściwe dla aktorstwa teatru lalek oraz kierunki ich rozwoju, a także zaawansowaną metodologie badań P7S_WG

Wiedza o realizacji prac artystycznych:

SATL_W02 zna metody i sposoby wykorzystania klasycznych i współczesnych form teatru lalek oraz wykazuje się znajomością stylów gry aktorskiej żywego planu w stopniu niezbędnym do realizacji dzieła artystycznego P7S_WG

Rozumienie kontekstu dziedzin sztuki:

SATL_W03 zna możliwości wykorzystania i mieszania konwencji i stylów przynależnych teatrowi lalek i żywego planu w celu uzyskania współczesnej wymowy dzieła artystycznego P7S_WG

SATL_W04 zna środki ekspresji w teatrze ożywionej formy, posiada wiedzę z zakresu możliwości

warsztatowych pokrewnych dyscyplin (w tym najnowszych trendów) P7S_WG, P7S_WK

SATL_W05 zna problematykę związaną z technologiami stosowanymi w teatrze (w ujęciu całościowym) oraz rozwojem technologicznym w dziedzinie teatru lalek P7S_WG

UMIEJĘTNOŚCI - absolwent potrafi

Umiejętności realizacji prac artystycznych aktora teatru lalek:

SATL_U01 rozumie istotę konstrukcji tekstu scenariusza, samodzielnie ocenia tekst literacki i możliwości jego wykorzystania w procesie budowy dzieła teatralnego z użyciem środków teatru lalek; P7S_UW

SATL_U02 świadomie posługuje się techniką i technologią teatru lalek w realizacji prac artystycznych P7S_UW

Uczenie się, planowanie własnego rozwoju i rozwoju innych osób

SATL_U03 opanował ćwiczenia umiejętności warsztatowych, które umożliwiają ciągły rozwój zawodowy poprzez samodzielną pracę P7S_UW, P7S_UU

Umiejętności warsztatowe:

SATL_U04 potrafi realizować własne koncepcje artystyczne przy pomocy umiejętności warsztatowych i rzemieślniczych z zakresu teatru lalek, jak i teatru dramatycznego P7S_UW, P7S_UU

Komunikowanie się/ odbieranie i tworzenie wypowiedzi, upowszechnianie wiedzy w środowisku naukowym i posługiwanie się językiem obcym - umiejętności werbalne

SATL_U05 tworzy rozbudowane pisemne i ustne wypowiedzi z zakresu aktorstwa teatru lalek w oparciu o wiedzę teoretyczną zdobytą w procesie kształcenia, także w języku obcym P7S_UK

SATL_U06 posługuje się językiem obcym w zakresie teatru ożywionej formy na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego P7S_UK

KOMPETENCJE SPOŁECZNE - absolwent jest gotów do

Rola zawodowa/ niezależność i rozwój etosu

SATL_K01funkcjonuje artystycznie z zachowaniem wszelkich zasad etyki obowiązujących w środowisku teatru ożywionej formy i innych działaniach artystycznych wykorzystujących nabyte kompetencje; P7S_KR

SATL_K02 podejmuje refleksję na temat społecznych, naukowych i etycznych aspektów związanych z własną pracą. P7S_KR ,P7S_KO

Plan studiów:

Oznaczenia wykorzystane w siatkach:
wa_bd - WA - dydaktyka
wsl_bd - WSL - dydaktyka
wsl_k - WSL konwersatorium
wsl_w - WSL wykład
wsl_cw - WSL ćwiczenia
wsl_cww - WSL ćwiczenia warsztatowe
x - zaliczenie na ocenę
x - egzamin
x - zaliczenie
Aktorstwo teatru lalek, Rok I Semestr IECTSwa_bdwsl_bdwsl_kwsl_wwsl_cwwsl_cwwzal
Ciało w ruchu130x
WSL/ATL/EG1
Historia dramatu i teatru polskiego na tle powszechnego I23030x
Historia literatury23030x
WSL/ATL/LA1
Pływanie0,51515x
Podstawy interpretacji prozy230 lub 4530x
WSL/ATL/PLR
WSL/ATL/PSA
WSL/ATL/R
Śpiew zespołówy z elementami kształcenia słuchu1,54545x
Teatr lalek na świecie23030x
Technika mowy z elementami fonetyki230 lub 45x
Wstęp do aktorstwa34545x
WSL/ATL/WF1
Zadania aktorskie z przedmiotem34575 lub 45x
Razem:1924090165
Aktorstwo teatru lalek, Rok II Semestr IIIECTSwa_bdwsl_bdwsl_kwsl_wwsl_cwwsl_cwwzal
WSL/ATL/DTL
Emisja głosu z interpretacją piosenki I13030x
Historia dramatu i teatru polskiego na tle powszechnego II23030x
WSL/ATL/HTL
WSL/ATL/LA2
Podstawy scen dialogowych prozą34545x
Podstawy scen dialogowych wierszem44545x
WSL/ATL/SZ2
WSL/ATL/T
WSL/ATL/TM2
Wstęp do klasycznych technik lalkowych445 lub 6045x
Wstęp do współczesnych technik lalkowych445 lub 6045x
Razem:1815030210
Aktorstwo teatru lalek, Rok III Semestr VECTSwa_bdwsl_bdwsl_kwsl_wwsl_cwwsl_cwwzal
Emisja głosu z interpretacją piosenki II23045x
WSL/ATL/GAwM
Historia teatru lalek II13030x
WSL/ATL/PSDKiTI
Praca z mikrofonem260 lub 4545x
WSL/ATL/SC3
Podstawy pracy nad rolą260 lub 120120x
WSL/ATL/SZ3
WSL/ATL/TM3
WSL/ATL/TOF
Teoria teatru lalek13030x
Razem:8906090120
Aktorstwo teatru lalek, Rok IV Semestr VIIECTSwa_bdwsl_bdwsl_kwsl_wwsl_cwwsl_cwwzal
Metodologia badań naukowych230x
Podstawy ochrony własności intelektualnej130x
Praca nad rolą w spektaklu teatru formy22240x
Razem:25300
Aktorstwo teatru lalek, Rok IV Semestr VIIIECTSwa_bdwsl_bdwsl_kwsl_wwsl_cwwsl_cwwzal
Piosenka aktorska1030 lub 60 lub 120x
Praca nad rolą w spektaklu teatru formy1260x
Seminarium magisterskie I430x
Sztuka w mieście/ww230x
Psychologia230x
Wybrane zagadnienia z etyki i estetyki230x
Razem:3215030
Aktorstwo teatru lalek, Rok V Semestr IXECTSwa_bdwsl_bdwsl_kwsl_wwsl_cwwsl_cwwzal
Praktyki sceniczne20165x
WSL/ATL/SM2
Razem:20165
Aktorstwo teatru lalek, Rok V Semestr XECTSwa_bdwsl_bdwsl_kwsl_wwsl_cwwsl_cwwzal
Brak zajęć

Kwalifikacja:

Ze szczegółowymi kryteriami kwalifikacji można zapoznać się na stronie: https://irk.at.edu.pl/