Wychowanie fizyczne WR/R/WF
Semestr 1
Zapoznanie studentów z ćwiczeniami gimnastycznymi. Poprawienie wytrzymałości poprzez zajęcia tlenowe w postaci fitnessu. Poprawienie siły poprzez zajęcia gimnastyczne oraz obwody. Doskonalenie skoku na skrzynie i przez kozła. Poprawienie gibkości poprzez zajęcia rozciągające. Zapoznanie studentów się z teorią z zakresu podstaw fizjologii człowieka w postaci wykładów, prezentacji. Przeprowadzenie zajęć medytacyjnych. Przeprowadzenie zajęć z zakresu odżywiania oraz dostępnych sposobów regeneracji.
Semestr 2
Dalsze zapoznanie studentów z ćwiczeniami gimnastycznymi i rozwijanie umiejętności. Poprawienie wytrzymałości poprzez zajęcia tlenowe w postaci fitnessu. Poprawienie siły poprzez zajęcia gimnastyczne oraz obwody. Nauka stania na rękach. Nauka asekuracji. Doskonalenie skoku na skrzynie i przez kozła. Poprawienie gibkości poprzez zajęcia rozciągające. Przeprowadzenie zajęć medytacyjnych. Przeprowadzenie zajęć z zakresu odżywiania oraz dostępnych sposobów regeneracji. Zajęcia w plenerze.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W01 Posiada wiedzę i teorie w celu przeprowadzenia rozgrzewki przed zajęciami ruchowymi. Potrafi wykorzystać wiedzę zdobytą na zajęciach do późniejszego rozwoju artystycznego na scenie.
K_W06 Posiada aktualną wiedzę dotyczącą sposobów trenowania, dbania o higienę życia. Zna literaturę dostępną w tej dziedzinie.
W02 Rozumie teorie pozwalającą dalej kształcić się i rozwijać w zakresie ćwiczeń fizycznych. Posiada niezbędną wiedzę dotyczącą jak dbać o ciało i umysł. Zna elementy z zakresu ćwiczeń gimnastycznych oraz orientuję się jak można wykorzystać je w pracy scenicznej.
K_W11 Zna i rozumie podstawowe zasady w treningu fizycznego oraz regeneracji.
W03 Posiada wiedzę na temat bezpieczneństwa podczas wykonywania ćwiczeni. Zna zasady BHB podczas zajęć.
U01 Zna techniki i ćwiczenia potrafiące przeprowadzić rozgrzewkę. Potrafi wykonać ćwiczenia wzmacniające .
K_U07 Posiada umiejętności i techniki pozwalające tworzyć w przyszłości projekty artystyczne.
K01 Student wykorzystuję zdobytą wiedzę w celu dalszego kształcenia. Potrafi łączyć doświadczenie zebrane i wcielić je do pracy z partnerem na scenie. Potrafi wypowiedzieć się krytycznie.
K_K03 Wykorzystuje zdobytą wiedzę oraz umiejętności do tworzenia projektów artystycznych.
Kryteria oceniania
Metody reproduktywne ( odtwórcze ) – zadania ściśle określone przez nauczyciela. Metody proaktywne (modyfikacyjne ) – zadania częściowo określone, które studenci wykonują w miarę samodzielnie
Metoda bezpośredniej celowości ruchu
Metody kreatywne ( twórcze ) – zadania problemowe. Wymagające pełnej samodzielności inwencji twórczej studentów
Nauczyciel weryfikuje wiedzę, umiejętności w postaci pokazu i sprawdzianu praktycznego pod koniec roku oraz w trakcie trwania studiów.
Egzamin końcowy: kontrola przygotowanych projektów i układów. Kontrola poznanych zadań. Pokaz ćwiczeń i przygotowanych układów przed nauczycielami i studentami.
Student uczestniczy aktywnie w zajęciach. Jest dopuszczony do zaliczenia, jeśli ma odpowiednią frekwencję na zajęciach (dopuszczone 2 nieobecności).
Literatura
Podstawowa: ,,Atlas ćwiczeń korekcyjnych” - S.Owczarek , ,, Gimnastyka podstawowa. Słownictwo-systematyka - Ludomir Mazurek. ,, Strecztching czyli ćwiczenia rozciągające dla zwykłych śmiertelników oraz sportowców różnych dyscyplin – Bob Anderson” G.Gregory Haff, ,, every day is a game day’’- M. Verstegen, P. Williams , ,, Core Performance’’ - M. Verstegen, P. Williams, ,, Bądź sprawny jak lampart " - Glen Cordoza, Kelly Starrett ,,Anatomia Jogi '' -A. Ellsworth , ,,Atlas anatomiczny - ciało człowieka: budowa i funkcjonowanie" - Peter Abrahams, ,, Youth strenghth training'' - Avery D. Faigenbaum, Wayne L. Westcott, ,, Functional training for sports - M.Boyle , ,,Sekrety przygotowania motorycznego w sporcie'' - A. Pacek , M. Babiarz , ,,Muskulatura i rozciąganie''- Jean Paul Doutreloux , M. Masseglia, P. Robert, ,, Terapia punktów spustowych praktyczny podręcznik '' - C. Davies , A. Davies''.
Uzupełniająca: Periodyzacja – teoria i metodyka treningu T. Bompa, ,,Sztuka oddychania'' - Nancy Zi, ,,Psychologia sportu'' B. Hemmings, T. Holder, ,,Wychowanie bez nagród i kar” A. Kohn, , ,,Słuchaj, medytacja jest…’’D. Hybel o.M. Nawara , ,,Dieta warzywno – owocowa dr Ewy Dąbrowskiej i co dalej ''- B. Anna Dąbrowska, ,, Śpij dobrze ‘’ – N. Littlehales.