Podstawy pracy z kamerą WR/R/PPzK-Z
Wszystkie tematy realizowane metodą wprowadzenie-wykonanie ćwiczenia-omówienie. W efekcie na zakończenie tegorocznych ćwiczeń studenci realizują etiudę filmową na zadany temat.
Zakres poszczególnych tematów:
1.Wyznaczanie pozycji otwierającej
2.Wizualne przejścia między scenami
3Plany filmowe.
4.Wyznaczanie pozycji aktora i kamery
5.Ujęcie wiodące (master-shoot)
6.Oś kontaktu
7Kompozycja obrazu filmowego
8.Scenopis obrazkowy
9. Światło i ruch
10.Rodzaje narracji
11Rodzaje montażu
12Montaż wewnątrz kadrowy
13 Montaż dźwięku
12 Praca z większą ilością kamer.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
student po zakończeniu kursu powinien: EM 1
Pamiętać techniki narracji filmowej, ciągłości montażowej, stylu i metodologii kręcenia zdjęć
[K_W01+]
EM 2 Opanować wiedzę związaną ze współczesną technologią i produkcją filmu i spektaklu telewizyjnego
[K_W04+++]
EM 3 Przyswoić elementy teorii sztuki filmowej w ich rozwoju historycznym
Umiejętności student po zakończeniu kursu powinien: EM 4 Samodzielnie montować niewielkie, składające się z kilkudziesięciu ujęć formy filmowe.
EM 5 Inscenizować przed kamerą zamknięte zdarzenia (w ramach sceny bądź sekwencji)
EM 6
EM 7
Stawiać zadania aktorskie w sposób uzależniony od środka przekazu.
Komponować obraz filmowy
Kompetencje personalne i społeczne
student po zakończeniu kursu powinien: EM 9 W podstawowym zakresie organizować plan zdjęciowy, zapoznać się ze strukturą ekipy filmowej, opanować komendy i nadzór nad procesem zdjęciowym
EM 10 W elementarnym zakresie opanować język porozumienia miedzy reżyserem a operatorem i montażystą.
EM 11 W elementarnym zakresie organizować logistykę dnia zdjęciowego.
Kryteria oceniania
Dopuszczalne są 2 nieusprawiedliwione nieobecności na zajęciach.
Egzamin zdaje student który wykonał samodzielnie ćwiczenia elementarne , zrealizował swoją etiudę, wykazał się wystarczającą wiedzą związaną z zagadnieniami narracji filmowej.