Seminarium reżyserskie 16 WR/PR/SemRez16
W trakcie kursu studenci zapoznają się z podstawami obsługi oprogramowania do kreowania środowisk trójwymiarowych i innych funkcjonalnych komponentów tegoż środowiska i kreacji postaci cyfrowych - awatarów, oraz narzędzi służących strumieniowaniu do sieci efektów uzyskiwanych z pracy na żywo w środowiskach wirtualnych. Na podstawie zbudowanych środowisk i awatarów studenci prowadzą eksperymenty z ludzkimi aktorami zamykając kurs pokazem, rodzajem cyfrowego spektaklu.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
- zapoznanie ze sprzętem komputerowym oraz goglami do środowiska wirtualnego (K_W01, K_W05)
- instalacja oprogramowania
- praca w środowisku wirtualnym
- podstawy modelowania 3D
- podstawy Unity3d Unreal
- Mozilla Hubs Blender, MakeHuman, Daz3d Obs Studio
- Self-learning i odkrywanie wiedzy przekazywanej w tutorialach video obecnych w Sieci
Umiejętności:
- umiejętność wykorzystania poznanych technologii do kreowania własnych koncepcji artystycznych (K_U07)
- samodzielny wybór tematu i dobór konkretnych technologii (K_U14)
- tworzenie środowisk 3D (K_U14)
- tworzenie awatarów (K_U14)
- praca na żywo z aktorem w środowisku wirtualnym przy wykorzystaniu gogli i trakerów (K_U15)
Kompetencje:
- uzmysłowienie indywidualnych braków i indywidualne prowadzenie, w ramach współpracy w grupie (K_K03)
Kryteria oceniania
Egzamin w formie pokazu.
Ocenie podlega również całokształt pracy w trakcie zajęć.
Literatura
Dokumentacja oprogramowania Unity3d, Unreal, Mozilla Hubs, Blender, MakeHuman, Daz3d.