Improwizacja aktorska WR/IA-L
Zakres poszczególnych tematów:
1. Podstawowe zasady improwizacji
2. Elementy niezbędne do przeprowadzenia improwizacji
3. Zastosowanie improwizacji w czasie prowadzenia próby
4. Zastosowanie i analiza gier improwizacyjnych
5. Pojęcie „Statusu” i jego wykorzystanie w prowadzeniu improwizacji i analizie tekstu dramatycznego
6. Zastosowanie „Koła Emocji” Roberta Plutchika w prowadzeniu improwizacji i budowaniu gier improwizacyjnych
7. Zastosowanie technik dramaturgicznych w improwizacji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KW_04
orientuje się w europejskich i światowych teoriach poświęconych metodom pracy z aktorem
K_U08 posługiwać się metodami improwizacji teatralnej oraz zastosować je w pracy z aktorem i we własnym procesie twórczym
K_K06 uczestniczenia w życiu teatralnym, w aktualnych wydarzeniach artystycznych, zainteresowania nowatorskimi formami wyrazu artystycznego, nowymi zjawiskami w sztuce i wartościowania ich
Kryteria oceniania
Ocena poziomu wiedzy i rozumowania -50%,
ocena samodzielności wykonanej pracy -25 %
ocena stopnia zaangażowania w realizację -25 %
ocena wartości artystycznej wykonanej pracy - 40%
ocena jakości technicznej wykonanej pracy -20%
ocena samodzielności wykonanej pracy -20%
ocena stopnia zaangażowania w realizację – 20%
ocena wartości artystycznej wykonanej pracy - 40%
ocena jakości technicznej wykonanej pracy -20%
ocena samodzielności wykonanej pracy -20%
ocena stopnia zaangażowania w realizację – 20%
Zaliczenie na ocenę na podstawie obecności i aktywności na zajęciach
Literatura
1. Keith Johnstone, Impro:Spontaniczne kreowanie świata, Kraków 2013
2. Oskar Hamerski, Improwizacja teatralna wg Keitha Johnstone'a, Kraków 2014