Seminarium reżyserskie / Projektowanie II WSL/TTL/SRP2
Wybór tekstu, reżyserska analiza tekstu, przygotowanie zarysu inscenizacji.
Opracowanie scenografii.
W trakcie dwóch semestrów, w różnej kolejności, i w zależności od indywidualnych predyspozycji, oczekiwań, potrzeb i osobowości danego studenta, opracowywane będą egzemplarze reżyserskie w oparciu o wybrane teksty przy wsparciu studenta technologii teatru lalek.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/21-Z: | W cyklu 2021/22-Z: |
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy (W) student:
Zna tradycyjną i współczesną dramaturgię /w tym sztuki dla dzieci/ (T_W02)
Posiada wiedzę z zakresu możliwości technologicznych, które mogą być wykorzystane w inscenizacji teatralnej (T_W08)
Stale poszerza swoją wiedzę z zakresu literatury pisanej na temat teatru. (T_W05)
Posiada wiedzę na temat prawnych, marketingowych i finansowych aspektów zawodu scenografa (T_W10)
W zakresie umiejętności (U) student:
Umie na potrzeby teatru czerpać inspirację z prozy, poezji i innych form literackich; potrafi wykorzystać pozasłowne środki wyrazu (T_U04)
Potrafi przeanalizować dany tekst, znaleźć interesującą, adekwatną formę inscenizacyjną, połączyć z wizją plastyczną; (T_U02)
Wykorzystać wiedzę z zakresu używanych technologii w teatrze lalek
(T_U03)
Potrafi w formie krótkiej prezentacji zainteresować słuchaczy swoim przedsięwzięciem.(T_U14)
W zakresie kompetencji społecznych (K) student:
Pracuje samodzielnie przygotowując i opisując nowatorskie realizacje teatralne (T_K04)
Potrafi twórczo dyskutować na temat zaprojektowanego przez siebie spektaklu, bronić swojej wizji, ale umie też zaakceptować krytyczne opinie po to, żeby umiejętnie wykorzystać je w ewentualnych zmianach koncepcyjnych (T_K01, T_K10)
Kryteria oceniania
Sem V - zaliczenie
Sem VI - zaliczenie
Literatura
1. L. Schiller, Wykształcenie reżysera
2. W. Szulczyński – Reżyseria teatralna
3. Teorie współczesnego teatru - red. K. Puzyna
1. K. Stanisławski, Praca aktora nad sobą
2. F. Lang – O działaniu scenicznym
3. I. Sławińska – Teatr w myśli współczesnej