Seminarium reżyserskie / Projektowanie I WSL/TTL/SRP-Z
Semestr III i IV
-analiza materiału literackiego
-opis idei utworu
-opis idei spektaklu
-opis środków wyrazu scenicznego właściwych dla przekazania opisanej idei
-sporządzenie projektów
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/21-Z: | W cyklu 2021/22-Z: | W cyklu 2019/20-Z: |
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy (W) student:
Potrafi opisać konwencje literackie, rozpoznaje style w sztuce i potrafi je zdefiniować, rozróżnia style gry aktorskiej, posiada wiedzę w zakresie najwybitniejszych osiągnięć myśli teatralnej (T_W04)
Opisując środki wyrazu scenicznego student potrafi wyjaśnić a tym samym wykazać się wiedzą w zakresie technologii stosowanych w teatrze (T_W08)
W zakresie aspektów prawnych związanych z zawodem scenografa, student potrafi je nazwać, zdefiniować i opisać (T_W10)
Wyciąga wnioski z wszelkich zjawisk natury artystycznej mających związek ze sztuką teatru i dziedzinami pokrewnymi i potrafi je przetworzyć na swój indywidualny sposób (T_W11)
W zakresie umiejętności (U) student:
Jako osobowość artystyczna konstruuje własne koncepcje artystyczne oraz wybiera sposób ich realizacji (T_U04)
Podejmuje samodzielnie decyzje odnośnie projektowania, planowania i realizacji swoich prac artystycznych (T_U06)
Analizuje, ocenia, szacuje i argumentuje, swobodnie formułując wypowiedź na tematy z różnych dziedzin twórczości (T_U12)
W zakresie kompetencji społecznych (K) student:
Wykazuje kreatywność podejmując samodzielne, niezależne prace, zachowuje krytycyzm zbierając i analizując wszelkie, niezbędne informacje, formułuje własne idee z zachowaniem krytycznej argumentacji (T_K04)
Rozumiejąc teatr jako medium do wyrażania sądów, jest zdolny do refleksji na temat społecznych, naukowych i etycznych aspektów związanych z własną pracą. (T_K09)
Kryteria oceniania
– dopuszczalne dwie nieusprawiedliwione nieobecności na zajęciach;
– aktywne uczestnictwo w zajęciach;
Sem III - zaliczenie
Sem IV - zaliczenie
Literatura
Arystoteles „Poetyka”
J. Degler „Wstęp do nauki o teatrze.”
C.G.Jung „Archetypy i symbole.”
A.Ubesrfeld „Czytanie teatru.”
M.Czechow „Praca z aktorem."