Praktyki zawodowe WSL/TTL/PZ0-L
Ćwiczenia praktyczne przybliżające i korelujące teoretyczne i praktyczne aspekty technologii scenicznej:
- umiejętność doboru odpowiednich urządzeń w zależności od wybranych środków inscenizacyjnych do realizacji;
analiza zależności oraz zastosowanie praktyczne wszystkich elementów składowych dzieła teatralnego: głównie plastyki, technik animacji, światła, w kontekście technologii sceny
dostosowanie wszystkich technicznych aspektów plastycznych widowiska do właściwego adresata danej wypowiedzi teatralnej;
wprowadzenie do zagadnień efektywna współpraca, organizacja oraz podział pracy w grupie pracowników technologii sceny
W cyklu 2023/24-L:
Warsztaty budowy lalek, zapoznanie z konstrucją róznych typów lalek i rozwiazan technicznych stosowanych w Polsce i Czechach pod okiem specjalistów z zagranicy. |
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy (W) student:
analizuje i zgłębia wzajemne relacje między teoretycznymi i prak¬tycznymi aspektami studiów, a także wykorzystuje tę wiedzę do własnego rozwoju artystycznego, (T_W06);
pogłębia wiedzę dotyczącą środków ekspresji i umiejętności warsztatowych dotyczących pokrewnych dyscyplin w zakresie niezbędnym do realizacji własnego projektu (T_W07);
poznaje możliwości różnych technik lalkowych, teatru przedmiotu, teatru maski i innych niekonwencjonalnych środków wyrazu artystycznego oraz teatru ożywionej formy, dostosowuje elementy do własnego projektu - (T_W11);
jest świadomy powiązań i zależności pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi elementami studiów (T_W09)
pogłebia wiedze dotyczacą nowych techologii, materiałów i nowoczesnych rozwiazań technicznych
W zakresie umiejętności (U) student:
rozwija własną osobowość artystyczną; tworzy, realizuje własne koncepcje artystyczne zaczerpniete z obserwacji praktyków teatralnych pracowni technicznych
doskonali umiejętności potrzebne do ich realizacji w trakcie ćwiczeń praktycznych (T_U01);
współdziała i współpracuje z innymi osobami w ramach pracy zespołowej, jaką jest każdy z projektów (T_U07);
wykorzystuje szeroki zakres umiejętności warsztatowych umożliwiających realizację własnej koncepcji artystycznej (T_U09);
Zdobywa umiejetnosci pracy twórczej (T_U04)
Na podstawie zdobytych ćwiczeń warsztatowych buduje podstawy rozwoju wlasnego warsztatu zawodowego(T_U10)
w różnych sytuacjach efektywnie wykorzystuje: wyobraźnię, intuicję, emocjonalność, zdolność twórczego myślenia i twórczej pracy; w trakcie rozwiązywania problemów doskonali zdolność elastycznego myślenia, umiejętność adaptowania się do nowych i zmieniających się okoliczności, a także umiejętność kontrolowania swoich zachowań i sprostania warunkom związanym z publicznymi prezentacjami (T_U14)
W zakresie kompetencji społecznych (K) student:
podejmuje samodzielne, niezależne prace, wykazując się przy tym: zbieraniem, analizowaniem i interpretowaniem informacji; rozwijaniem idei i formułowaniem krytycznej argumentacji; kieruje się przy tym wewnętrzną motywacją i własną organizacją pracy (T_K4);
;
doskonali umiejętność efektywnego komunikowania się i życia w społeczeństwie, co w szczególności dotyczy pracy zespołowej, negocjowania i organizowania, integracji z innymi osobami, w ramach wspólnego projektu i działań - (T_K10)
umie zaprezentować, zareklamować zrealizowane zadanie w przystępny sposób, stosując poznane elementy technologii informacyjnych (T_K10)
obserwuje i nabywa umiejetnosci pracy w zespole, oraz współpreacy z artystami w postaci reżysera, scenografa i aktorów (T_K10)
Kryteria oceniania
Metoda warsztatowa (prace praktyczne) / praca w grupach / dyskusja /
• ćwiczenia warsztatowe
• zajęcia grupowe i indywidualne
I-VI sem. – zaliczenie
Podstawowym sposobem weryfikacji efektów kształcenia jest zaliczenie kolejnych etapów praktyk odnotowanych i potwierdzonych w karcie praktyk zgodnych z regulaminem praktyk na kierunku TTL.
Praktyki zawodowe
Głównym celem przedmiotu jest zdobycie praktyki zawodowej w czasie 120 godzin w semestrze.
Literatura
Literatura wykorzystywana podczas zajęć :
1. H. Ryl, Warsztat teatru lalek, w: praca zbiorowa Teatr lalek. Zagadnienia metodyczne, COMUK, Warszawa 1979;
2. Podoby loutky Alois Tomanek
Literatura studiowana samodzielnie przez studenta:
1. H. Jurkowski - Szkice z teorii teatru lalek, POLUNIMA, Łódź 1993
2. St. Szuman, O sztuce i wychowaniu estetycznym, PZWS, Warszawa 1969
W cyklu 2023/24-L:
Wg. indywidualnych sugestii artystów. |
Uwagi
W cyklu 2023/24-L:
|