Podstawy marionetki WSL/TTL/PM
1. Marionetka niciowa, lalki ćwiczebne; ćwiczenia indywidualne,
2. Uruchamianie lalki; chód, skoki, bieg, gesty, kontakty, reakcje.
3. Poszukiwanie i dobór ekspresji lalkowej.
4. Zmienność rytmu działania, budowanie napięć i ekspresji
5. Próby zaprojektowania marionetki.
6. Projekt krzyżaka.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22-L: | W cyklu 2019/20-L: | W cyklu 2020/21-L: | W cyklu 2021/22-Z: | W cyklu 2020/21-Z: | W cyklu 2018/19-Z: |
Efekty kształcenia
WIEDZA:
1. Zna metody i sposoby wykorzystania klasycznej formy marionetki (T_W04)
2. Zna możliwości wykorzystania i mieszania konwencji i stylów przynależnych teatrowi marionetek i żywego planu. (T_W06)
3. Zna środki ekspresji w teatrze ożywionej formy (T_W07)
4. Zna problematykę związaną z technologiami stosowanymi w teatrze marionetek. (T_W08)
UMIEJĘTNOŚCI:
1. Świadomie posługuje się techniką i technologią teatru lalek w realizacji prac artystycznych (T_U03)
2.Opanował ćwiczenia umiejętności warsztatowych, które umożliwiają ciągły rozwój zawodowy poprzez samodzielną pracę (T_U10)
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
1. Podejmuje refleksję na temat społecznych, naukowych i etycznych aspektów związanych z własną pracą. (T_K09)
Kryteria oceniania
1. Ocena aktywności i kreatywności w trakcie zajęć.
2. Wykonanie projektu krzyżaka marionetkowego.
Literatura
literatura obowiązkowa
1. Henryk Ryl - „Marionetka” wyd. POLUNIMA – 1972
Literatura uzupełniająca
1. Eric Bramall - „Puppet plays and play writing.” Copyright 1961, London
2. Eric Bramall - „Making a start with Marionettes” 1960 London
3. Eric Bramall and Christopher G. Somerville - „Expert puppet technique”
London 1963
4. Jean Bussel - „Through Wooden Eyes” London