Technika pracy z aktorem WSL/RTL/TPZA1-Z
Praktyczna współpraca ze studentami kierunku aktorskiego na wybranym materiale literackim, adaptacji lub scenariuszu własnym. metoda omówień reżyserskich konkretnych prób i sposób prowadzenia tychże omówień, formułowanie uwag aktorskich. Wyreżyserowanie dwóch siedmiominutowych; form teatralnych w postaci etiud lub scen.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy (W) student:
Zna zasady analizy tekstu dramatycznego (R_W07)
Zna metody pracy z aktorami (R_W05)
W zakresie umiejętności (U) student:
Samodzielnie zbiera pełne kompendium wiedzy na temat wybranego utworu dramatycznego wraz z jego uwarunkowaniami historycznymi i tekstularnymi; przedstawia i uzasadnia dokonanie takiego a nie innego wyboru (R_U02) Samodzielnie analizuje tekst dramatyczny i prezentuje analizę pozostałej grupie studentów (R_U06, R_U07))
Formułuje i przedstawia aktorom „zadania aktorskie” na niewielkich fragmentach materiału dramatycznego. (R_U04)
Wykazuje się umiejętnością bieżącego dokonywania korekt w działaniach aktorów w trakcie przeprowadzanych przez siebie prób (R_U08)
W zakresie kompetencji społecznych (K):
Samodzielnie przeprowadza swoje zamierzenia reżyserskie w niewielkiej grupie aktorów (R_K01)
Komunikatywnie przedstawia aktorom swe koncepcje i postulaty (R_K03) Umiejętnie prowadzi dyskusje na temat przyjętych przez siebie rozwiązań scenicznych (R_K07)
Kryteria oceniania
Prezentacja sceniczna utworu (etiudy) wyreżyserowanego przez studenta przed komisją egzaminacyjną.
Sem III i IV - egzamin
Literatura
Konstanty Stanisławski: "Moje życie w sztuce"
Konstanty Stanisławski: "Praca aktora nad sobą" cz. I i II.
Zygmunt Hübner: "Sztuka reżyserii"
Peter Brook: "Pusta przestrzeń"
Peter Brook: "Ruchomy punkt. Czterdzieści lat poszukiwań teatralnych 1946-1987"
Lektury związane z aktualnymi tematami realizowanych przez studentów tematów w poszczególnych semestrach (lista ustalana każdorazowo dla każdego semestru)