Śpiew zespołowy WSL/RTL/SZ
Semestr III, IV
Ćwiczenia warsztatowe utrwalające umiejętności zdobywane w pracy nad emisją głosu – kontynuacja.
Praca nad repertuarem zawierającym różne formy wielogłosu stosowane w muzyce, praca nad doskonaleniem śpiewu harmonicznego w zespole, nad umiejętnością odnalezienia się w każdej formie muzycznej, umiejętnością słuchania i nasłuchiwania. Elementy samooceniania i konstruktywnej krytyki opracowanego materiału, możliwości jego zastosowania w sztuce teatralnej.
Praca nad rozwojem ogólnomuzycznym.
Po zakończeniu pracy semestralnej następuje zaliczenie w formie publicznej prezentacji przygotowanego programu.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018/19-L: | W cyklu 2016/17-Z: | W cyklu 2018/19-Z: |
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy ( W) student:
rozumie znaczenie pracy zespołowej w zakresie posługiwania się głosem (śpiew) oraz znaczenie tego rodzaju formy działania scenicznego (śpiew zespołowy) i jej miejsce w sztuce teatralnej ( R_W3, R_W7)
zna formy i rodzaje zespołowych działań muzycznych, sposoby wykonania i środki niezbędne do wykonawstwa. Rozumie wykonawstwo zespołowe ( w zakresie muzyki) jako środek ekspresji. Rozumie związki muzyki ze słowem, wykazuje podstawową znajomość form muzycznych w kontekście historycznym (R_W9)
W zakresie umiejętności (U) student:
potrafi bez problemu współdziałać w zakresie śpiewu z innymi osobami: rozpoznaje cel, jakim jest prawidłowe wykonanie utworu muzycznego przeznaczonego dla zespołu, używa środków wykonawczych dla osiągnięcia wspólnego efektu, na podstawie nasłuchiwania potrafi odnaleźć się w grupie i tym samym przyczynić się do efektywnego wykonania utworu muzycznego stanowiącego integralną część sztuki teatralnej (R U6, R U11 )
analizuje i ocenia efekty wspólnej pracy, podaje propozycje i stosuje alternatywne rozwiązania. (R U7)
w czasie publicznej prezentacji nawiązuje kontakt z publicznością, potrafi ocenić jej wymagania i odpowiednio podejść do swojego zadania na scenie (R U12)
W zakresie kompetencji społecznych (K) student:
na bazie samodzielnej pracy buduje umiejętność współdziałania dla uzyskania konkretnego efektu, angażuje się w działanie wspólne, potrafi wykorzystać posiadane umiejętności i konfrontować je z grupą, posiada zdolność przystosowania się do zmieniającej się rzeczywistości i reakcji na tę sytuację. (R_K2)
w ramach działań grupowych potrafi bacznie obserwować i słusznie krytykować, ale i doceniać pracę i starania innych członków zespołu. (R_K4)
podejmuje działania zmierzające do pracy zespołowej, angażuje się w projekty, organizuje zespół ludzi oraz wykazuje odpowiedzialność za efekty pracy całego zespołu. (R K6)
Kryteria oceniania
III, IV sem. - Zaliczenie
Wykonanie pracy zaliczeniowej: prezentacja sceniczna przygotowanego programu
III sem – 30 godz
IV sem – 30 godz
2 pkt
Literatura
1. Łukaszewski I., Zbiorowa emisja głosu
2. Sipowicz J., Ja i mój głos
3. Tarasewicz B., Mówię i śpiewam świadomie
1. Zielińska H., Kształcenie głosu
2. Łastik A., Poznaj swój głos