Kompozycja przestrzeni scenicznej WSL/RTL/KPS-L
Semestr I
Historia przestrzeni i architektury teatralne, od prehistorii do połowy XV wieku, w połączeniu z historią ubioru tego okresu dziejów.
Semestr II
C.d. historii budynku teatralnego do początku XVIII wieku i historii ubioru w tym okresie.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy ( W) student:
Rozróżnia style historyczne ubioru . Potrafi nazwać części ubioru charakterystyczne dla danej epoki historycznej. R_W06
Charakteryzuje przestrzenie teatralne na przestrzeni wieków. Potrafi przedstawić je za pomocą rysunku odręcznego rzutu i widoku.R_W15
W zakresie umiejętności (U) student:
Potrafi zastosować wiedzę dotyczącą znajomości historii ubioru, przestrzeni teatru, form jakimi posługuje się teatr w rozwiązaniach scenograficznych swoich koncepcji reżyserskich. R_U04
W zakresie kompetencji społecznych (K) student:
Wykazuje kreatywność w pracy indywidualnej i zespołowej, podczas dyskusji na zadany temat.R_K01
Zachowuje ostrożność w wyrażaniu opinii. Wykazuje odpowiedzialność za pozostałe osoby w grupie. R_K03
Przestrzega dyscypliny i obowiązujących norm społecznych i obyczajowych.R_K08
Kryteria oceniania
Semestr I - Zaliczenie
Semestr II - zaliczenie
frekwencja
ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie ocen cząstkowych otrzymywanych w trakcie trwania semestru
Możliwość prowadzenia zajęć drogą internetową
Literatura
"Historia architektury i technika sceny w teatrze europejskim'' - E. Bożyk
''Kostiumologia'' - Z. Żygulski
''Historia mody'' - F. Boucher
''Tysiąc lat ubioru w Polsce'' - A. Sieradzka
''Historia mody XX wieku'' - G.Lehnart
,,Historia mody od krynoliny do mini,, - I. Kozina
,,O modach i strojach,, - M. Możdżyńska-Nowotko
,,Moda, wielka księga ubiorów i stylów" - tłum.. E. Romkowska
''Dekady XX wieku'' - N. Yapp
"Teatr lalek - zagadnienia metodyczne" - H. Jurkowski, H. Ryl, A. Stanowska
"O budowie teatrów'' - Furtenbach
"Komedia dell`arte'' - C. Mic
''Średniowiecze' - A. Langley
"Perspektywa'' -A. Cole
"Teatr lalek''pismo branżowe dostępne w czytelni szkolnej