Emisja głosu z interpretacją piosenki WSL/RTL/EGZIP-Z
Semestr III
-ćwiczenia wokalne;
-wykład;
-analiza piosenki - teoria (praca pisemna oraz rozmowa/-wy z wykładowczynią);
-ćwiczenia wokalne połączone z podstawowymi zadaniami aktorskimi (przyswajanie podstawowych narzędzi interpretacyjnych);
przygotowanie własnej koncepcji interpretacji piosenki (zadanie wokalne i aktorskie);
- ćwiczenia indywidualne i grupowe w trakcie zajęć (wokalne i aktorskie);
- praca indywidualna (praktyczna i intelektualna) nad zadanymi zagadnieniami;
- umiejętność poddawania krytycznej ocenie pracy własnej oraz pozostałych studentek i studentów (praktyka podczas zajęć);
Semestr IV
-ćwiczenia wokalne;
-wykład;
-analiza piosenki - teoria (praca pisemna oraz rozmowa/-wy z wykładowczynią);
-ćwiczenia wokalne połączone z podstawowymi zadaniami aktorskimi;
-przygotowanie własnej koncepcji interpretacji piosenki oraz etiudy opartej o daną piosenkę (zadanie wokalne i aktorskie);
- ćwiczenia indywidualne i grupowe w trakcie zajęć (wokalne i aktorskie);
- praca indywidualna (praktyczna i intelektualna) nad zadanymi zagadnieniami;
- umiejętność poddawania krytycznej ocenie pracy własnej oraz pozostałych studentek i studentów (praktyka podczas zajęć);
W cyklu 2021/22-Z:
-przygotowanie własnej koncepcji interpretacji piosenki z repertuaru Jonasza Kofty (zadanie wokalne i aktorskie); |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/21-Z: | W cyklu 2021/22-Z: |
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy ( W) student:
-poprzez pracę indywidualną poszerza znajomość repertuaru związanego ze studiowanym kierunkiem R_W02
-jest w stanie definiować elementarne zjawiska dotyczące techniki wokalnej, elementów dzieła muzycznego oraz wykonawstwa artystycznego R_W09
W zakresie umiejętności (U) student:
-potrafi współdziałać z innymi osobami w zakresie wykonywanych ćwiczeń R_U07
-potrafi posługiwać się głosem w ramach ćwiczeń warsztatowych i samodzielnie je doskonalić R_U10
-umie korzystać z wypracowanych elementarnych umiejętności warsztatowych dla realizacji własnej koncepcji artystycznej R_U06
- umie swobodnie wypowiadać się (ustnie i pisemnie) na temat różnych dziedzin twórczości teatralnej A_U14
W zakresie kompetencji społecznych (K) student:
-jest w stanie korzystać z własnej intuicji, wyobraźni i odczuć oraz umie kontrolować swoje reakcje na potrzeby prezentacji publicznej R_K04
-jest w stanie dokonać konstruktywnej krytyki swojej pracy oraz pracy innych osób R_K02
Kryteria oceniania
Semestr III – zaliczenie
Semestr IV – zaliczenie z oceną
- obecność na zajęciach;
- ocena zadań zleconych do wykonania poza zajęciami (dot. m.in. pisemnych zadań z analizy piosenki, zadań wokalnych oraz aktorskich);
- ocena zadań wykonywanych podczas zajęć;
- ocena aktywności i zaangażowania podczas zajęć;
- ocena efektów pracy podczas indywidualnej prezentacji publicznej;
Literatura
1. G. Concon-50 ćwiczeń op.9, PWM 1964.
2. N. Vaccai- Praktyczna metoda śpiewu włoskiego, PWM.
3. B.Lutgen-Wokalizy, PWM Kraków 1948
4. Zbiory pieśni i arii polskich i zagranicznych.
1.T.Zalewski – Cztery zasadnicze systemy w procesie nauczania śpiewu solowego wg. R.Husson’a (COPSA MP z. 84;1965).
2. B. Tarasiewicz - Mówię i śpiewam świadomie. Podręcznik do nauki emisji głosu. WPN UNIVERSITAS, Kraków 2006.
3. K. Linklater – „Uwolnij swój głos- tworzenie obrazów w pracy nad głosem i mową”. PWST w Krakowie 2012.
4. H. Zielińska – Kształcenie głosu.WM POLIHYMNIA, Lublin 2002.
5. S.Grochmal – Ćwiczenia relaksowo-koncentrujące.
W cyklu 2021/22-Z:
6. artykuł "Poeta piosenki. O Jonaszu Kofcie opowiada Piotr Derlatka" Adrianna Michalewska, portal granice.pl |