Śpiew zespołowy III WSL/ATL/SZ3-Z
Śpiew zespolowy na III roku to:
- Ćwiczenia warsztatowe utrwalające umiejętności zdobywane w pracy nad wspólną emisją głosu – kontynuacja.
- Praca nad repertuarem zawierającym różne formy wielogłosu stosowane
w muzyce,
- praca nad doskonaleniem słyszenia i śpiewu harmonicznego w zespole,
- praca nad umiejętnością odnalezienia się w każdej formie muzycznej, umiejętnością słuchania i nasłuchiwania.
- Elementy samooceniania i konstruktywnej krytyki opracowanego materiału, możliwości jego zastosowania w sztuce teatralnej.
- Praca nad rozwojem ogólnomuzycznym.
W przypadku zainstnienia wyjątkowych okoliczności dopuszczona jest praca zdalna.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student rozumie znaczenie pracy zespołowej w zakresie posługiwania się głosem (śpiew) oraz znaczenie tego rodzaju formy działania scenicznego (śpiew zespołowy) i jej miejsce w sztuce teatralnej orazzna formy i rodzaje zespołowych działań muzycznych, sposoby wykonania i środki niezbędne do wykonawstwa. (K_W11)
Umiejętności
Student potrafi bez problemu współdziałać w zakresie śpiewu z innymi osobami: rozpoznaje cel, jakim jest prawidłowe wykonanie utworu muzycznego przeznaczonego dla zespołu, używa środków wykonawczych dla osiągnięcia wspólnego efektu, na podstawie nasłuchiwania potrafi odnaleźć się w grupie i tym samym przyczynić się do efektywnego wykonania utworu muzycznego stanowiącego integralną część sztuki teatralnej. (K_U05, K_U06)
Student w czasie publicznej prezentacji nawiązuje kontakt z publicznością, potrafi ocenić jej wymagania i odpowiednio podejść do swojego zadania na scenie. (K_U11)
Kompetencje społeczne
Student na bazie samodzielnej pracy buduje umiejętność współdziałania dla uzyskania konkretnego efektu, angażuje się w działanie wspólne, potrafi wykorzystać posiadane umiejętności i konfrontować je z grupą, posiada zdolność przystosowania się do zmieniającej się rzeczywistości i reakcji na tę sytuację. (K_K01)
Student w ramach działań grupowych potrafi bacznie obserwować i słusznie krytykować, ale i doceniać pracę i starania innych członków zespołu. (K_K06)
Podejmuje działania zmierzające do pracy zespołowej, angażuje się w projekty, organizuje zespół ludz.i (K_K03, K_K04)
Kryteria oceniania
Zaliczenie odbywa się w formie publicznego pokazu oraz na podstawie pracy w semestrze.
Dopuszczalne są dwie nieobecności. W przypadku większej ilości nieobecności student nie otrzyma zaliczenia.
Literatura
Łukaszewski I., Zbiorowa emisja głosu
2. Sipowicz J., Ja i mój głos
3. Tarasewicz B., Mówię i śpiewam świadomie