Rytmika WSL/ATL/R-Z
Semestr I
utrwalanie i rozwijanie koncentracji,
rozwijanie szybkiej orientacji,
rozwijanie pamięci ruchowej i koordynacji ciała.
Semestr II
realizacja ruchem i gestem rytmów dwu i trójdzielnych w jednym czasie,
realizacja polirytmii dwu i trzygłosowej ruchem i gestem,
rytmy uzupełniające
podwójna szybkość
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy (W) student:
rozróżnia metrum oraz wartości rytmiczne K_W06
posiada zakres wiedzy dotyczący rytmicznych aspektów pracy scenicznej K_W06
jest świadomy powiązań i zależności pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi elementami studiów K_W11
W zakresie umiejętności (U) student:
posiada umiejętność koncentracji uwagi K_U06,
jest przygotowany do współdziałania i współpracy z innymi osobami w ramach prac zespołowych w zakresie rytmiki K_U05
opanował umiejętność szybkiej analizy i syntezy rytmicznej, które umożliwiają samodzielną pracę K_U06,
posiada umiejętność koordynacji i niezależności ruchowej K_U06,.
W zakresie kompetencji społecznych (K) student:
wykazuje umiejętność samooceny K_K06,
jest zdolny do konstruktywnej krytyki w stosunku do innych osób K_K01,
Kryteria oceniania
I sem. – Zaliczenie
II sem. – Zaliczenie z oceną
Literatura
1. Brzozowska – Kuczkiewicz M., Emil Jacques-Dalcroze i jego Rytmika, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1991.
2. Rytmika w kształceniu muzyków, aktorów, tancerzy i w rehabilitacji, Materiały z Ogólnopolskiej sesji naukowej 16 – 18 grudzień 1999, Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi.
3. Henryk Ryszard Żuchowski, Ćwiczenia ruchowo – rytmiczne, Polihymnia, Gdańsk 2011.
1. Materiały Informacyjno – Dydaktyczne COPSA, Warszawa 1963,
2. Materiały Informacyjno – Dydaktyczne COPSA, Warszawa 1965,
3. Materiały Informacyjno – Dydaktyczne COPSA, Warszawa 1975,
4. Przychodzińska – Kaciczak M., Muzyka i wychowanie, Warszawa 1979.