Konsultacje logopedyczne /ww WSL/ATL/KLww-Z
Dobór ćwiczeń logopedycznych odbywa się indywidualnie i związany jest z warunkami anatomicznymi aparatu mowy studenta (m.in. budową zgryzu, podniebienia, języka) oraz stopniem wadliwej artykulacji. Ćwiczenia logopedyczne obejmują głównie grupę tych głosek, które artykułowane pozanormatywnie przyczyniają się do ich nieprawidłowego brzmienia na scenie, a tym samym niewyraźnej wymowy scenicznej. Korekcja wadliwie brzmiących głosek poprzedzona jest diagnozą logopedyczną. Zestaw ćwiczeń dostosowany jest w zależności od indywidualnych potrzeb poszczególnych studentów. Opanowanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek podzielony jest na etapy, które utrwalane są w izolacji, logatomach, wyrazach, zdaniach i tekstach scenicznych.
W cyklu 2018/19-L:
Dobór ćwiczeń logopedycznych odbywa się indywidualnie i związany jest z warunkami anatomicznymi aparatu mowy studenta (m.in. budową zgryzu, podniebienia, języka) oraz stopniem wadliwej artykulacji. Ćwiczenia logopedyczne obejmują głównie grupę tych głosek, które artykułowane pozanormatywnie przyczyniają się do ich nieprawidłowego brzmienia na scenie, a tym samym niewyraźnej wymowy scenicznej. Korekcja wadliwie brzmiących głosek poprzedzona jest diagnozą logopedyczną. Zestaw ćwiczeń dostosowany jest w zależności od indywidualnych potrzeb poszczególnych studentów. Opanowanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek podzielony jest na etapy, które utrwalane są w izolacji, logatomach, wyrazach, zdaniach i tekstach scenicznych. |
W cyklu 2019/20-Z:
Dobór ćwiczeń logopedycznych odbywa się indywidualnie i związany jest z warunkami anatomicznymi aparatu mowy studenta (m.in. budową zgryzu, podniebienia, języka) oraz stopniem wadliwej artykulacji. Ćwiczenia logopedyczne obejmują głównie grupę tych głosek, które artykułowane pozanormatywnie przyczyniają się do ich nieprawidłowego brzmienia na scenie, a tym samym niewyraźnej wymowy scenicznej. Korekcja wadliwie brzmiących głosek poprzedzona jest diagnozą logopedyczną. Zestaw ćwiczeń dostosowany jest w zależności od indywidualnych potrzeb poszczególnych studentów. Opanowanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek podzielony jest na etapy, które utrwalane są w izolacji, logatomach, wyrazach, zdaniach i tekstach scenicznych. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/25-Z: | W cyklu 2018/19-L: | W cyklu 2023/24-Z: | W cyklu 2021/22-Z: | W cyklu 2020/21-Z: | W cyklu 2022/23-Z: | W cyklu 2019/20-Z: | W cyklu 2018/19-Z: |
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy:
- Zna i rozumie zasady poprawnej artykulacji głosek zgodnych z normami fonetycznymi języka polskiego (K_W06)
W zakresie umiejętności:
- Świadomie wykonuje ćwiczenia usprawniające wadliwą artykulację (K_U03)
- Opanował ćwiczenia z zakresu prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek w izolacji, sylabach, wyrazach, zdaniach i tekstach scenicznych (K_U06)
W zakresie kompetencji społecznych:
- podejmuje refleksję na temat własnych umiejętności w zakresie wymowy; dokonuje samooceny własnej artykulacji (K_K02)
Kryteria oceniania
Zaliczenie na podstawie indywidualnej pracy i rozwoju studenta.
Literatura
1. Walczak - Deleżyńska M. "Aby język giętki...Wybór ćwiczeń artykulacyjnych od J. Tennera do B. Toczyskiej"
2. M.Malicka "Mowa nie trawa- wybór ćwiczeń logopedycznych z głoską /r/ dla młodzieży i dorosłych"
4. Ćwiczenia logopedyczne w zakresie poprawnej artykulacji głosek syczących, ciszących i szumiących- opracowanie własne
3. Teksty wybrane z literatury
W cyklu 2018/19-L:
1. Walczak - Deleżyńska M. "Aby język giętki...Wybór ćwiczeń artykulacyjnych od J. Tennera do B. Toczyskiej" |
W cyklu 2019/20-Z:
1. Walczak - Deleżyńska M. "Aby język giętki...Wybór ćwiczeń artykulacyjnych od J. Tennera do B. Toczyskiej" |
Uwagi
W cyklu 2018/19-Z:
Współpraca z ortodontą |
W cyklu 2018/19-L:
Współpraca z ortodontą |
W cyklu 2019/20-Z:
Współpraca z ortodontą |