Impostacja głosu /ww WSL/ATL/IGww-L
Semestr I,II (ćwiczenia warsztatowe,zajęcia grupowe i indywidualne
konsultacje indywidualne)
Rozpoznanie indywidualnych predyspozycji głosowych studentów.
Rozpoznanie stylów uczenia się oraz zapoznanie studentów z różnymi metodami pracy nad głosem- ćwiczenia muzyczne, ruchowe, aktorskie.
Praca nad uwolnieniem oddechu, rozluźnieniem ciała, barwami głosu, ekspresją w mowie i śpiewie, modulacją głosu.
Użycie głosu w przestrzeni teatralnej.
Użycie głosu w pracy z formą.
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy (W) student:
-rozumie i zna techniki wokalne K_W06
-rozróżnia różne barwy głosu w mowie i śpiewie K_W06
-zna prawidłowe miejsce artykulacji w mowie i śpiewie K_W06
-wie jak opanować spięte ciało w mowie i śpiewie K_W06
W zakresie umiejętności (U) student:
-posiada umiejętność świadomego używania głosu w sposób oddziaływujący na emocje odbiorców zarówno w działaniach artystycznych, jak i relacjach społecznych. K_U06
-świadomie posługuje się oddechem, rejestrami, barwą w mowie i śpiewie K_U06
-posługuje się głosem dynamicznie i elastycznie używając głosu dźwięcznego, przestrzennego, słyszalnego i czytelnego w różnych przestrzeniach scenicznych. K_U06
-wykrywa i eliminuje błędy popełnione w mowie i śpiewie K_U07
W zakresie kompetencji społecznych (K) student:
-rozumie potrzebę nieustannego doskonalenia się i pracy nad rozwojem
swoich możliwości głosowych K_K02
-jest wrażliwy na współtworzenie atmosfery sprzyjającej pokonywaniu własnych i grupowych ograniczeń głosowych K_K05 K_K01
-angażuje się i inspiruje innych do pracy indywidualnej i zbiorowej K_K04
Kryteria oceniania
I sem.- Zaliczenie
II sem. - Zaliczenie
Aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach;
Udział w dyskusjach;
Obecność na zajęciach.
Literatura
1. Dzieła Zebrane- Jerzy Grotoski
2. This is a Voice- Gillyanne Kayes, Jeremy Fischer
3. Świadomość poprzez ruch- Moshe Feldenkrais
4. K. Linklater – „Uwolnij swój głos- tworzenie obrazów w pracy nad
głosem i mową”. PWST w Krakowie 2012
5. H. Zielińska – Kształcenie głosu.WM POLIHYMNIA, Lublin 2002
6. B. Tarasiewicz - Mówię i śpiewam świadomie. Podręcznik do nauki emisji głosu. WPN UNIVERSITAS, Kraków 2006
7. S.Grochmal – Ćwiczenia relaksowo-koncentrujące
8. D. Kędzior - Technika Alexandra, Jacek Santorski & Co Agencja Wydawnicza, Warszawa 1993
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami: