Impostacja głosu III WSL/ATL/IG3
Semestr V, VI
Praca nad świadomym posługiwaniem się głosem w mowie i śpiewie związanym z nośnością i dźwięcznością głosu. Praca nad rozluźnieniem, oddechem, aktywnością, ekspresją ciała, głosu
Praca nad głosem w różnych rejestrach w celu wyrównania brzmienia we wszystkich rejestrach
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy (W) student:
rozumie i zna techniki wokalne A_W10
rozróżnia różne barwy głosu w mowie i śpiewie A_W9
zna prawidłowe miejsce artykulacji w mowie i śpiewie A_W14
wie jak opanować spięte ciało w mowie i śpiewie A_W7
W zakresie umiejętności (U) student:
posiada umiejętność świadomego używania głosu w sposób oddziaływujący na emocje odbiorców zarówno w działaniach artystycznych, jak i relacjach społecznych. A_U1
świadomie posługuje się oddechem, rejestrami, barwą w mowie i śpiewie A_U3
posługuje się głosem dynamicznie i elastycznie używając głosu dźwięcznego, przestrzennego, słyszalnego i czytelnego w różnych przestrzeniach scenicznych. A_U5, A_U9
wykrywa i eliminuje błędy popełnione w mowie i śpiewie A_U9
W zakresie kompetencji społecznych (K) student:
rozumie potrzebę nieustannego doskonalenia się i pracy nad rozwojem swoich możliwości głosowych A_K1
jest wrażliwy na współtworzenie atmosfery sprzyjającej pokonywaniu własnych i grupowych ograniczeń głosowych A_K4, A_K6
angażuje się i inspiruje innych do pracy indywidualnej i zbiorowej A_K6
Kryteria oceniania
V sem. - Zaliczenie
VI sem. - Zaliczenie
zaliczenie ustne: wykonanie utworu
V sem- 45 godz.
VI sem – 45 godz.
3 pkt
Literatura
1. „Uwolnij swój głos”-K. Linklater
2. „Podręcznik dla aktorów”- S. Book
3. „Complete Vocal Technikqe”-C. Sadolin
1. J.Grotowski- „Trening aktora”
2. Cz. Wojtyński- Emisja głosu” PZWS Warszawa 1970