Warsztat impostacyjny /ww WSL/ATL/ICI-Z
- Ćwiczenia pomagające w usuwaniu mentalnych i fizycznych napięć w ciele w poszukiwaniu naturalnego głosu
- Ćwiczenia rozluźniające i oddechowe.
- Wzmacnianie i uelastycznianie głosu.
- Łączenie głosu z impulsem emocjonalnym.
- Poszukiwanie integralności głosu i ciała.
- Poszukiwanie głosu w procesie budowania postaci scenicznej.
- Trening wyobraźni twórczej w pracy nad głosem.
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy (W) student:
A_W7 - wykazuje głębokie zrozumienie wzajemnych relacji między
teoretycznymi i praktycznymi aspektami studiów, a także
wykorzystuje tę wiedzę do dalszego rozwoju artystycznego;
W zakresie umiejętności (U) student:
A_U5 - posiada wyspecjalizowane umiejętności zawodowe w aspekcie
rzemieślniczym oraz twórczym;
A_U9 - opanował efektywne techniki ćwiczenia umiejętności warsztatowych,
które umożliwiają ich ciągły rozwój poprzez samodzielną pracę;
W zakresie kompetencji społecznej(K) student :
A_K1 - umie podejmować samodzielne, niezależne prace, wykazując się przy
tym:
- zbieraniem, analizowaniem i interpretowaniem informacji,
- rozwijaniem idei i formułowaniem krytycznej argumentacji,
wewnętrzną motywacją i własną organizacją pracy.
Kryteria oceniania
Oceniane są:
- zaangażowanie,
- kreatywność,
- przygotowanie do zajęć,
- samodzielna praca,
- aktywne uczestnictwo w zajęciach
W przypadku dwóch nieobecności nieusprawiedliwionych student nie otrzymuje zaliczenia.
W przypadku nieobecności student we własnym zakresie powinien nadrobić zaległości i materiał przepracowany na zajęciach.
Jeżeli student w wyniku złej sytuacji zdrowotnej, bądź innego zdarzania losowego nie może uczestniczyć w zajęciach, a jego nieobecności powodują duże zaległości w programie nauczania to prowadzący nie ma podstaw do zaliczenia przedmiotu.
Semestr V
Podsumowanie efektów kształcenia, wspólna rozmowa i wnioski, które mogą ułatwić skuteczną pracę nad głosem
VI zaliczenie
Analiza pracy studentów na podstawie ich aktywności i pracy samodzielnej.
Literatura
K. Linklater „Uwolnij swój głos”- PWST, 2013 Kraków
I.Jeżowska, S.Chomiak KinEmission, Koncepcja treningowa wspomagająca wyzwalanie głosu, AST w Krakowie Filia we Wrocławiu, 2020 Wrocław
H. Zielińska – Kształcenie głosu.WM POLIHYMNIA, Lublin 2002
B. Tarasiewicz - Mówię i śpiewam świadomie. Podręcznik do nauki emisji głosu. WPN UNIVERSITAS, Kraków 2006
D. Kędzior - Technika Alexandra, Jacek Santorski & Co Agencja Wydawnicza, Warszawa 1993