Emisja głosu z interpretacją piosenki I WSL/ATL/EGZIP1-L
Semestr III
-ćwiczenia wokalne
-warsztat emocjonalno-ruchowy
-ćwiczenia wokalne połączone z etiudą aktorską,
Semestr IV
- interpretacja piosenki - teoria ,rozmowa z wykładowcą, analiza tekstu piosenki, rozmowa o założeniach aktorskich (charakterystyce postaci, okolicznościach, w jakich się znajduje, celach , jakie obiera)
-przygotowanie własnej interpretacji piosenki z zakresu muzyki rozrywkowej (zadanie wokalne i aktorskie);
- ćwiczenia indywidualne i grupowe w trakcie zajęć (ruchowe i aktorskie);
- praca indywidualna nad zadanymi zagadnieniami;
W cyklu 2023/24-L:
W ramach pracy nad utworem wokalnym, którego tematem jest wyznanie - osobista, intymna wypowiedź w pierwszej osobie. Student dotykając tego tematu, ma zadanie przygotować interpretację wokalno-aktorską w oparciu o pracę nad założeniami postaci, jej charakterystykę, okolicznościami, w jakich się znajduje oraz celu , jaki obiera podczas wykonania danej piosenki. Na etapie wykonawczym student ma dodatkowo zadanie aktorskie, formalne, polegające na znalezieniu kierunku ruchu lub charakterystycznego gestu postaci, czy też jej kodu ruchowego. |
W cyklu 2024/25-L:
Pod kątem wokalnym zakłada się odejście od pierwowzoru zarówno pod względem dynamiki, artykulacji jak też innych elementów dzieła muzycznego. |
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy ( W) student:
-poprzez pracę indywidualną poszerza znajomość repertuaru związanego ze studiowanym kierunkiem K_W03
-jest w stanie definiować elementarne zjawiska dotyczące techniki wokalnej, elementów dzieła muzycznego oraz wykonawstwa artystycznego. Potrafi wykorzystać teorię w praktyce K_W11
W zakresie umiejętności (U) student:
-potrafi współdziałać z innymi osobami w zakresie wykonywanych ćwiczeń K_U05
-potrafi posługiwać się głosem w ramach ćwiczeń warsztatowych i samodzielnie je doskonalić K_U07
-umie korzystać z wypracowanych elementarnych umiejętności warsztatowych dla realizacji własnej koncepcji artystycznej K_U06
W zakresie kompetencji społecznych (K) student:
-jest w stanie korzystać z własnej intuicji, wyobraźni i odczuć oraz umie kontrolować swoje reakcje na potrzeby prezentacji publicznej K_K05
-jest w stanie dokonać konstruktywnej krytyki swojej pracy oraz pracy innych osób K_K06
Kryteria oceniania
Semestr III – zaliczenie
Semestr IV – zaliczenie z oceną
- obecność na zajęciach;
- ocena zadań zleconych do wykonania poza zajęciami;
- ocena zadań wykonywanych podczas zajęć;
- ocena efektów pracy podczas prezentacji indywidualnej;
Literatura
1. G. Concon-50 ćwiczeń op.9, PWM 1964.
2. N. Vaccai- Praktyczna metoda śpiewu włoskiego, PWM.
3. B.Lutgen-Wokalizy, PWM Kraków 1948
4. T.Zalewski – Cztery zasadnicze systemy w procesie nauczania śpiewu
solowego wg. R.Husson’a (COPSA MP z. 84;1965).
5. B. Tarasiewicz - Mówię i śpiewam świadomie. Podręcznik do nauki emisji
głosu. WPN UNIVERSITAS, Kraków 2006.
6. K. Linklater – „Uwolnij swój głos- tworzenie obrazów w pracy nad głosem i
mową”. PWST w Krakowie 2012.
7. H. Zielińska – Kształcenie głosu.WM POLIHYMNIA, Lublin 2002.
8. S.Grochmal – Ćwiczenia relaksowo-koncentrujące.
W cyklu 2023/24-L:
Haskel Frankel, Uta Hagen "Szacunek dla aktorstwa", PWSFTviT, Łódź 2015 |
W cyklu 2024/25-L:
Haskel Frankel, Uta Hagen "Szacunek dla aktorstwa", PWSFTviT, Łódź 2015 |
Uwagi
W cyklu 2024/25-L:
Całość przewidziana jest z towarzyszeniem fortepianu bez korzystania |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami: