Zarządzanie instytucjami 4 WOT/M/ZInst4
Zajęcia kształcą umiejętności organizowania i zarządzania instytucjami kultury. Mapując otoczenie w jakim instytucje działają (narodowe, samorządowe, NGO’s, międzynarodowe) zajęcia pozwalają na pozyskanie wiedzy na temat: możliwości budowania relacji i współpracy z organizacjami rządowymi i pozarządowymi, zarządzania projektami, pozyskiwania partnerów i sponsorów, działań komunikacyjnych, promocyjnych i marketingowych oraz definiowania obszarów ryzyka. Zajęcia dopełnia podstawowa wiedza dotycząca przywództwa / leadership.
Zakres poszczególnych grup tematycznych:
1. Mapa otoczenia
2. Współpraca międzyinstytucjonalna: poziomy i wyzwania
3. Modele i strategie zarządzania instytucjami
4. Zarządzanie projektami
5. Pozyskiwanie partnerów i sponsorów
6. Działania komunikacyjne, promocyjne i marketingowe
7. Definiowanie obszarów ryzyka, ich analiza i ocena
8. Przywództwo czy autorytet
9. Case studies
10. Zarządzanie instytucjami – poziomy i wyzwania
Efekty kształcenia
Wiedza
student po zakończeniu kursu powinien:
EM 1 Znać zaawansowane pojęcia z zakresu zarządzania instytucjami kultury K_W14
EM 2 Umieć wymienić przykładowe obszary ryzyka w działalności instytucji kultury i podać przykłady jak nimi zarządzać K_W17
EM 3 Znać otoczenie w jakich instytucje działają K_W18
Umiejętności
student po zakończeniu kursu powinien:
EM 4 Na przykładzie wybranych instytucji wskazać i analizować modele, strategie i metody zarządzania instytucjami kultury K_U07
EM 5 Sporządzać analizę ryzyka K_U13
EM 6 Wykorzystywać wiedzę i kompetencje do kształtowania motywacji zarówno osobistych jak i zespołowych K_U14
Kompetencje personalne i społeczne
student po zakończeniu kursu powinien:
EM 7 Aktywnie uczestniczyć w procesach przygotowujących projekty, niezależnie od stanowiska K_K02
EM 8 Wykorzystywać w rozmowie przygotowane argumenty na rzecz skutecznej realizacji projektów K_K04
EM 9 Umiejętnie prowadzić rozmowy w zespołach tak, aby przedstawić własne argumenty K_K06
Kryteria oceniania
EM 1- EM 3 aktywność w dyskusji – 50%,
ćwiczenie pisemne– 25%,
ocena wartości wypowiedzi i stopnia zaangażowania w pracy na zajęciach– 25 %
EM 4 – EM 6 aktywność w dyskusji – 50%,
ćwiczenie ustne– 25%,
ocena wartości wypowiedzi i stopnia zaangażowania w pracy na zajęciach– 25 %
EM 7 – EM 9 ocena stopnia zaangażowania w ćwiczenia 25%
ocena poziomu publicznego przekazu 50 %
ocena samodzielności wykonanej pracy 25 %
Literatura
1. Podstawowa:
- Od wymiany kulturalnej do nowej inteligentnej siły. Promocja Polski przez kulturę w: Studia i Analizy Dyplomacji Kulturalnej Tom 2, Warszawa 2010
- Dragan Klaic, Mobilność Wyobraźni. Międzynarodowa współpraca kulturalna, Warszawa 2011
2. Uzupełniająca:
- Ronald Heifetz, Marty Linsky, Leadesrhip on the line, Harvard Buinsess Reiew Press 2017