Zarządzanie instytucjami 3 WOT/M/ZInst3
Zakres poszczególnych tematów:
1. Misja, cele, działalność, struktura instytucji sztuk wizualnych na przykładzie Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.
2. Mapa instytucji sztuk wizualnych: galerie publiczne, galerie prywatne, muzea – zasady funkcjonowania, cele, funkcje. Obieg sztuki.
3. Wystawa sztuki – cele, sposoby prezentacji, metody pracy, praca z publicznością.
4. Metodyka pracy zespołowej w instytucji kultury/realizacja projektu.
5. Komunikacja wewnętrzna w instytucji kultury.
6. Komunikacja z publicznością/marketing/PR w instytucji kultury.
7. Praca z tekstem w instytucji kultury: nota prasowa/nota autorska.
8. Personalne i społeczne aspekty pracy zespołowej – hierarchia, władza, sprawczość, zaangażowanie.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
student po zakończeniu kursu powinien:
EM 1 Definiować misję, cele i zasady działalności instytucji sztuki wizualnych i opisać ich strukturę organizacyjną. K_W14
EM 2 Scharakteryzować elementy składowe projektu kulturalnego z zakresu sztuk wizualnych: harmonogram, zespół, zasoby, zadania, rozliczenia, ewaluację. K_W16
EM 3 Opisać zasady komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej instytucji kultury. K_W17, K_W18
Umiejętności student po zakończeniu kursu powinien:
EM 4 Sporządzić notę prasową na temat projektu kulturalnego. K_U08
EM 5 Sporządzić plan działań komunikacyjnych na temat projektu kulturalnego. K_U11
EM 6 Planować właściwą komunikację wewnętrzną i koordynację pracy zespołu projektowego. K_U14
Kompetencje personalne i społeczne
student po zakończeniu kursu powinien:
EM 7 Oceniać ryzyka dotyczące komunikacji wewnątrz i na zewnątrz projektu. K_K03
EM 8 Rozpoznawać potencjalnych interesariuszy projektu. K_K06
Kryteria oceniania
Aktywność na zajęciach
Dozwolone 2 usprawiedliwione nieobecności.