Warsztat praktyczny A - Reżyser czyta tekst WOT/M/WarPrA-M-L
Warsztat poświęcony jest praktycznym metodom, dzięki którym teatr/sztuki performatywne mogą podejmować istotne społecznie tematy, nie porzucając jednocześnie refleksji estetycznej i namysłu nad formą.
Tegoroczny warsztat będzie prowadzony wokół pojęcia "wolności", jego możliwych konceptualizacji, współczesnych problemów z wolnością - pojęcie to stanie się punktem wyjścia do działań artystycznych.
Zbadamy, w jaki sposób teoria wpływa na praktykę - i odwrotnie.
Podczas warsztatu praktycznego będziemy pracować w oparciu o metody kreacji autorskiego spektaklu, nie opartego na tekście dramatycznym. Ważną rolę w pracy odegra wypracowywana na bieżąco metoda feedbacku - twórczych, konstruktywnych omówień prowadzonych przez wszystkie uczestniczki i uczestników zajęć.
Efekty kształcenia
Wiedza
Po zakończeniu kursu studentka powinna:
K_W17 Znać i rozumieć problemy związane z teatralną reprezentacją dotyczącą istotnych problemów społecznych
K_W06 Znać podstawowe metody kreacji autorskiego spektaklu.
Umiejętności
Po zakończeniu kursu studentka powinna:
KU_13 Stworzyć autorską wypowiedź performatywną, w oparciu o pracę koncepcyjną.
Kompetencje społeczne
Po zakończeniu kursu studentka powinna:
K_K04 Wziąć udział w twórczej dyskusji dotyczącej teatru oraz istotnych zagadnień społecznych.
K_K01 Konstruować i przyjmować pozytywną informację zwrotną dotyczącą pracy twórczej.
Kryteria oceniania
Dopuszczalne dwie nieusprawiedliwione nieobecności na zajęciach w semestrze.
Zaliczenie przedmiotu na ocenę, na podstawie obecności, aktywności oraz pracy końcowej.
Pracą końcową będzie performatywna prezentacja koncepcji zdarzenia artystycznego - wypracowywana przez cały semestr zajęć.
Literatura
Wybrane fragmenty książki Maggie Nelson "On Freedom. Four Songs of Care and Constraint".