Performans międzykulturowy WOT/M/KHP/PerfM
1. Wprowadzenie.
2. Performans międzykulturowy.
3. Kolonializm i mimikra kolonialna.
4. Wystawy. Antonin Artaud
5. Orientalizm. Siakuntala Jerzy Grotowski. Mahabharata Peter Brook.
6. Postkolonializm.
7. Trening. Eugenio Barba.
8. Shakespeare w Azji
9. Willibrordus S. Rendra. Teater Koma. Papermoon Puppet Theatre (Indonezja).
10. Two Undiscovered Amerindians Visit the West (1992–1994) Coco Fusco i Guillermo Gómez-Peña (Kuba/Meksyk).
11. Games of Desire Shirin Neshat (Iran).
12. Yoruba (Afryka Zachodnia).
13. Wole Soyinka (Nigeria).
14. Performanse turystyczne.
15. Post-turysta.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2017/18-Z: | W cyklu 2016/17-L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
student po zakończeniu kursu powinien:
EM 1 ma wiedzę o współczesnym teatrze i performansie w Azji, Ameryce Łacińskiej i Afryce. K_W05+++
EM 2 ma wiedzę o powiązaniach teatru z innymi dziedzinami sztuki rozwijającymi się w Azji, Ameryce Łacińskiej i Afryce. K_W09++
EM 3 zaznajamia się z aktualnymi trendami w sztuce Azji, Ameryki Łacińskiej i Afryki K_W18+++
Umiejętności
student po zakończeniu kursu powinien:
EM 4 Potrafi samodzielnie przygotować referat na podstawie zadanych lektur, materiałów źródłowych K_U02+++ K_U03++ KU04++
EM 5 Potrafi zinterpretować dzieła pochodzące z innego kręgu kulturowego K_U05++ K_U06+++
EM 6 Potrafi przygotować wystąpienie w oparciu o obcojęzyczne materiały źródłowe K_U12++ K_U13+++
Kompetencje personalne i społeczne
student po zakończeniu kursu powinien:
EM 7 Bierze udział w dyskusjach dotyczących zagadnień międzykulturowych w teatrze K_K04++
Kryteria oceniania
Dopuszczalne są 2 nieusprawiedliwione nieobecności na zajęciach, wygłoszenie referatu na podstawie zadanego tekstu (często obcojęzycznego).