Warsztat praktyczny C1 WOT/L/WP4-Z
1. Wprowadzenie. Dramat jako zagadka i przeciwieństwo „definicji”
2. Czytanie dramatu w „Otellu” Szekspira
3. Czytanie dramatu w „Otellu” Szekspira 2
4. Czytanie dramatu w „Otellu” Szekspira 3
5. Czytanie dramatu w „Otellu” Szekspira 4
6. Czytanie dramatu w „Nakarmić kamień” Bronki Nowickiej
7. Czytanie dramatu w „Nakarmić kamień” Bronki Nowickiej 2
8. Czytanie dramatu w „Nakarmić kamień” Bronki Nowickiej 3
9. Czytanie dramatu w obrazach Goi, Vermeera, Velazquaza, Rembrandta…
10. Czytanie dramatu w obrazach Goi, Vermeera, Velazquaza, Rembrandta 2
11. Czytanie dramatu w obrazach Goi, Vermeera, Velazquaza, Rembrandta 3
12. Czytanie dramatu w obrazach Wróblewskiego, Bacona, Hoppera
13. Czytanie dramatu w obrazach Wróblewskiego, Bacona, Hoppera 2
14. Czytanie dramatu w obrazach Wróblewskiego, Bacona, Hoppera 3
15. Czytanie dramatu w „Księdze Hioba”
16. Czytanie dramatu w „Księdze Hioba” 2
17. Czytanie dramatu w „Księdze Hioba” 3
18. Czytanie muzyki. Wprowadzenie na przykładzie Saint Saens’a.
19. Czytanie dramatu w „Preludiach” Chopina
20. Czytanie dramatu w „Preludiach Chopina 2
21. Praktyka. Pisanie mikroscenariuszy teatralnych, inspirowanych poszczególnymi preludiami.
22. Praktyka. Pisanie mikroscenariuszy teatralnych, inspirowanych poszczególnymi preludiami 2
23. Praktyka. Pisanie mikroscenariuszy teatralnych, inspirowanych poszczególnymi preludiami 3
24. Omawianie mikroscenariuszy teatralnych
25. Omawianie mikroscenariuszy teatralnych
26. Próby. Konfrontacja mikroscenariuszy ze studentami aktorstwa i reżyserii.
27. Próby. Konfrontacja mikroscenariuszy ze studentami aktorstwa i reżyserii 2.
28. Próby. Konfrontacja mikroscenariuszy ze studentami aktorstwa i reżyserii 3.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2017/18-Z: | W cyklu 2016/17-L: | W cyklu 2018/19-L: | W cyklu 2023/24-Z: | W cyklu 2021/22-Z: | W cyklu 2020/21-Z: | W cyklu 2017/18-L: | W cyklu 2022/23-Z: | W cyklu 2019/20-Z: | W cyklu 2018/19-Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
student po zakończeniu kursu powinien:
EM 1 rozpoznać najważniejsze dane o dramacie K_W04
EM 2 odróżniać treść dramatu od jego interpretacji K_W08
EM 3 opisać, na czym polega opracowanie dramaturgiczne tekstu dla reżysera K_W15
Umiejętności
student po zakończeniu kursu powinien:
EM 4 Sporządzać streszczenie tekstu dramatu K_U07
EM 5 konstruować argumenty w obronie swoich rozwiązań dramaturgicznych K_U07 K_U10
EM 6 publicznie formułować pytania, pochwały i zarzuty pod adresem rozwiązań dramaturgicznych innych K_U11 K_U12
Kompetencje personalne i społeczne
student po zakończeniu kursu powinien:
EM 7 współdziałać w grupie K_K01
EM 8 wyrażać opinie na temat pracy innych odpowiedzialnie, z szacunkiem i w sposób konstruktywny K_K03
EM 9 przyjmować krytykę i wykorzystywać ją do poprawienia efektów swojej pracy K_K05
Kryteria oceniania
Dopuszczalne są 2 nieusprawiedliwione nieobecności na zajęciach.
Podstawą zaliczenia jest przygotowanie mikroscenariusza inspirowanego wybranymi „Preludiami” Chopina.
Literatura
1. Księga Hioba, tłum. Czesław Miłosz, WL, Kraków 1998
2. Ernst Gombrich, O sztuce, Rebis, Poznań 2016
3. Lektury wspominane w tematach zajęć.