Warsztat praktyczny D2 WOT/L/WP3-L
Podczas warsztatu osoby studiujące zapoznają się z metodami kreacji autorskiej wypowiedzi performatywnej, budowanej od początku, nie czerpiącej z tekstu dramatycznego. Zajęcia noszą podtytuł "W tej sali". Uczestniczki i uczestnicy zajęć będą rozwijać propozycje artystyczne (budowane indywidualnie lub w zespołach) w oparciu o materiał, jakiego dostarcza konkretna sala wykładowa, w której warsztat się odbywa. Sala i proces pracy staną się więc tematem artystycznego namysłu. Studiujący samodzielnie wskażą punkt wyjścia dla swoich działań (np element znajdujący się w pomieszczeniu, widok z okna etc), a następnie rozpoczną pracę koncepcyjną, której celem jest jak najpełniejsze określenie formuły możliwej wypowiedzi artystycznej. Koncepcja rozwijana będzie dzięki serii dyskusji i ćwiczeń, opartych na twórczych restrykcjach. Szczególnie podkreślanym tematem będzie konstytutywna dla sztuk performatywnych relacja pomiędzy materialnością, a ideą.
Istotny nacisk zostanie położony na proces, jakim jest świadome kształtowanie koncepcji artystycznej; na swoistość tego procesu oraz metody pracy z ograniczeniami - szczególne rozumienie teatralnego recyclingu oraz praktyki zero waste.
Ważną rolę w pracy odegra wypracowywana na bieżąco metoda feedbacku - twórczych, konstruktywnych omówień prowadzonych przez wszystkie uczestniczki i uczestników zajęć.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Po zakończeniu kursu studentka powinna:
K_W15 Znać i rozumieć podstawowe problemy związane z tworzeniem koncepcji artystycznej. P6S_WG, P6S_WK
K_W13 Znać podstawowe metody kreacji autorskiego spektaklu. P6S_WG, P6Z_WT
Umiejętności
Po zakończeniu kursu studentka powinna:
K_U05 Analizować elementy tworzące sytuację performatywną. P6S_UW, P6S_UK
KU_12 Stworzyć prostą, autorską wypowiedź performatywną. P6S_UK
Kompetencje społeczne
Po zakończeniu kursu studentka powinna:
K_K04 Współdziałać w pracy twórczej. P6S_KO, P6S_KR
K_K01 Konstruować i przyjmować pozytywną informację zwrotną dotyczącą pracy twórczej. P6S_KK
Kryteria oceniania
Zaliczenie I semestru na podstawie obecności i aktywności.
Zaliczenie II semestru na ocenę, na podstawie obecności, aktywności oraz pracy końcowej.
Literatura
Podstawowa:
1. Alice Chauchat, "10 twierdzeń o choreografii", przeł. Bartosz Wójcik, w: "Choreografia: polityczność", red. Marta Keil, Warszawa-Poznań-Lublin 2018.
2. Rejestracja spektaklu "Taki pejzaż" Agaty Maszkiewicz (Komuna Warszawa 2019).
Literatura uzupełniająca będzie proponowana indywidualnie, pod kątem poszczególnych propozycji twórczych studentek i studentów.