Lektorat języka angielskiego 1 WOT/L/LAng-Z
Zajęcia będą tematyczne – przy każdym ogólnym temacie poruszane będą kwestie słownictwa, rozwijane będą umiejętności czytania, słuchania, wysnuwania wniosków i formułowania myśli; w przypadku kilkunastu tematów poruszane będą również kwestie gramatyczne w ramach przypomnienia materiału ze studiów licencjackich lub wprowadzenia nowych, zaawansowanych struktur. Część zajęć będzie mieć charakter zajęć CLIL (Content and Language Integrated Learning), podczas których wprowadza się słownictwo i gramatykę oraz doskonali umiejętności słuchania i czytania przy okazji omawiania innych tematów (w tym przypadku o tematyce teatralno-filmowej).
Zakres poszczególnych tematów:
1.Motywacja, inspiracja, sukces
- słuchanie, czytanie, konwersacje, słownictwo
2.Wielcy brytyjscy i amerykańscy aktorzy – część I.
- słuchanie, czytanie, konwersacje, słownictwo
3. Ćwiczenia wymowy.
4. Sztuka – język uniwersalny.
- słuchanie, czytanie, konwersacje, słownictwo, gramatyka
5. Kontrowersyjni reżyserzy.
- słuchanie, czytanie, słownictwo.
6. Recenzje filmowe i teatralne
- pisanie, słownictwo
7. Klasyki filmowe - część I
- słuchanie, czytanie, słownictwo
8. Monarchia brytyjska
- słuchanie, czytanie, konwersacje, słownictwo
9. Ćwiczenia wymowy
10. Wielcy brytyjscy i amerykańscy aktorzy – część II.
- słuchanie, czytanie, konwersacje, słownictwo
11. Prezentacje studentów.
12. Prezentacje studentów
13. Teatr elżbietański.
- słuchanie, czytanie, konwersacje, słownictwo
14. Szekspir na scenie.
- słuchanie, czytanie, konwersacje, słownictwo, gramatyka
15. Pisanie e-maili i innych krótkich form.
- pisanie, słownictwo
16. Klasyki filmowe – część II.
- słuchanie, czytanie, słownictwo
17. Wielcy brytyjscy i amerykańscy aktorzy – część II.
- słuchanie, czytanie, konwersacje, słownictwo
18. Ćwiczenia wymowy
19. Sprawozdanie
- pisanie, słownictwo
20. Najlepsze teatry na świecie.
- słuchanie, czytanie, konwersacje, słownictwo
21. Sztuka ożywiona
- słuchanie, czytanie, konwersacje, słownictwo
22. Klasyki filmowe – część III
- słuchanie, czytanie, słownictwo
23. Ćwiczenia wymowy
24. Prezentacje studentów
25. Prezentacje studentów
26. Uwspółcześnione spektakle teatralne
- słuchanie, czytanie, konwersacje, słownictwo
27. Teatr amatorski
- słuchanie, czytanie, konwersacje, słownictwo
28. Ćwiczenia wymowy
30. Przygotowanie do zaliczenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EM 1 Rozpoznać i wyjaśnić podstawowe i/lub zaawansowane zagadnienia gramatyki języka angielskiego
EM 2 Definiować i rozpoznać podstawowe i/lub zawansowane słownictwo, ze szczególnym uwzględnieniem słownictwa związanego branżą teatralną/filmową
EM 3 Rozpoznać podstawowe i/lub zaawansowane formy pisemne w języku angielskim (oficjalne wiadomości, raporty, recenzje)
EM 4 Poprawnie stosować podstawowe i/lub zaawansowane struktury gramatyczne zarówno w formie pisemnej, jak i ustnej; w przypadku formy ustnej istotna jest także poprawność wymowy K_U15
EM 5 Poprawnie używać słownictwa podstawowego i/lub zaawansowanego, zarówno w formie pisemnej, jak i ustnej, ze szczególnym uwzględnieniem słownictwa związanego branżą teatralną/filmową; w przypadku formy ustnej istotna jest także poprawność wymowy
EM 6 Poprawnie sporządzać krótsze i dłuższe formy pisemne (maile, recenzje, raporty)
EM 7 Wypowiadać się na tematy społeczno-artystyczne w języku angielskim
EM 8 Relacjonować sytuacje/wydarzenia w języku angielskim
EM 9 Krytycznie oceniać (pisemnie/ustnie) filmy/spektakle teatralne w języku angielskim.
Kryteria oceniania
1. Konwersatorium (dyskusja dydaktyczna, dialog dydaktyczny) – zajęcia grupowe z udziałem prowadzącego w roli moderatora, służące wspomaganiu biegłości językowej – łatwości wypowiadania się, formułowania opinii, doskonalenia poprawności i korygowania wymowy; przygotowywanie prezentacji multimedialnej. Szczególny nacisk położony jest na dyskusje dotyczące współczesnego życia teatralnego/branży filmowej w Polsce i na świecie;
2. Ćwiczenia – zajęcia grupowe oparte na doskonaleniu gramatyki, słownictwa, dłuższych i krótszych form pisemnych (głównie w kontekście teatralno-filmowym);
3. Projekt indywidualny – przygotowanie prezentacji na wybrany temat (z prezentacją multimedialną), której planowany efekt uzależniony jest od wiedzy i umiejętności studenta nabytej w trakcie studiów.
Formy sprawdzenia osiągnięcia efektu
Kryteria oceny i ich procentowy udział w ocenie końcowej
EM 1 Metoda osiągnięcia efektu modułowego: omawianie problemów gramatycznych podczas zajęć
Zaliczenie końcowe pisemne: 60%
Ocena prezentacji: 20%
Pisemne prace domowe: 10%
Aktywność w dyskusji: 10%
EM 2 Metoda osiągnięcia efektu modułowego: wyjaśnianie słownictwa pojawiającego się w czytanych artykułach/oglądanych plikach wideo
Zaliczenie końcowe pisemne: 60%
Ocena prezentacji: 20%
Pisemne prace domowe: 10%
Aktywność w dyskusji: 20%
EM 3 Metoda osiągnięcia efektu modułowego: omawianie form pisemnych podczas zajęć
Pisemne prace domowe: 10%
EM 4 Metoda osiągnięcia efektu modułowego: ćwiczenia gramatyczne, stosowanie poznanych form gramatycznych w dyskusjach i pisemnych pracach domowych; poprawność wymowy ćwiczona będzie podczas ćwiczeń wymowy oraz podczas dyskusji/ wypowiedzi ustnych
Zaliczenie końcowe pisemne: 60%
Ocena prezentacji: 20%
Pisemne prace domowe: 10%
Aktywność w dyskusji: 20%
EM 5 Metoda osiągnięcia efektu modułowego: ćwiczenia ze słownictwem, stosowanie poznanego słownictwa w dyskusjach i pisemnych pracach domowych; poprawność wymowy ćwiczona będzie podczas ćwiczeń wymowy oraz podczas dyskusji/ wypowiedzi ustnych
Zaliczenie końcowe pisemne: 60%
Ocena prezentacji: 20%
Pisemne prace domowe: 10%
Aktywność w dyskusji: 20%
EM 6 Metoda osiągnięcia efektu modułowego: prace domowe
Pisemne prace domowe: 10%
EM 7 Metoda osiągnięcia efektu modułowego: rozmowy i dyskusje podczas zajęć
Aktywność w dyskusji: 20%
EM 8 Metoda osiągnięcia efektu modułowego: rozmowy i dyskusje podczas zajęć
Aktywność w dyskusji: 20%
EM 9 Metoda osiągnięcia efektu modułowego: rozmowy i dyskusje podczas zajęć
Aktywność w dyskusji: 20%
Pisemne prace domowe: 10%
Dopuszczalne są 3 nieusprawiedliwione nieobecności na zajęciach.
Należy oddać pisemne prace domowe oraz przygotować dwie prezentacje, a także zaliczyć pisemne sprawdziany cząstkowe oraz zaliczenie końcowe.
Obowiązkowe jest także branie udziału w dyskusjach podczas zajęć.
Literatura
1. Podstawowa:
- Speak Out, Advanced/ Upper Intermediate, Student’s Book, Work Book, Pearson, autorzy: Antonia Clare, J.J. Wilson/ Frances Eales, Steve Oakes
2. Uzupełniająca:
- Speak Out Extra, Pearson
- English Grammar in Use, Cambridge University Press, autor: Murphy Raymond
- English Grammar in Use Supplementary Exercises, Cambridge Univeristy Press, autor: Louise Hashemi, Raymond Murphy
- Lexical Compendium. English for Special Purposes, Poltext, autorzy: Krystyna A. Luto, Maciej Ganczar
- “How Much Wood Would a Woodchuck Chuck?” English Pronounciation Practice Book, Konsorcjum Akademickie, autorzy: Anna Mańkowska, Marta Nowacka, Magdalena Kłoczkowska
- “How Now, Brown Cow?” A Course in the Pronunciation of English with Exercises and Dialogues, Prentice Hall, autor: Mimi Ponsonby
- Materiały autorskie