Emisja głosu III WA/AW/EG3-Z
III ROK EMISJA GŁOSU
1. podsumowanie wiedzy zdobytej na I i II roku studiów w powiązaniu z budowaniem narzędzi do samodzielnej pracy nad głosem
2. świadome używanie rezonatorów
3. budowanie sprawności w łączeniu rejestrów – wyrównanie barwy głosu
4. praca nad dostosowaniem środków wyrazu i ekspresji do kubatury pomieszczenia – ćwiczenia na scenie
5. trening kondycji wokalnej niezbędnej do wykonywania coraz bardziej wymagającego wokalnie repertuaru
6. kształtowanie podstaw osobowości muzycznej studenta
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W01 - zna zasady posługiwania się głosem w mowie i śpiewie umożliwiające mu swobodną i twórczą realizację różnych koncepcji artystycznych (K_W04)
W02 - ma wiedzę z zakresu technik wokalnych, obejmującą wymagania współczesnego rynku pracy, samodzielnie rozwija tę wiedzę (K_W08)
U03 - potrafi samodzielnie stosować techniczne i artystyczne środki wyrazu w działaniach wokalnych oraz szlifować umiejętności warsztatowe z zakresu emisji głosu w celu poszerzania zdolności twórczych i wyrażania własnych koncepcji artystycznych (K_U07 K_U08)
U04 - swobodnie interpretuje utwory reprezentujące różne style muzyczne, doskonali się i kształtuje swoje umiejętności w wybranym stylu (K_U06)
U05 - posługuje się emisją głosu, która rozwija jego aparat głosowy, nie powodując uszczerbku na zdrowiu (K_U09)
K06 - w sposób ciągły pracuje nad samodoskonaleniem w zakresie emisji głosu; rozumie i odczuwa potrzebę rozwoju i poszerzania własnej wiedzy, umiejętności i sprawności w tym zakresie, co przekłada się na jego postawę wobec współrealizatorów działań artystycznych (K_K02)
Kryteria oceniania
wykład problemowy
ćwiczenia indywidualne
analiza przypadków
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność na zajęciach (dozwolone są 2 nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze). Zaliczenie przedmiotu jest dwuelementowe: na zajęciach z Emisji głosu - w formie indywidualnego pokazu przed prowadzącym, podczas którego studenci prezentują utwór zadany do opracowania w oparciu o indywidualne problemy techniczne oraz podczas wszystkich publicznych prezentacji egzaminacyjnych (egzamin z Techniki mowy, Interpretacji piosenki i wszystkich praktycznych egzaminach aktorskich). Ocena wystawiana jest na podstawie analizy pracy studenta w semestrze a także efektu pracy scenicznej w ramach wszystkich praktycznych pokazów egzaminacyjnych w danej sesji egzaminacyjnej.
Literatura
Literatura uzupełniająca
H. Sobierajska - „Uczymy się śpiewać”
K.De Vore Starr Cookman - „The Voice Book”
F.Sinatra -„Tips on popular singing”
Jeremy Fisher &Gillyanne Kayes - This is a Voice
Jannette nelson - The Voice Exercise Book
Theodore Dimon - Anatomy of the voice