Warsztat specjalistyczny I WA/A/WSpec1
Samodzielna praca nad wyborem i opracowaniem tekstów literackich zarówno epickich jak i dramatycznuch pod kontem realizacji wyżej wymienionych w ramach warsztatu.Opracowanie formy realizacji powstałego scenariusza. Koncepcja ról i analiza konfliktów i zdarzeń dramatycznych występujących w powstałym na potrzeby warsztatu scenariuszu. Scisła współpraca z zespołem uczestniczącym w warsztacie jak i pedagogiem prowadzącym warsztat.
Efekty kształcenia
WIEDZA:
- wiedzą co to jest scenariusz teatralny i filmowy K_W05
- wiedzą jak zaadoptować na potrzeby teatru fragment dzieł literackich wielu gatunków K_W06
- wiedzą co to jest opracowanie psychologiczne roli K_W08
-wiedzą na czym polega współpraca z pedagogiem-rezyserem przy tworzenia dzieła teatralnego K_W09
UMIEJĘTNOŚCI:
-umieja stworzyć kameralny scenariusz widowiska K_U01
-umieją w scenariuszu zbudować dramaturgię akcji K_U02
-umieją w ramach scenariusza twożyc pełnokrwistwe bogate emocjonalnie postaci K_U05
-umieją pracować nad formalnym opracowaniem scenariusza i postaci w nim występujących K_U08
-umieją w miarę potrzeby oderwać się od realizowanego scenariusza na potrzeby ,zadanej przez pedagoga prowadzącego, improwizacjiK_U11
KOMPETENCJE:
-Są chetni do współpracy zgrupą studencką i pedagogiem prowadzącym w celu stworzenia jednorodnego scenariusza K_K05
-Są otwarci na współpracę z pedagogiem w celu dokonywania korekt scenariusza K_K06
-Chętnie dostosowują się do ogólnej koncepcji scenariusza zasugerowanej przez pedagoga K_K08
- Chętnie współpracująz całą grupą w celu opracowania ostatecznego materiału do przeprowadzenia warsztatuK_K11
-
Kryteria oceniania
Zaliczenie przedmiotu
Literatura
1. Linda Aronson "Scenariusz na miarę XXI wieku."
2.Maria Schejbal "Scenariusz" czyli jak opowiadać historię w teatrze