Warsztat interpretacyjny WA/A/WInt-Z
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2019/20-Z:
W trakcie zajęć będziemy się zajmować: - monologiem bohatera dramatu - monologiem wewnętrznym, próbą ukazania sposobu myślenia postaci i podjęcia decyzji istotnej dla funkcjonowania wobec innych bohaterów dramatu |
W cyklu 2020/21-Z:
W trakcie zajęć będziemy się zajmować: - monologiem bohatera dramatu - monologiem wewnętrznym, próbą ukazania sposobu myślenia postaci i podjęcia decyzji istotnej dla funkcjonowania wobec innych bohaterów dramatu |
W cyklu 2021/22-Z:
Uczestnicy zajęć będą proszeni o uruchomienie swojej intuicji twórczej, wyobraźni i wiedzy dla wyboru i przedstawienia materiału literackiego w ramach pokazu egzaminacyjnego w sesji letniej. Materiał zostanie wybrany spośród propozycji pedagoga lub spośród propozycji studentów, skonfrontowanych i ostatecznie zatwierdzonych przez pedagoga. |
W cyklu 2022/23-Z:
Uczestnicy zajęć będą proszeni o uruchomienie swojej intuicji twórczej, wyobraźni i wiedzy dla wyboru i przedstawienia materiału literackiego w ramach pokazu egzaminacyjnego w sesji letniej. Materiał zostanie wybrany spośród propozycji pedagoga lub spośród propozycji studentów, skonfrontowanych i ostatecznie zatwierdzonych przez pedagoga. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/25-Z: | W cyklu 2023/24-Z: | W cyklu 2021/22-Z: | W cyklu 2020/21-Z: | W cyklu 2022/23-Z: | W cyklu 2019/20-Z: |
Efekty kształcenia
W trakcie zajęć student powinien rozwijać:
1. umiejętność praktycznego wykorzystania poznawanych na innych zajęciach technik mowy
2. umiejętność wyboru i analizy tekstu literackiego
3. umiejętność interpretowania tekstu literackiego na poziomie sensów
4. umiejętność przełożenia interpretacji na sposób mówienia tekstu (dobór środków aktorskich, zwłaszcza z zakresu retoryki, artykulacji etc.)
5. umiejętność pamięciowego opanowania tekstu
6. umiejętność projektowania pejzażu wewnętrznego (termin zaczerpnięty ze Stanisławskiego: chodzi o to, aby widzieć to o czym się mówi)
7. umiejętność świadomego i kontrolowanego wykorzystywania technik wzbudzania emocji na tekście (fizykalizacja ciała, praca z pamięcią emocjonalną, wyobraźnią, monologiem wewnętrznym, zasady monologowania i zasady zbiorowego mówienia tekstu)
8. sztukę autoprezentacji w mówieniu
9. umiejętność pracy własnej poza zajęciami, na zajęciach oraz pracy zespołowej i pracy z reżyserem
10. otwartość na eksperymentowanie, własną inicjatywę twórczą i prowadzenie przez reżysera
Wiedza:
K_W06
K_W02
Umiejętności:
K_U02
K_U01
K_U04
Kompetencje:
K_K01
K_K06
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę w formie indywidualnego pokazu.
Literatura
W cyklu 2019/20-Z:
Wybór monologów z klasycznej literatury dramatycznej polskiej i światowej oraz prozy polskiej i zagranicznej. |
W cyklu 2020/21-Z:
Wybór monologów z klasycznej literatury dramatycznej polskiej i światowej oraz prozy polskiej i zagranicznej. |
W cyklu 2021/22-Z:
Lektury obowiązkowe Dzieło literackie wybranego autora będące podstawą egzaminu Lektury dodatkowe |
W cyklu 2022/23-Z:
Lektury obowiązkowe Dzieło literackie wybranego autora będące podstawą egzaminu Lektury dodatkowe |
Uwagi
W cyklu 2021/22-Z:
Każdy student na tych zajęciach będzie szanowany ze względu na swoją inność, indywidualność i unikalność doświadczeń, talent oraz miejsce i środowisko z którego pochodzi. Kwestie różnorodności pochodzenia, różnic płciowych, religijnych, rasowych i kulturowych mogą być częścią prowadzonych na zajęciach dyskusji, przerabianego materiału i realizowanych prac. Postaram się zapewnić przyjazną atmosferę dla wszystkich studentów. Jeżeli ktoś będzie posiadał jakiekolwiek sugestie lub uwagi, które mogą poprawić atmosferę lub wzbogacić zajęcia w tym zakresie proszony jest o kontakt bezpośrednio ze mną. Przemoc seksualna, psychiczna, prześladowanie, nękanie, stalking i każda inna forma dyskryminacji są w przestrzeni uczelni rozumiane jako pogwałcenie godności i praw jednostki. Gdy jakikolwiek członek społeczności akademickiej podejmie tego rodzaju działania, urąga w ten sposób standardom akademickim i przestaje dostrzegać wartość wolności, odrębności i odmienności drugiego człowieka. Wszyscy członkowie społeczności powinni czuć się w tym względzie bezpieczni i funkcjonować w środowisku otwartym na dialog, przyjaznym, tolerancyjnym i wolnym od uprzedzeń. Jeżeli czujesz że twoje lub czyjeś prawa są pogwałcone - zgłoś to do Rzeczniczki Praw Studenckich, Opiekuna Roku lub Dziekana Proszę nie wychodzić z sali bez uprzedzenia o tym pedagoga. Proszę przybyć na zajęcia na czas, wypoczętym, odżywionym i gotowym do pracy. Nie rozmawiamy, nie szepczemy w trakcie kiedy inni pracują na scenie bądź pedagog udziela wskazówek. Wszyscy są proszeni o wyłączenie (na tryb bezwibracyjny) i schowanie telefonów komórkowych w trakcie zajęć. Jeżeli mamy do czynienia z sytuacją alarmową, która wymaga posiadania włączonego telefonu, należy o tym poinformować pedagoga przed zajęciami, włączyć tryb wibracyjny i usiąść możliwie blisko wyjścia. Nawadnianie się jest jak najbardziej wskazane w trakcie zajęć. Jedzenie jest absolutnie zabronione. Jedz przed zajęciami, po zajęciach ale nie w trakcie zajęć. Uwaga: zajęcia zakładają kontakt fizyczny między uczestnikami zajęć. |
W cyklu 2022/23-Z:
Każdy student na tych zajęciach będzie szanowany ze względu na swoją inność, indywidualność i unikalność doświadczeń, talent oraz miejsce i środowisko z którego pochodzi. Kwestie różnorodności pochodzenia, różnic płciowych, religijnych, rasowych i kulturowych mogą być częścią prowadzonych na zajęciach dyskusji, przerabianego materiału i realizowanych prac. Postaram się zapewnić przyjazną atmosferę dla wszystkich studentów. Jeżeli ktoś będzie posiadał jakiekolwiek sugestie lub uwagi, które mogą poprawić atmosferę lub wzbogacić zajęcia w tym zakresie proszony jest o kontakt bezpośrednio ze mną. Przemoc seksualna, psychiczna, prześladowanie, nękanie, stalking i każda inna forma dyskryminacji są w przestrzeni uczelni rozumiane jako pogwałcenie godności i praw jednostki. Gdy jakikolwiek członek społeczności akademickiej podejmie tego rodzaju działania, urąga w ten sposób standardom akademickim i przestaje dostrzegać wartość wolności, odrębności i odmienności drugiego człowieka. Wszyscy członkowie społeczności powinni czuć się w tym względzie bezpieczni i funkcjonować w środowisku otwartym na dialog, przyjaznym, tolerancyjnym i wolnym od uprzedzeń. Jeżeli czujesz że twoje lub czyjeś prawa są pogwałcone - zgłoś to do Rzeczniczki Praw Studenckich, Opiekuna Roku lub Dziekana Proszę nie wychodzić z sali bez uprzedzenia o tym pedagoga. Proszę przybyć na zajęcia na czas, wypoczętym, odżywionym i gotowym do pracy. Nie rozmawiamy, nie szepczemy w trakcie kiedy inni pracują na scenie bądź pedagog udziela wskazówek. Wszyscy są proszeni o wyłączenie (na tryb bezwibracyjny) i schowanie telefonów komórkowych w trakcie zajęć. Jeżeli mamy do czynienia z sytuacją alarmową, która wymaga posiadania włączonego telefonu, należy o tym poinformować pedagoga przed zajęciami, włączyć tryb wibracyjny i usiąść możliwie blisko wyjścia. Nawadnianie się jest jak najbardziej wskazane w trakcie zajęć. Jedzenie jest absolutnie zabronione. Jedz przed zajęciami, po zajęciach ale nie w trakcie zajęć. Uwaga: zajęcia zakładają kontakt fizyczny między uczestnikami zajęć. |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami: