Warsztat aktorski WA/A/WA-R3-L
Każdy ze studentów otrzymuje jedną rolę do opracowania.Z uwagi na obszerność roli pierwszoplanowej została ona podzielona na 3 części: każdą z nich gra inny aktor. Studenci przechodzą trening w realizacji całości przedstawienia. Nie są to wybrane sceny z dramatu, ale całość materiału literackiego na scenie. Prowadzą indywidualne poszukiwania twórcze, realizują własne pomysły wykonawcze.
Praca z rekwizytem, elementami scenografii, muzyką i swiatłem.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Posiada wiedzę, która umożliwia działanie sceniczne ze świadomością kontekstu historycznego i kulturowego oraz fundamentalnych dylematów współczesnej cywilizacji.
Dostosowanie środków ekspresji aktorskiej do różnorodnych warunków scenicznych.
Działanie na rzecz zespołu; osiągnięcie porozumienia w sprawie wsp0ólnego kierunku kreowania dzieła.
Dokonuje samooceny i formułuje celne, krytyczne uwagi wobec innych osób.
Funkcjonowanie z zachowaniem wszelkich zasad etycznych obowiązujących w środowisku teatralnym.
Kryteria oceniania
Warsztat aktorski jest przedmiotem czysto praktycznym. Student oceniany jest z umiejetności analizy tekstu, przekładania informacji zawartej w materiale literackim na scenę, określania i realizowania zadań aktorskich.; współpraca z partnerem na scenie.
Przedmiot kończy się egzaminem.
Literatura
Tadeusza Różewicza: Pułapka, Odejście Głodomora;
Franz Kafka: List do ojca, tłum. J. Sukiennicki, Warszawa 1979, Listy do Felicji i inne z lat 1912–1916, tłum. I. Krońska, Warszawa 1976; Dzienniki 1910-1923, tłum. Jan Werter,
Lew Tołstoj: Sonata Kreutzerowska, Kraków 2010, Wydawnictwo Znak.
W cyklu 2019/20-L:
Tadeusza Różewicza: Pułapka, Odejscie Głodomora; |