Techniki tańca w teatrze muzycznym WA/A/TTwTM-Z
8 godzin wykładu z przygotowaną multimedialną prezentacją uzupełnione dyskusją. Ćwiczenia praktyczne z różnych technik tanecznych (reszta zajęć) zwieńczone pokazem układu-etiudy choreograficznej do muzyki.
Poszerzanie warsztatu aktorskiego poprzez kształtowanie sprawności i zręczności w posługiwaniu się rekwizytem, rozwijanie kreatywności i doskonalenie koordynacji rytmiczno-ruchowej i balansu ciała, rozwijanie muzykalności, podzielności uwagi, dyscypliny rytmicznej i kontroli własnego ciała
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
- student zna podstawowe formy taneczne, techniki i style tańca występujące w teatrze muzycznym i repertuarze musicalowym SAW_W02
- zna podstawowy repertuar musicalowy SAW_W01
- zna efektywne techniki ćwiczenia służące ciągłemu rozwojowi umiejętności ruchowych SAW_W02
Umiejętności :
- potrafi zapamiętać i wykonać choreografie o różnej stylistyce SAW_U02
- potrafi ruchem opowiedzieć historie bądź wyrazić określone emocje K_U06
- potrafi stosować różne środki ekspresji do wyrażania własnych koncepcji interpretacyjnych w zakresie form tanecznych i innych zadań ruchowych oraz posługiwać się rekwizytem SAW_U02
- potrafi partnerować w tańcu i posiada orientację przestrzenną K_U03
- wypracował w podstawowym wymiarze podczas zajęć praktycznych właściwe nawyki dotyczące techniki tanecznej i postawy, umożliwiające operowanie ciałem w sposób najbardziej wydajny i bezpieczny K_U06, K_U07
Kompetencje społeczne:
- potrafi współdziałać w grupie z innymi wykonawcami i w zależności od potrzeb przyjmuje różne role, wykazuje się dyscypliną i empatią we współpracy K_K08
- odczuwa i rozumie potrzebę rozwoju i poszerzania umiejętności oraz doskonalenia własnej sprawności i techniki tańca,dokonuje samooceny i formułuje konstruktywne uwagi wobec innych K_K05, K_K06
- łączy zdobytą wiedzę i umiejętności w przedsięwzięciach artystycznych wykorzystując koordynację ruchowo-rytmiczną, poznane techniki taneczne i dyscyplinę rytmiczną, K_K03
- skutecznie radzi sobie ze stresem i świadomie korzysta z własnej energii i wyobraźni K_K05
Kryteria oceniania
1. frekwencja na zajęciach
2. widoczne postępy studenta
3. praca studenta na zajęciach
4. prezentacja układu choreograficznego
Literatura
1. R. Berkson "Musical Theatre Choreography" 1990
2. R. E. Long "Broadway Golden Years - J. Robbins and the Great Choreographers-directors 1940 to the present" 2001
3. L. Zganiacz-Mazur "Tańce" WM Contra 2004
4. S. M. Friedman "the ultimate Broadway Musical list book" 2016
5. W. A. Everett, P. R. Laird "The Cambridge Companion to the Musical" 2008
6. M. White "Staging musicals" 2019