Step 1 WA/A/St1-L
- Zajęcia praktyczne do muzyki na poziomie początkującym zakończone pokazem choreograficznym przygotowywanym na zajęciach.
- Zapoznanie się z podstawowymi uderzeniami pojedynczymi i podwójnymi oraz krokami z nich złożonymi (pokazanie - objaśnienie- ćwiczenie), opanowanie balansu i świadomego szybkiego przenoszenia ciężaru ciała, praca nad koordynacją i pamięcią rytmiczno-ruchową, doskonalenie motoryki i elastyczności mięśni i ścięgien, stopniowanie trudności oraz złożoności poznawanych kroków poprzez rozbudowywanie kombinacji i zwiększanie tempa ich wykonania
- Wprowadzenie potrzebnych zagadnień muzycznych z zakresu melodyki, rytmiki, dynamiki, agogiki i artykulacji
- Łączenie techniki stepowania z innymi technikami tańca, ćwiczenia kreatywności i wyobraźni ruchowo-przestrzennej
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
- posiada podstawową wiedzę z zakresu terminologii i stylów stepowania
- zna zasady wykonywania bazowych kroków, rodzaje uderzeń oraz strukturę bardziej rozbudowanych kombinacji
- zna i rozpoznaje podstawowe wartości rytmiczne, jakie składają się na poszczególne kroki, rozróżnia metra muzyczne oraz dwudzielność i trójdzielność ćwierćnuty jako podstawowej wartości w takcie, zna elementarne określenia dynamiczne, agogiczne i artykulacyjne
Umiejętności:
- posiada wypracowaną motorykę i technikę stepowania na poziomie podstawowym ze szczególnym uwzględnieniem szybkich zmian balansu ciała
- posiada rozwiniętą pamięć ruchową i orientację przestrzenną
- umie kontrolować ciało i skoordynować niezależną rytmicznie pracę nóg z ruchem górnych partii ciała
- rozpoznaje podstawowe kroki i elementarne kombinacje oraz umie je nazwać posługując się profesjonalną terminologią
Kompetencję społeczne:
- potrafi współdziałać w grupie z innymi wykonawcami i w zależności od potrzeb przyjmuje różne role, wykazuje się dyscypliną i empatią we współpracy
- odczuwa i rozumie potrzebę rozwoju i poszerzania umiejętności oraz doskonalenia własnej sprawności i techniki tańca,dokonuje samooceny i formułuje konstruktywne uwagi wobec innych
- łączy zdobytą wiedzę i umiejętności w przedsięwzięciach artystycznych wykorzystując koordynację ruchowo-rytmiczną, technikę stepowania i dyscyplinę rytmiczną,
- skutecznie radzi sobie ze stresem i świadomie korzysta z własnej energii i wyobraźni
Kryteria oceniania
1. frekwencja i postawa na zajęciach. Podstawą do zaliczenia przedmiotu jest frekwencja nie mniejsza niż 50% obecności na zajęciach
2. postępy w nauce
3. udział w końcowym pokazie
Literatura
1. M. Knowles "The Tap Dictionary" 2012
2.B. Fletcher "Tapworks: A Tap Dictionary and reference manual" 2002
3. A. Grey "The Souls of Your Feet: A Tapdance Guidebook for Rhythm Explorers" 2002
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami: