Solfeż 2 WA/A/Sol2-Z
Semestr I [III]
1. Zapis nutowy - utrwalenie
2. Zapoznanie z podstawami harmonii rozrywkowej - budowa akordów, praktyczne użycie
3. Samodzielne tworzenie prostych, trzygłosowych chórków na bazie podanej melodii i bazy harmonicznej
4.Zapoznawanie studentów z literatura muzyczna i podstawowymi stylami w muzyce rozrywkowej
5. Cwiczenia z zakresu kształcenia słuchu: czytanie nut głosem, ze szczególnym uwzglednieniem chromatyki (take a vista),
dyktanda rytmiczne i pamieciowe utrzymane w rónorodnej stylistyce, proste dyktanda harmoniczne
6.Realizacja głosem partii w utworach wielogłosowych
7. Krótkie improwizacje głosem w oparciu o podany przebieg akordowy
Semestr I [IV]
1. Zapis nutowy - utrwalenie, w take zapis harmonii
2. Budowa akordów z elementami chromatyki, użycie w praktyce
3. Krótkie improwizacje głosem w oparciu o podany przebieg akordowy w rónorodnej stylistyce
4. Realizacja głosem wybranej partii utworów wielogłosłowych a vista
5. Samodzielne przygotowywanie chórków i prostych aranacji wielogłosowych w rónorodnej stylistyce
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
SAW_W03
zna elementy dzieła muzycznego oraz rozumie ich wzajemne relacje, orientuje się w budowie formalnej utworów w stopniu niezbędnym w pracy aktora wokalisty
K_W03
zna repertuar związany ze specjalnością studiów
SAW_U01
analizuje podstawowy tekst muzyczny pod kątem możliwości jego przystosowania dla potrzeb zamierzonych koncepcji artystycznych
K_K02
rozumie i odczuwa potrzebę rozwoju i poszerzania własnej wiedzy, umiejętności i sprawności; przekazuje ją i wykorzystuje w pracy zespołowej przy projektach artystycznych
K_K03
łączy zdobytą wiedzę i umiejętności wykorzystując ją przy tworzeniu kompleksowych przedsięwzięć artystycznych a także przy organizacji procesu uczenia się innych osób
Kryteria oceniania
1. prace domowe – ćwiczenia (25 %)SAW_W03;
2. dyktanda muzyczne i krótkie testy w trakcie semestru (25 %)K_W03
3. ćwiczenia realizowane podczas zajęć ad hoc (25 %)SAW_U01
4. aktywność podczas zajęć (25%)K_K02; K_K0
Literatura
Literatura podstawowa
M. Harrison, Contemporary eartraining – level one, two, Los Angeles 1994.
J. Dzielska- Materiały pomocnicze do kształcenia słuchu, Kraków 2014.
J. K. Lasocki – Solfeż I i II, Kraków 2017.
Z. Peret-Ziemlańska- Uczmy się solfeżu, Kraków 2004.
J. Dzielska, L. Kaszycki- Podręcznik do kształcenia słuchu, Kraków 2015.
Cwiczenia opracowane przez wykładowców
Literatura uzupełniająca
M. Wacholc- Czytanie nut głosem z.2 i 3, Kraków 2015.
A. Warmińska- Solfeż dla młodzieży 4, Nieporęt 2004.