Style muzyczne 3 WA/A/SM3-L
Stylistyki musicalowe:
- kompozytorzy- cechy charakterystyczne
- epoki teatralne
Musicalowe techniki wokalne:
-jakość mowy
-śpiewanie "półklasyczne" (eng. legit musical)
-twang/belting- nośność i ekspresyjność głosu; wykorzystanie w technik w spektaklach
Aktorstwo w piosence musicalowej:
-analiza psychologiczna tekstów piosenek
-planowanie przebiegu dramaturgicznego piosenki
-pisosenka jako monolog dramatyczny
-aktorstwo w piosence- łaczenie elemntów techniki aktorskiej i wokalnej
Efekty kształcenia
Student:
-ma wiedzę niezbędną do przeprowadzenia analizy materiału słowno-muzycznego utworu A_W21
-potrafi wymienić najsłynniejszych musicalowych kompozytorów i określić cechy charakterystyczne ich twórczości A2_W08
-potrafi przygotować się do przesłuchania w teatrze A2_U12
-działa w zespole na rzecz projektu- potrafi dyskutować, proponować i rezygnować ze swoich pomysłów A2_U14
-krytykę odbiera jako zachętę do dalszych poszukiwań A2_U15
-potrafi dbać o higienę głosu A_U29
Kryteria oceniania
-pokaz efektów pracy w postaci występu przed społecznością szkoły
-pisemna praca zaliczeniowa z zakresu wiedzy o musicalu
Literatura
Singing and the actor- Gillyanne Kayes
Acting through song-Paul Harvard
Teksty zebrane- Jerzy Grotowski
Estill Level 1 and 2- Jo Estill, Kimberley Steinhauer, Mary McDonald Klimek
Thank you, that's all we need for today-Mary Hammond