Spektakl dyplomowy 2 WA/A/SD2
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2018/19-Z:
Przedstawienie opowiada historie siedmiorga bohaterów. Są to: Artysta, Pola, Poldek, Sprzedawca płytek ceramicznych, Ćpunka, Wewnętrzne dziecko i Zuzka. Bohaterowie prezentują odmienne strategie przetrwania w świecie, w którym rządzi konsumpcjonizm i upadek wszelkich wartości. Próbują odnaleźć sens w przepełnionej chaosem rzeczywistości. Wyjściowy tekst E. Bogosiana jest monodramem. Składa się z dziewięciu niezależnych części przeznaczonych dla jednego aktora. Adaptacja polegała głównie na podzieleniu oryginalnego tekstu. Dodatkowo wprowadzonym elementem jest fragment z innego utworu E. Bogosiana: Obódź się i poczuj smak kawy, który otwiera spektakl, stanowi jego prolog. Wprowadza temat teatru jako magicznego doświadczenia, przestrzeni spotkania i wymiany między aktorami, a widzami. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/21-L: | W cyklu 2018/19-Z: | W cyklu 2019/20-Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
1. Student ma wiedzę z zakresu technicznych oraz artystycznych środków warsztatu aktorskiego w stopniu niezbędnym do zbudowania roli w spektaklu teatralnym. (K_W02)
2. Student zna elementy dzieła teatralnego oraz rozumie ich wzajemne relacje, orientuje się w budowie formalnej utworów w stopniu niezbędnym w pracy aktora dramatycznego.(K_W03)
3.Student posiada wiedzę, która umożliwia mu działanie sceniczne ze świadomością kontekstu historycznego i kulturowego tworzywa literackiego; używa i miesza gatunki, style w celu podkreślenia współczesnej wymowy projektu artystycznego w nawiązaniu do aktualnych wydarzeń życia społecznego i politycznego. (K_W04)
4. Student posiada wiedzę na temat stylów i metod gry aktorskiej, konwencji teatralnych; orientuje się w aktualnych trendach i dokonaniach wybitnych twórców teatru i filmu. (K_W06)
Umiejętności:
1. Student dostosowuje środki ekspresji aktorskiej do różnorodnych warunków scenicznych i studyjnych umiejętnie wykorzystując specjalistyczny sprzęt i nowoczesne technologie. (K_U03)
2. Student działa na rzecz zespołu dążąc do osiągnięcia porozumienia w sprawie wypracowania wspólnego kierunku kreowania dzieła; jest gotowy podjąć polemikę ze współtwórcami. (K_U04)
3. Student posługuje się środkami wyrazu aktorskiego w połączeniu z opanowaniem techniki aktorskiej w zakresie mowy, głosu i ekspresji ciała w stopniu umożliwiającym realizację własnych projektów artystycznych. (K_U05)
4.posiada umiejętności w zakresie interpretacji utworów reprezentujących różne style muzyczne na poziomie odpowiednim do wykorzystania w pracy aktora dramatycznego (K_U06)
5. Student doskonali poprzez samodzielną pracę umiejętności warsztatowe z zakresu emisji głosu, techniki mowy, sprawności i ekspresji ciała oraz techniki gry aktorskiej w celu poszerzania zdolności twórczych i wyrażania własnych koncepcji artystycznych. (K_U07)
6.Student stosuje techniki aktorskiego treningu głosu i ciała nie powodujące uszczerbku na zdrowiu. (K_U08)
7. Student elastycznie przystosowuje się do warunków towarzyszących różnorodnym występom publicznym; umiejętnie nawiązuje kontakt z publicznością wykorzystując go skutecznie i odpowiedzialnie. (K_U12)
8. Student posiada umiejętność odejścia od zapisanego tekstu, improwizując z użyciem werbalnych i niewerbalnych środków ekspresji zgodnie z założoną koncepcja artystyczną. (K_U13)
Kompetencje społeczne:
1. Student rozumie i odczuwa potrzebę rozwoju i poszerzania własnej wiedzy, umiejętności i sprawności ; przekazuje ją i wykorzystuje w pracy zespołowej przy projektach artystycznych (K_K01)
2. Student łączy zdobytą wiedzę i umiejętności wykorzystując ją w działaniach a vista przy tworzeniu kompleksowych przedsięwzięć artystycznych. (K_K02)
3. Student świadomie korzysta w pracy twórczej z zasobów własnej energii, intuicji, emocji i wyobraźni; skutecznie radzi sobie ze stresem; umiejętnie zarządza nimi w pracy indywidualnej i zespołowej. (K_K03)
4. Student dokonuje samooceny i formułuje konstruktywne uwagi wobec innych osób; uwagi krytyczne przyjmuje jako inspirację do poszukiwania nowych rozwiązań. (K_K04)
5.Student wykazuje się pewnością siebie w relacjach interpersonalnych ; rozwija potencjał inteligencji emocjonalnej tworząc empatyczne więzi zawodowe i społeczne; w zależności od potrzeb przewodniczy działaniom zespołowym lub staje się częścią zespołu; wykazuje się dyscypliną w planowaniu i organizowaniu prac zespołowych; wykorzystuje doświadczenia zdobyte podczas procesu kształcenia w jasnym formułowaniu sądów i oczekiwań wobec partnerów. (K_K05)
Kryteria oceniania
Na ogólną ocenę składa się szereg poniższych składowych:
1. Gotowość studenta do podejmowania pracy twórczej.
2. Umiejętność analizy tekstu dramatycznego.
3. Autentyczność i zaangażowanie w tematykę podejmowaną w dramacie.
4. Punktualność i etyka zawodowa.
5. Przygotowanie ciała i aparatu głosowego do przeprowadzenia roli scenicznej.
6. Przebieg procesu twórczego.
7. Umiejętność pracy w zespole.
8. Efekty pracy w postaci ostatecznego kształtu roli scenicznej.