Rozczytywanie dramatów WA/A/RD-Z
1. The Globe, czyli kula ziemska
2. Szekspir okrutny i prawdziwy
3. "Hamlet" hitem wszechczasów
4. Dramat jako dychotomia wyborów bohatera i jego działań
5. Znaczenie czasu i znaczenie wyboru w opowieści
6. Hamlet bohaterem zawsze współczesnym w koncepcji Jana Kotta
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
- rozszerzenie sfery teoretycznej jako pierwszego etapu budowania roli
- krok w poznaniu kanonu dramaturgii polskiej i światowej (K_W01)
Umiejętności:
- analizuje tekst dramatyczny pod kątem możliwości adaptacji, kompilacji czy innych zabiegów dotyczących konstruowania tekstu dla potrzeb zamierzonych koncepcji artystycznych (K_U02)
- samodzielnie formułuje krytyczne sądy na podstawie analizy, oceny i selekcji informacji, które potrafi swobodnie czerpać z lektury utworów dramatycznych (K_U08)
Kompetencje:
- rozumie i odczuwa potrzebę rozwoju i poszerzania własnej wiedzy, umiejętności i sprawności (K_K02)
Kryteria oceniania
Zaliczenie w formie pisemnej.
Ocenie podlega również całokształt pracy w trakcie semestru oraz aktywność na zajęciach.
Literatura
Literatura obowiązkowa:
Auden H., Szekspirowskie miasto. Eseje, Wydawnictwo Słowo/Obraz Terytoria, Gdańsk 2016
Kott J., Szekspir współczesny, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1990 (lub 1997)
Wyspiański S., Studium o "Hamlecie", PIW, Warszawa 1965