Praca nad rolą WA/A/PnR
Praca nad rolą w dramacie współczesnym i udramatyzowanej prozie, ze szczególnym uwzględnieniem monologu wewnętrznego jako próby zbudowania, integralnej formy wypowiedzi.
Formy, przez którą objawia się istota i kontekst relacji z innymi postaciami dramatu, a także ukazuje niebagatelny wymiar jaki może spełnić monolog wewnętrzny jako punkt zwrotny czy też punkt kulminacyjny w budowie postaci i roli.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Kod efektu
EFEKTY KSZTAŁCENIA
Wiedza (W)
KW06
Posiada wiedzę na temat stylów i metod gry aktorskiej z uwzględnieniem analizy postaci i jej punktu zwrotnego jakim może być monolog.
KW07
Używa I miesza gatunki, style w celu podkreślenia współczesnego wyrazu projektu z uwzględnieniem elementów biomechaniki Meyerholda tzn..w jaki sposób poprzez działanie można zrozumieć istotę postaci.
Umiejętności (U)
KU03
Analizuje tekstu dramatu/prozy/z punktu widzenia monologu.
KU04
Używa w pełni potencjału twórczego w pracy nad monologiem wewnętrznym jako istoty kondensacji roli.
KU05
Posiada umiejętność odejścia od zapisanego tekstu, improwizując z użyciem werbalnych i niewerbalnych środków ekspresji zgodnie z założona koncepcją artystyczną
Kompetencje społeczne (K)
KK01
Wykorzystuje doświadczenia zdobyte podczas procesu kształcenia w jasnym i oczywistym formułowaniu sądów i oczekiwań wobec partnerów scenicznych; jest gotów/gotowa do krytycznej oceny odbieranych treści.
KK06
Dokonuje samooceny i formułuje konstruktywne uwagi wobec innych osób.Uwagi krytyczne przyjmuje jako inspirację do poszukiwań nowych rozwiązań.
KK05
Świadomie korzysta w pracy twórczej z własnej wyobraźni, skutecznie radzi sobie ze stresem poprzez indywidualne podejście do zadania, nie ulegając presji partnerów.
Kryteria oceniania
Egzamin końcowy w formie pokazu z oceną.
Literatura
Literatura Wybór ról z elementami monologu z literatury dramatycznej polskiej i światowej oraz prozy polskiej i zagranicznej.