Nagrywanie utworów wokalnych WA/A/NUW-R3-Z
Zajęcia odbywają się w studio nagraniowym uczelni na systemie wielośladowej rejestracji dźwięku ProTools. Wyposażenie studia jest wystarczające do oddania atmosfery profesjonalnego studia nagraniowego, dubbingowego. Grupy 3-osobowe umożliwiają przeprowadzenie nagrań w tych warunkach zapewniając przy tym szczególną atmosferę procesu pracy w studio.
Studenci poznają zasady obchodzenia się ze wyspecjalizowanym srpzętem audio - mikrofonem pojemnościowym, słuchawkami zamkniętymi, monitorami odsłuchowymi, a także decydują o swoich warunkach pracy, czyli o poziomach głośności na każdym etapie pracy.
Każdy student oprócz nagrywania własnych utworów wokalnych lub lektorskich i przebywania w przestrzeni studyjnej ma szansę prowadzić nagrania swoich kolegów z grupy. Studenci zapoznają się z uproszczoną obsługą programu nagraniowego, co umożliwia im uczestniczyć w nagraniach również od strony realizacyjnej. Na koniec zajęć z pomocą prowadzącego materiał jest zgrywany do użytecznego pliku audio (WAV, MP3) i może służyć studentowi jako demo wokalne, lub lektorskie.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
W04 zna zasady zachowania się w studio nagraniowym, znajduje odpowienie miejsce i potrafi sobie dostować warunki akustyczne umożliwiające wykonanie nagrywanego utworu
W05 zna elementy dzieła muzycznego i rozumie ich wzajemne relacje w stopniu niezbędnym w pracy aktora teatru muzycznego umie wykorzystać w praktyce wiedzę z zakresu wykonania wokalnego
U04 tworzy warianty i improwizacje wokalne na podstawie wytycznych prowadzącego nagrania (reżysera)
U05 realizuje głosem nagrania
U07 umie utrzymać się w dowolnym głosie w obrębie zespołu wokalnego, tworzyć proste harmoniczne głosy (chórki)
K02 rozumie zasady pracy zespołowej i wykorzystuje je w praktyce, posiada umiejętność nawiązywania więzi emocjonalnej z prowadzącym nagranie (reżyserem) i osiągnięcia zadowalającego efektu artystycznego
KU03 zdobywa umiejętność pracy w warunkach pracy studyjnej (mikrofon, słuchawki, interkom), dostrzega możliwości sprzętu nagraniowego
Kryteria oceniania
Podstawą zaliczenia jest obecność oraz aktywaność na zajęciach.
Literatura
Krzysztof Sztekmier - "Podstawy nagłośnienia i realizacji nagrań"
Małgorzata Przedpełska-Bieniek - "Sztuka dźwięku. Technika i realizacja"
"Domowe studio" - czasopismo, wyd AVT