Interpretacja piosenki III WA/A/IntPio3-Z
Elementy pracy nad interpretacją piosenki:
- początkowe rozpoznawanie możliwości muzyczno-wokalnych poszczególnych studentów oraz stopnia ich zaawansowania w materię muzyczną;
- próby odszukania materiału odpowiedniego dla każdego studenta, zgodnie z jego upodobaniami, gustem i możliwościami wokalnymi;
- opanowywanie muzyczne materiału;
- analiza tekstu poszczególnych piosenek w kontekście konstrukcji finałowej prezentacji;
- poszukiwanie najciekawszych rozwiązań interpretacyjnych;
- przygotowanie pokazu.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2017/18-Z: | W cyklu 2016/17-L: | W cyklu 2018/19-L: | W cyklu 2016/17-Z: | W cyklu 2017/18-L: | W cyklu 2019/20-Z: | W cyklu 2018/19-Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
- znajomość struktury piosenki (K_W03, K_W04)
- świadomość umocowania utworu w kontekście współczesności (K_W02)
Umiejętności:
- posługiwanie się frazą muzyczną dla celów interpretacyjnych (K_U07, K_U08, K_U09)
- umiejętność prawidłowej intonacji (K_U07)
- umiejętność prawidłowej artykulacji jako niezbędnego środka wyrazu (K_U07)
- umiejętność zespołowego wykonywania utworów (K_U01, K_U05, K_U13)
- umiejętność odejścia od zapisanego tekstu, improwizując z użyciem werbalnych i niewerbalnych środków ekspresji (K_U04)
Kompetencje:
- student potrafi dokonać samooceny i konstruktywnie wprowadza uwagi wobec siebie i innych osób (K_K01, K_K06)
- świadomie korzysta w pracy twórczej z zasobów własnej energii, intuicji, emocji i wyobraźni; skutecznie radzi sobie ze stresem w pracy indywidualnej i zespołowej (K_K05)
- analizuje i wyciąga wnioski z aktów twórczych w społecznym, naukowym i etycznym aspekcie (K_K10)
Kryteria oceniania
Podstawą oceny końcowej jest prezentacja z udziałem publiczności.
Ocenie podlega również całokształt pracy w semestrze oraz umiejętność pracy w zespole.
Literatura
Literatura do wyboru przez studenta, w zależności od jego upodobań repertuarowych, zgodna z tematem przewodnim pokazu.