Historia teatru formy WA/A/HTF-Z
zysta Forma w teatrze S.I. Witkiewicza
Forma w teatrze Gombrowicza
Kantor
Grotowski
Gardzienice
Teatr Ósmego Dnia
Grzegorzewski
Szajna
Mądzik
Wilson
Bausch
Beckett
Efekty kształcenia
Wiedza: Ma wiedzę z zakresu działań teatralnych usytuowanych w porządku przemian estetycznych i stylistycznych teatru.
[K_W07, K_W08].
Umiejętności: Rozpoznaje kierunki i linie rozwojowe teatralnych
gatunków, stylistyk, konwencji. Potrafi samodzielnie analizować i oceniać teksty teatru [K_U09]
Kompetencje społeczne: Świadomie uczestniczy w działaniach teatralnych z rozmaitych obszarów współczesnej kultury. Potrafi je
zdefiniować i ocenić zarówno na planie autonomii projektu artystycznego jak i w perspektywie historycznych przemian [K_K10, K_K02].
Kryteria oceniania
Aktywność na zajęciach, udział w dyskusjach, analiza i interpretacja spektaklu.Praca pisemna na zaliczenie.
Literatura
Wybrane teksty teoretyczne Witkacego, Kantora, Grotowskiego
Nagrania video przedstawień:
"Matka" Witkacego/Jarockiego
"Umarła klasa" i Wielopole, Wielopole" Kantora
"Akropolis" i "Książę niezłomny" Grotowskiego
"Awwakum" Gardzienic
"Ziemia niczyja" T. Ósmego Dnia
"Tak zwana ludzkość w obłędzie" Grzegorzewskiego
"Replika" Szajny
"Four saints" Wilson
"Cafe Muller" Bausch
"Beckett on Film"
"Szczęśliwe dni" Becketta/Libery
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami: