Emisja głosu II WA/A/EG2-Z
EMISJA GŁOSU ROK II
1. indywidualna praca nad poszerzeniem skali głosu
2. umiejętność zdefiniowania przez studenta indywidualnych problemów w funkcjonowaniu głosu
3. indywidualne ukierunkowanie studenta do pracy własnej przez dobór odpowiednich narzędzi
4. praca nad rezonansem w mowie i śpiewie
5. ekspresja w mowie i śpiewie
6. korelacja oddechu ze słowem i frazą muzyczną
7. podstawy wyrównywania rejestrów w całej skali głosu
8. umiejętność posługiwania się przez studenta organicznym głosem w mowie i śpiewie oraz podejmowanie działań w kierunku rozwijania indywidualności studenta w zakresie działań wokalnych
W cyklu 2019/20-Z:
- Kontynuacja umiejętności używania głosu do wyrażania myśli, stanów, |
W cyklu 2020/21-Z:
- Kontynuacja umiejętności używania głosu do wyrażania myśli, stanów, |
W cyklu 2021/22-Z:
- Utrwalanie prawidłowych nawyków emisyjnych w mowie i śpiewie na |
typ zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/25-Z: | W cyklu 2017/18-Z: | W cyklu 2016/17-L: | W cyklu 2018/19-L: | W cyklu 2023/24-Z: | W cyklu 2016/17-Z: | W cyklu 2021/22-Z: | W cyklu 2020/21-Z: | W cyklu 2017/18-L: | W cyklu 2022/23-Z: | W cyklu 2019/20-Z: | W cyklu 2018/19-Z: |
Efekty kształcenia
W01 - zna zasady posługiwania się głosem w mowie i śpiewie umożliwiające mu swobodną i twórczą realizację różnych koncepcji artystycznych (K_W04)
W02 - ma wiedzę z zakresu technik wokalnych, obejmującą wymagania współczesnego rynku pracy, samodzielnie rozwija tę wiedzę (K_W08)
U01 - potrafi samodzielnie stosować techniczne i artystyczne środki wyrazu w działaniach wokalnych oraz szlifować umiejętności warsztatowe z zakresu emisji głosu w celu poszerzania zdolności twórczych i wyrażania własnych koncepcji artystycznych (K_U07 K_U08)
U02 - swobodnie interpretuje utwory reprezentujące różne style muzyczne, doskonali się i kształtuje swoje umiejętności w wybranym stylu (K_U06)
U03 - posługuje się emisją głosu, która rozwija jego aparat głosowy, nie powodując uszczerbku na zdrowiu (K_U09)
K01 - w sposób ciągły pracuje nad samodoskonaleniem w zakresie emisji głosu; rozumie i odczuwa potrzebę rozwoju i poszerzania własnej wiedzy, umiejętności i sprawności w tym zakresie, co przekłada się na jego postawę wobec współrealizatorów działań artystycznych (K_K02)
Literatura
W cyklu 2019/20-Z:
- Wybór utworów z klasycznych musicali |
W cyklu 2020/21-Z:
- Wybór utworów z klasycznych musicali |
W cyklu 2021/22-Z:
Estill Voice Training- Level 1 & 2- Jo Estill, Kim Steinhauer, Mary Mc Donald Klimek Patsy Rodenburg- The Right to Speak The Actor's Voice- Gilyanne Kayes |
Uwagi
W cyklu 2019/20-Z:
- Specyfiką przedmiotu jest podążanie za procesem rozwoju studenta: poza |
W cyklu 2020/21-Z:
- Specyfiką przedmiotu jest podążanie za procesem rozwoju studenta: poza |