Rhythmics WSL/ATL/R-Z
I
Consolidation and development of concentration,
fostering quick orientation,
enhancing motor memory, and body coordination.
II
Execution of rhythms with two and three beats simultaneously using movement and gesture,
implementation of polyrhythms with two and three voices through movement and gesture,
complementary rhythms
double speed.
Course coordinators
Learning outcomes
In terms of knowledge (W):
K_W06
K_W11
In terms of skills (U):
K_U05
K_U06
In terms of social competence (K):
K_K01
K_K06
Assessment criteria
I – credit without a mark (non-graded pass)
II – credit with a mark
Bibliography
1. Brzozowska – Kuczkiewicz M., Emil Jacques-Dalcroze i jego Rytmika, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1991.
2. Rytmika w kształceniu muzyków, aktorów, tancerzy i w rehabilitacji, Materiały z Ogólnopolskiej sesji naukowej 16 – 18 grudzień 1999, Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi.
3. Henryk Ryszard Żuchowski, Ćwiczenia ruchowo – rytmiczne, Polihymnia, Gdańsk 2011.
1. Materiały Informacyjno – Dydaktyczne COPSA, Warszawa 1963,
2. Materiały Informacyjno – Dydaktyczne COPSA, Warszawa 1965,
3. Materiały Informacyjno – Dydaktyczne COPSA, Warszawa 1975,
4. Przychodzińska – Kaciczak M., Muzyka i wychowanie, Warszawa 1979.