Akademia Teatralna - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
Kierunki studiów > Wszystkie studia > Reżyseria, spec. reżyseria teatru lalek, ogólnoakademicki > Reżyseria teatru lalek, ogólnoakademicki (od 2018 r)

Reżyseria teatru lalek, ogólnoakademicki (od 2018 r) (WSL/RTL/1818)

jednolite magisterskie
Stacjonarne, 5 lat
Język: brak danych

Rejestracja na studia na kierunku reżyseria, spec. reżyseria teatru lalek prowadzone w Białymstoku w ramach wznowień lub przeniesień z innych uczelni. 

Warunki i terminy ustalane są indywidualnie z Biurem Obsługi Toku Studiów kierunku.

Koordynatorzy ECTS:

Przyznawane kwalifikacje:

dyplom magistra na kierunku reżyseria, spec. reżyseria teatru lalek
dyplom magistra sztuki na kierunku reżyseria, spec. reżyseria teatru lalek

Dalsze studia:

możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia. Możliwość ubiegania się o przyjęcie do szkoły doktorskiej.

Efekty kształcenia

WIEDZA (W) - absolwent zna i rozumie

Zakres i głębia/kompletność perspektywy poznawczej i zależność

R_W01 rozszerzone zagadnienia obejmujące nauki humanistyczne; zna elementy dzieła scenicznego;
R_W02 repertuar związany ze specjalnością studiów;
R_W03 w pogłębiony sposób teorie naukowe właściwe dla reżyserii teatru lalek oraz kierunki ich rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań
Kontekst/ uwarunkowania, skutki
R_W04 fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji oraz dysponuje poszerzoną wiedzą, która pozwoli mu na zbudowanie kontekstu historycznego i kulturowego w dziele teatralnym
R_W05 w pogłębionym stopniu cechy reżysera teatru lalek jako twórcy kultury i podmiotu konstytuującego struktury społeczne oraz zasady ich funkcjonowania
Wiedza o realizacji prac artystycznych
R_W04 metody i sposoby wykorzystania klasycznych i współczesnych form teatru lalek oraz wykazuje się znajomością stylów i metod gry aktorskiej żywego planu
R_W05 podstawowe linie rozwojowe w historii teatru oraz ma orientację w piśmiennictwie związanym z tymi zagadnieniami
Rozumienie kontekstu dziedzin sztuki
R_W06 możliwości wykorzystania i mieszania konwencji i stylów przynależnych teatrowi lalek i żywego planu w celu uzyskania współczesnej wymowy dzieła artystycznego
R_W07 środki ekspresji w teatrze ożywionej formy, posiada wiedzę z zakresu możliwości warsztatowych pokrewnych dyscyplin (w tym najnowszych trendów);
R_W08 problematykę związaną z technologiami stosowanymi w teatrze (w ujęciu całościowym), oraz rozwojem technologicznym w dziedzinie teatru lalek
R_W09 wzajemne relacje między teoretycznymi i praktycznymi aspektami studiów, a także wykorzystuje tę wiedzę do dalszego rozwoju artystycznego;
R_W10 podstawy finansowych, marketingowych i prawnych aspektów zawodu reżysera, ze szczególnym uwzględnieniem praw autorskich
R_W11 zasady tworzenia dzieła teatralnego wykorzystując podstawową znajomość stylów w sztuce i związanych z nimi tradycji twórczych;
R_W12 istotę procesów kulturowych posiada umiejętność rozpoznawania wybranych elementów kultury materialnej poszczególnych epok, obszarów i warstw społecznych;

UMIEJĘTNOŚCI (U) – absolwent potrafi

Wykorzystywanie wiedzy/rozwiązywane problemy i wykonywane zadania
R_U01 dysponować wiedzą i umiejętnościami potrzebnymi do kreowania koncepcji artystycznych; prezentować wysoko rozwiniętą osobowość twórczą umożliwiającą ich tworzenie i realizację

Umiejętności realizacji prac artystycznych
R_U02 zrozumieć istotę konstrukcji tekstu scenariusza, samodzielnie ocenić tekst literacki i możliwości jego wykorzystania w procesie budowania dzieła teatralnego z użyciem środków teatru lalek
R_U03 świadomie posługiwać się techniką i technologią teatru lalek w trakcie realizacji prac artystycznych;
R_U04 wykorzystać nabyte doświadczenia w realizowaniu własnych działań artystycznych opartych na zróżnicowanych stylistycznie koncepcjach wynikających ze swobodnego i niezależnego wykorzystywania swej wyobraźni, intuicji i emocjonalności;
Umiejętności improwizacyjne
R_U05 tworzyć w sposób umożliwiający odejście od zapisanego tekstu/scenariusza;

Organizacja pracy /planowanie i praca zespołowa/
R_U06 podejmować samodzielnie decyzje odnośnie projektowania, planowania i realizacji swoich prac artystycznych;
R_U07 współdziałać i współpracować z innymi osobami w ramach prac zespołowych; pełnić wiodącą rolę w pracy w grupie;
R_U08 słuchać współpracowników i umie wykorzystywać ich uwagi dla realizacji wspólnego celu jakim jest spektakl teatralny

Umiejętności warsztatowe
R_U09 realizować własne koncepcje artystyczne, przy pomocy umiejętności warsztatowych i z zakresu teatru lalek, jak i teatru dramatycznego,

Uczenie się, planowanie własnego rozwoju i rozwoju innych osób
R_U10 opanować ćwiczenia umiejętności warsztatowych, które umożliwiają ciągły rozwój zawodowy poprzez samodzielną pracę;
R_U11 wdrażać techniki doskonalenia zawodowego w celu rozwoju innych osób

Komunikowanie się/ umiejętności werbalne
R_U12 tworzyć ustne i pisemne wypowiedzi z zakresu sztuk teatralnych w oparciu o zdobytą wiedzę teoretyczną
R_U13 posługiwać się językiem obcym w zakresie dotyczącym sztuk teatralnych a szczególnie teatru ożywionej formy na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
R_U14 nawiązać kontakt z publicznością i w sposób odpowiedzialny podejść do występów związanych z publicznymi prezentacjami artystycznymi, jak również przyswoić sobie formy zachowań związane z tymi występami

KOMPETENCJE SPOLECZNE (K) – absolwent jest gotów do
Oceny/ krytyczne podejście
R_K01 wykorzystania nabytej wiedzy w celu formułowania sądów i rozwiązywania problemów poznawczych praktycznych; jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści
R_K02 samooceny;
R_K03 konstruktywnej krytyki w stosunku do działań innych osób;

Niezależność
R_K04 podejmowania samodzielnych, niezależnych prac artystycznych, wykazując się przy tym:
zbieraniem, analizowaniem i interpretowaniem informacji,
wykorzystywanie nabytej wiedzy w procesie twórczym,
umiejętnością kreacji artystycznej w warunkach ograniczonego dostępu do informacji
inspirowaniem i organizowaniem procesu doskonalenia u partnerów scenicznych
tworzeniem własnym metod uczenia się przez całe życie
R_K05 Inspirowania i organizowania procesu doskonalenia u partnerów scenicznych oraz tworzenia własnych metod uczenia się przez całe życie

Odpowiedzialność/wypełnianie zobowiązań społecznych i działanie na rzecz interesu publicznego
R_K05 szerokiej współpracy ze środowiskiem społecznym, współtworząc, inicjując, organizując działania na najwyższym poziomie artystycznym; jednocześnie potrafi zachować zasady przedsiębiorczości rynkowej

Uwarunkowania psychologiczne
R_K06 wykorzystania mechanizmów psychologicznych w celu uzyskania jak najlepszego efektu artystycznego
Rola zawodowa/ niezależność i rozwój etosu
R_K07 budowania swojego dorobku artystycznego na zasadach etyki przynależnej artyście teatru, podtrzymywania etosu artysty teatru; działania na rzecz podtrzymania zasad etyki zawodowej

Komunikacja społeczna
R_K08 do podjęcia refleksji na temat społecznych, naukowych i etycznych aspektów związanych z własną pracą;
R_K09 efektywnego komunikowania się i życia w społeczeństwie, co w szczególności dotyczy:
pracy zespołowej w ramach wspólnych projektów i działań,
negocjowania i organizowania,
integracji z innymi osobami w różnych przedsięwzięciach kulturalnych,
prezentowania skomplikowanych zadań w przystępny sposób,
zastosowania technologii informacyjnych.

Kwalifikacja:

Ze szczegółowymi kryteriami kwalifikacji można zapoznać się na stronie: https://irk.at.edu.pl/