Akademia Teatralna - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
Kierunki studiów > Wszystkie studia > Aktorstwo, ogólnoakademicki > Aktorstwo, ogółnoakademicki (od 2018 r. 10 sem.)

Aktorstwo, ogółnoakademicki (od 2018 r. 10 sem.) (WA/A/1818)

jednolite magisterskie
Stacjonarne, 5 lat
Język: Polski

Dzień dobry, cieszymy się, że są Państwo zainteresowani rekrutacją na Kierunek Aktorstwo, specjalność aktorstwo i wokalistyka Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie. Poniżej prezentujemy wszystkie potrzebne informacje oraz pomocne linki.  

INFORMACJE PRAKTYCZNE

Aby przystąpić do egzaminów wstępnych 2024 na Kierunek Aktorstwo, specjalność aktorstwo dramatyczne, osoba kandydująca powinna w terminach od 22 kwietnia do 7 czerwca 2024:

  • dokonać opłaty za egzamin na specjalność aktorstwo dramatyczne (150 zł) i zamieścić w IRK potwierdzenie przelewu

Numer konta: 31 1140 1010 0000 2659 4500 1024

UWAGA: Każdy z kierunków i każda specjalność posiadają odrębny numer konta. Prosimy zwrócić uwagę na dane przelewu.

TUTUŁ PRZELEWU: AW, [imię i nazwisko], [numer id]

      • AW – to oznaczenie kierunku aktorstwo i wokalistyka
      • numer id – indywidualny numer osoby kandydującej, w systemie rekrutacji widoczny na stronie MOJE KONTO w sekcji DANE IDENTYFIKACYJNE

UWAGA: Brak płatności oraz brak przesłanego potwierdzenia przelewu bankowego uniemożliwia dalszą rejestrację.

UWAGA NA OSZUSTÓW:
Szanowni Państwo, proces rekrutacji to stresujący okres, który mogą wykorzystać oszuści. Przypominamy, że rekrutacja odbywa się wyłącznie za pośrednictwem naszej Internetowej Rekrutacji Kandydatów. Wszelkie adresy e-mail, konta bankowe do przelewów, numery telefonów, a także linki prowadzące do logowania do systemu rekrutacji są umieszczone wyłącznie na tej stronie internetowej (https://irk.at.edu.pl/pl/). Prosimy o zachowanie ostrożności w przypadku znalezienia jakichkolwiek linków prowadzących do rekrutacji, apodawanych w innych miejscach niż nasza strona, otrzymanych sms lub wiadomości e-mail, które nie są bezpośrednio związane z podjętymi przez Państwa działaniami lub posiadają nienaturalną składnię lub adres, a także niedokonywania wpłat na konta bankowe nie znajdujące się w naszej Internetowej Rekrutacji Kandydatów.Wszelkie płatności związane z rekrutacją odbywają się wyłącznie w trybie opisanym na stronie IRK. W razie jakichkolwiek wątpliwości prosimy o wstrzymanie się z działaniami i bezpośredni kontakt telefoniczny na numer 786 837 553.Bądźmy bezpieczni. 

  • wypełnić on-line formularz podania w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów
  • uzupełnić wszystkie wymagane w systemie dokumenty
  • załączyć aktualne zdjęcie legitymacyjne

Prosimy, aby zdjęcie było aktualne, w rozdzielczości umożliwiającej rozpoznanie Państwa. Fotografie służą identyfikacji Państwa przez zespoły egzaminacyjne. Akceptacja zdjęć przez Biuro Egzaminów nastąpi w IV etapie.

  • umieścić pełen przygotowany przez osobę kandydującą repertuar, listę utworów, do wszystkich etapów
  • umieścić linki do nagrań wszystkich tekstów z repertuaru oraz wizytówki osoby kandydującej

UWAGA: Linki powinny być zamieszczone na prywatnym koncie youtube osoby kandydującej.
Prosimy o szczególne zwrócenie uwagi na to, aby każde nagranie opublikowane było w trybie widoczności jako film NIEPUBLICZNY.

Informujemy, że po założeniu konta w systemie IRK należy dokonać zgłoszenia rekrutacyjnego poprzez zielony przycisk „zapisz się” i wybranie właściwej oferty. Jedynie uzupełnienie wszystkich wymaganych danych i potwierdzenie zgłoszenia pozwala na skuteczną rekrutację.

Dopełnienie wszystkich powyższych wymagań jest warunkiem wyznaczenia terminu egzaminu oraz przesłuchania on-line osoby kandydującej w Etapie I.

HARMONOGRAM EGZAMINÓW WSTĘPNYCH

Aktualny harmonogram egzaminów wstępnych znajduje się na stronie Akademii Teatralnej w zakładce Rekrutacja – Kierunek Aktorstwo specjalność... [link]

Etap I egzaminów odbywa się on-line, na podstawie przesłanych przez osoby kandydujące nagrań. Kolejne etapy przeprowadzane są stacjonarnie w budynku przy ul. Miodowej 22/24.

DOKUMENTY I POMOCE

PRZEBIEG EGZAMINÓW

Aktorstwo,  specjalność aktorstwo i wokalistyka
Jednolite studia magisterskie, egzamin czteroetapowy.

Na końcu tej strony publikujemy informację praktyczną dotyczącą wyników poszczególnych etapów rekrutacji. Wszystkie wyniki publikowane będą on-line w systemie IRK.

Poniżej znajdują się także fragmenty Uchwały nr 6 (2022/2023) Senatu AT WARUNKI I TRYB REKRUTACJI NA STUDIA w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza na rok akademicki 2024/2025)

ETAP I - online

Przed przystąpieniem do egzaminu osoba kandydująca przygotowuje i zgłasza wraz z dokumentami swój repertuar egzaminacyjny: - co najmniej 4 teksty w języku polskim, w następujących kategoriach: wiersz klasyczny (do 1945 r.), wiersz współczesny, proza klasyczna (do 1945 r.), proza współczesna. W przypadku tekstów obcojęzycznych za datę ich powstania przyjmowany jest rok tłumaczenia tekstu na język polski;

- 1 dowolną piosenkę do egzaminu w Etapie I z własnym podkładem mechanicznym lub własnym akompaniatorem, albo akompaniamentem. Piosenka może być w języku obcym;

- 1 piosenkę z puli obowiązkowej do egzaminu w Etapie II z podkładem mechanicznym udostępnionym przez Akademię lub własnym, lub z własnym akompaniatorem, albo akompaniamentem. Piosenka może być przygotowana w języku obcym lub polskim.

Przygotowanie niepełnego repertuaru wymaganego w Etapie I, czyli co najmniej 4 wymaganych tekstów i 1 piosenki, dyskwalifikuje osobę kandydującą z powodów formalnych.

W Etapie I osoba kandydująca prezentuje przygotowaną i zgłoszoną wraz z dokumentami piosenkę zespołowi egzaminacyjnemu, pracującemu w czteroosobowym składzie. Zespół może poprosić o przedstawienie fragmentów innych utworów z listy repertuarowej osoby kandydującej oraz ma prawo do przerwania każdej prezentacji. Osoba kandydująca oceniana jest w skali dwustopniowej: dostateczny lub niedostateczny.

Osoba kandydująca, która uzyskała od zespołu dwa głosy z oceną dostateczną i dwa głosy z oceną niedostateczną kierowana jest do powtórnego zdawania egzaminu w ETAPIE I, przed innym zespołem egzaminacyjnym.

Etap I może być przeprowadzony online na podstawie nagrań wideo utworów zgłoszonych przez osobę kandydującą wraz z dokumentami, według instrukcji umieszczonej w IRK. Umieszczenie w systemu błędnych linków nagrań, uniemożliwiających przeprowadzenie egzaminu, dyskwalifikuje osobę kandydującą z powodów formalnych.

Osoby kandydujące dyskwalifikowane z powodów formalnych nie otrzymują oceny.

ETAP II

Kandydat wybiera z puli obowiązkowej [link] jedną wcześniej przygotowaną i zgłoszoną wraz z dokumentami piosenkę i jej interpretację (z podkładem mechanicznym udostępnionym przez Akademię lub własnym, z własnym akompaniatorem, albo akompaniamentem) zespołowi egzaminacyjnemu. Osoba kandydująca wybiera także jeden utwór literacki, z repertuaru egzaminacyjnego, przygotowanego wcześniej izgłoszonego wrazz dokumentami, i prezentuje jego interpretację zespołowi egzaminacyjnemu, pracującemu w dziewięcioosobowym składzie. Zespół może prosić o przedstawienie fragmentów innych utworów z listy repertuarowej osoby kandydującej, spoza repertuaru oraz ma prawo do przerwania każdej prezentacji. W tym etapie zespół wymaga również od osoby kandydującej zrealizowania zadania aktorskiego na zadany przez zespół temat.

Osoba kandydująca jest oceniana w skali dwustopniowej: dostateczny lub niedostateczny. Kwalifikację do ETAPU III egzaminu osoba kandydująca uzyskuje na podstawie otrzymania w głosowaniu przynajmniej pięciu ocen dostatecznych.

Utwory z puli obowiązkowej mogą być prezentowane w języku oryginalnym. W przypadku utworów w języku obcym, jeżeli dostępne jest tłumaczenie utworów na język polski, możliwe jest wykonanie w tłumaczeniu.

ETAP III

W ETAPIE III osoba kandydująca przystępuje do:

  • egzaminu rytmiczno - ruchowego sprawdzającego sprawność fizyczną oraz sprawność taneczno-rytmiczną,
  • egzaminu muzycznego sprawdzającego słuch, poczucie rytmu, muzykalność i predyspozycje głosowe kandydata w zakresie śpiewu,
  • egzaminu aktorskiego w dwóch częściach:

✓ praktycznej - sprawdzającej predyspozycje osoby kandydującej do studiów na kierunku aktorstwo, specjalność aktorstwo i wokalistyka w kategoriach: warunki dykcyjne, warunki głosowe, interpretacja tekstu, interpretacja piosenki, zadania aktorskie, zadania muzyczne; i

✓ teoretycznej - sprawdzającej wybrane zagadnienia życia społecznego i kulturalnego, wybrane zagadnienia z obszaru piosenka, musical, kabaret, teatr muzyczny, kompetencje intelektualne kandydata w procesie interpretacji współczesnej kultury i sztuki oraz umiejętności logicznego formułowania wypowiedzi.

Akademia Teatralna zapewnia w ETAPIE III obecność akompaniatora, z którym po przeprowadzeniu próby osoba kandydująca obowiązkowo wykonuje wybrany przez siebie utwór oraz realizuje zadania muzyczne. Osoba kandydująca poproszony przez zespół egzaminacyjny może zaprezentować dodatkowy utwór muzyczny z własnym akompaniamentem lub akompaniatorem albo z podkładem muzycznym w formacie MP3, przyniesionym w wyznaczonym terminie egzaminu na nośniku elektronicznym.

ETAP III punktowany jest w trzech kategoriach:

1. Egzamin rytmiczno-ruchowy:

  • sprawność fizyczna 0 - 10 pkt.
  • sprawność taneczno – rytmiczna 0 - 10 pkt.

Osoba kandydująca może uzyskać max.: 20 pkt.

2. Egzamin muzyczny:

  • sprawność muzyczno-słuchowa 0 - 15 pkt.
  • predyspozycje wokalne 0 - 15 pkt.

Osoba kandydująca może uzyskać max. 30 pkt.

3. Egzamin aktorski składający się z dwóch części:

a) praktycznej

  • warunki dykcyjne 0 – 20 pkt.
  • warunki głosowe 0 – 20 pkt.
  • interpretacja tekstów 0 – 20 pkt.
  • zadania aktorskie 0 – 20 pkt.
  • interpretacja piosenki 0 – 20 pkt.
  • zadania muzyczne 0 – 20 pkt.

b) teoretycznej – ogólna wiedza o kulturze i świecie współczesnym (punktowane są zagadnienia – wybrane zagadnienia życia społecznego i kulturalnego, wybrane zagadnienia z obszaru piosenka, musical, kabaret, teatr muzyczny, kompetencje intelektualne kandydata w procesie interpretacji współczesnej kultury i sztuki oraz umiejętności logicznego formułowania wypowiedzi) 0 – 20 pkt.

Osoba kandydująca może uzyskać max.: 140 pkt. (120 pkt. za część praktyczną i 20 pkt. za część teoretyczną).

W całym ETAPIE III egzaminów wstępnych osoba kandydująca może uzyskać max. 190 pkt. (20 pkt. za egzamin rytmiczno - ruchowy, 30 pkt. za egzamin muzyczny i 140 pkt. za egzamin aktorski).

Do ETAPU IV zakwalifikowanych zostaje 13 osób kandydujących. Kwalifikację do ETAPU IV egzaminu osoba kandydująca uzyskuje na podstawie sumy uzyskanych w ETAPIE III punktów. 

ETAP IV

Przed przystąpieniem do części punktowanej ETAPU IV, zakwalifikowane osoby kandydujące biorące udział w rekrutacji na specjalność aktorstwo i wokalistyka uczestniczą w obowiązkowych warsztatach aktorskich, ruchowych, techniki mowy i głosu.

W ETAPIE IV osoba kandydująca przystępuje do egzaminu aktorskiego sprawdzającego predyspozycje do studiów na kierunku aktorstwo, specjalność aktorstwo i wokalistyka w kategoriach: technika mowy, emisja głosu, praca z głosem, etiuda na zadany temat, etiuda muzyczna na zadany temat. Akademia Teatralna zapewnia w ETAPIE IV obecność akompaniatora, z którym po przeprowadzeniu próby osoba kandydująca obowiązkowo wykonuje wybrany przez siebie utwór oraz realizuje zadania muzyczne.

Osoba kandydująca poproszona przez zespół egzaminacyjny może zaprezentować dodatkowy utwór muzyczny z własnym akompaniamentem lub akompaniatorem albo z podkładem muzycznym w formacie MP3 przyniesionym w wyznaczonym terminie egzaminu na nośniku elektronicznym.

ETAP IV punktowany jest w kategoriach:

  • technika mowy 0 – 50 pkt.
  • emisja głosu 0 – 50 pkt.
  • praca z głosem 0 – 50 pkt.
  • etiuda na zadany temat 0 – 50 pkt.
  • etiuda muzyczna na zadany temat 0 – 50 pkt.

Osoba kandydująca może uzyskać max.: 250 pkt.

Ostatecznie osoba kandydująca podczas procesu rekrutacji w ETAPIE IV na tę specjalność ma szansę uzyskania maksymalnie 260 pkt., na które składają się oceny cząstkowe:

  • za uzyskaną ocenę z nowożytnego języka obcego – max. 10 pkt.
  • za egzamin aktorski ETAPU IV - max. 250 pkt.

Stan opanowania języka polskiego przez osoby kandydujące-cudzoziemców oceniany jest przez zespół egzaminacyjny podczas ETAPU IV.

O przyjęciu na pierwszy rok studiów na kierunek aktorstwo, specjalność aktorstwo i wokalistyka decyduje ogólna suma punktów uzyskana przez kandydata w czasie ETAPU IV.

W ETAPIE IV, zakwalifikowane osoby „ze starą maturą” przystępują do testu językowego z nowożytnego języka obcego (zgodnie z Załącznikiem nr 10). 

JĘZYK OBCY

  1. Osoba kandydująca z „nową maturą” są zwolnieni z egzaminu językowego, a wynik egzaminu maturalnego z wybranego języka jest przeliczany na punkty kwalifikacyjne obowiązujące w Akademii Teatralnej. Przeliczanie punktowe wyniku maturalnego z języka obcego zależy od tego, czy kosoba kandydująca zdawał język na poziomie rozszerzonym czy na poziomie podstawowym:

     jeśli osoba kandydująca zdawała maturę z języka obcego na poziomie rozszerzonym to procentowy wynik tego egzaminu dzielony jest przez liczbę 10 (np. 100 % = 10 pkt.; 70 % = 7 pkt.),

     jeśli osoba kandydująca zdawała maturę na poziomie podstawowym to procentowy wynik tego egzaminu dzielony jest przez 20 (np. 100 % = 5 pkt., 50 % = 2, 5 pkt.)

  2. Osoba kandydująca ze „starą maturą” przystępują do testu językowego z zakresu wiedzy szkoły średniej (j. angielski, niemiecki, francuski, rosyjski). Poziom testu jest dostosowany do „nowej matury” na poziomie rozszerzonym (wyniki testu przedstawiane są w procentach), a wynik egzaminu dzielony jest przez 10.

  3. Certyfikat (minimum First Certificate lub równoważny z innego języka) zwalnia osobę kandydującą ze „starą maturą” z testu językowego na egzaminie wstępnym. Punktacja w tym wypadku jest następująca:

    Ocena
    A = 10 pkt.
    B = 8 pkt.
    C = 5 pkt.

  4. Osoba kandydująca z międzynarodową maturą (International Baccalaureate) są zwolnieni z egzaminu językowego uzyskując maksymalną ilość punktów (10) z egzaminu z języka obcego.

  5. Osoba kandydująca może uzyskać z egzaminu z języka obcego od 0 do 10 pkt.

Osoby kandydujące-cudzoziemcy proszeni są o zapoznanie się z treścią punktu 7 obowiązującej uchwały rekrutacyjnej [link]

 DOSTĘPNOŚĆ

Zalecamy zapoznanie się z „Deklaracją dostępności” systemu IRK. W przypadku stwierdzenia istotnych problemów z dostępnością, należy skontaktować się z koordynatorką dostępności Akademii (adres mailowy:  dostepnosc@e-at.edu.pl, inne formy kontaktu opisane zostały na stronie Akademii: http://akademia.at.edu.pl/deklaracja-dostepnosci/) w celu przygotowania alternatywnej metody dostępu do procesu rekrutacji lub niezbędnego wsparcia, zgodnie z wymogami ustawy o dostępności cyfrowej (art. 7) oraz ustawy o dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (art. 6 i 7). Aby nasze wsparcie mogło być skuteczne, prosimy o kontakt nie później niż na 10 dni przed zamknięciem systemu IRK. 

DOKUMENTY W WERSJI PAPIEROWEJ 

Na etapie rekrutacji nie przyjmujmy dokumentów fizycznie. Cała rekrutacja odbywa się w oparciu o dokumenty złożone elektronicznie przez osobę kandyującą. Dokumenty w wersji papierowej, w teczce, składają wyłącznie osoby przyjęte na pierwszy rok studiów. Termin składania dokumentów ustala Biuro Obsługi Toku Studiów po zakończeniu IV etapu rekrutacji. Prosimy o weryfikacje listy wymaganych dokumentów i przygotowanie odpowiednich.

CZĘSTO POPEŁNIANE BŁĘDY

Brak czytania ze zrozumieniem informacji zamieszczonych w IRK, przewodniku oraz na stronie internetowej.

Niepilnowanie terminów komunikowanych w Internetowej Rekrutacji Kandydatów.

Nieodbieranie e-maila z wiadomościami od nas.

Umieszczanie w Internetowej Rejestracji Kandydatów dokumentów w formatach innych niż PDF.

Niewpisanie numeru kandydata i specjalności, na którą się zdaje na przelewie bankowym.

Wgrywanie do Internetowej Rejestracji Kandydatów print screenu ekranu zamiast wymaganego potwierdzenia przelewu (pobiera się go ze strony banku w formacie PDF).

Pomijanie w wizytówce video jednego z czterech wymaganych elementów – najczęściej zapominają Państwo o cyfrach PESEL.

Wgrywanie do Internetowej Rejestracji Kandydatów świadectwa ukończenia szkoły zamiast świadectwa dojrzałości (świadectwa maturalnego). 

 

POMOC

Jeżeli powyższe informacje oraz wiedza zawarta w naszej grupie fb nie wyczerpują odpowiedzi na Państwa pytania, to zapraszamy do kontaktu mailowego lub telefonicznego. 

aw@rekrutacja.at.edu.pl  

lub  

tel. 786 837 553
(infolinia działa od 24 kwietnia, od pn. do pt., w godz. 10.00 – 12.00)

W sprawie problemów z aktywacją i tworzeniem kont prosimy o kontakt pod adresem admin@rekrutacja.at.edu.pl.

W kwestiach formalnych dot. osób kandydujących-cudzoziemców prosimy o kontakt z Panem Karolem Kurowskim karol.kurowski@e-at.edu.pl.

Dostęp alternatywny – koordynatorka ds. dostępności dostepnosc@e-at.edu.pl.

Koordynatorzy ECTS:

Przyznawane kwalifikacje:

dyplom magistra sztuki na kierunku aktorstwo specjalność aktorstwo dramatyczne
dyplom magistra sztuki na kierunku aktorstwo, specjalność aktorstwo i wokalistyka

Efekty kształcenia

Uwaga, istnieje więcej niż jedna wersja tego pola. Kliknij poniżej i wybierz wersję, którą chcesz wyświetlić:

WIEDZA

K_W01 - posiada gruntowną znajomość kanonu polskiej i światowej literatury pięknej; poszerza zakres tej wiedzy poprzez indywidualną pracę i poszukiwania;

K_W02 - w pogłębionym stopniu zna i rozumie teorie naukowe właściwe dla aktorstwa oraz kierunki ich rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań;

K_W03 - zna repertuar związany ze specjalnością studiów;

K_W04 - posiada wiedzę, która umożliwia mu działanie sceniczne ze świadomością kontekstu historycznego i kulturowego oraz fundamentalnych dylematów współczesnej cywilizacji;

K_W05 - w pogłębionym stopniu zna i rozumie cechy aktora jako twórcy kultury i podmiotu konstytuującego struktury społeczne oraz zasady ich funkcjonowania;

K_W06 - ma wiedzę z zakresu technicznych oraz artystycznych środków warsztatu aktorskiego i ruchowego w stopniu niezbędnym do realizacji własnych projektów artystycznych;

K_W07 - zna i rozumie podstawowe linie rozwojowe sztuk teatralnych i filmowych w różnych okresach historycznych oraz zna fachową literaturę w tej dziedzinie;

K_W08 - posiada wiedzę na temat stylów i metod gry aktorskiej, technik tanecznych, konwencji teatralnych; orientuje się w aktualnych trendach i dokonaniach wybitnych twórców teatru i filmu;

K_W09 - używa i miesza gatunki, style w celu podkreślenia współczesnej wymowy projektu artystycznego w nawiązaniu do aktualnych wydarzeń z życia współczesnego;

K_W10 - posiada wiedzę niezbędną do właściwego wykonywania działań zawodowych z użyciem nowoczesnych technologii oraz specjalistycznego sprzętu, umożliwiającą pracę w ramach wszelkich form scenicznych i studyjnych w otwartych i zamkniętych przestrzeniach o różnorodnej akustyce i kubaturze;

K_W11 - rozumie zależności pomiędzy teorią a praktyką w aktorstwie, śpiewie i ruchu, a także pomiędzy inspiracją a kreacją twórczą i wykorzystuje tę wiedzę dla swojego dalszego rozwoju;

K_W12 - posiada szeroką wiedzę na temat finansowych, marketingowych i prawnych aspektów zawodu aktora;

K_W13 - zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego

UMIEJĘTNOŚCI

K_U01 - używa pełni potencjału twórczego wykorzystując uniwersalizm kreatywności we wszystkich sferach swego działania, jako indywidualność artystyczna kreuje i realizuje własne projekty twórcze;

K_U02 - analizuje tekst dramatyczny, scenariusz, lub inny materiał literacki pod kątem możliwości adaptacji, kompilacji czy innych zabiegów dotyczących konstruowania tekstu dla potrzeb zamierzonych koncepcji artystycznych;

K_U03 - dostosowuje środki ekspresji aktorskiej do różnorodnych warunków scenicznych i studyjnych umiejętnie wykorzystując specjalistyczny sprzęt i nowoczesne technologie;

K_U04 - posiada umiejętność odejścia od zapisanego tekstu, improwizując z użyciem werbalnych i niewerbalnych środków ekspresji zgodnie z założoną koncepcja artystyczną;

K_U05 - działa na rzecz zespołu, także pełniąc w nim wiodącą rolę; dąży do osiągnięcia porozumienia w sprawie wypracowania wspólnego kierunku kreowania dzieła; jest gotowy podjąć polemikę ze współtwórcami;

K_U06 - posługuje się środkami wyrazu aktorskiego w połączeniu z opanowaniem techniki aktorskiej w zakresie mowy, głosu i ekspresji ciała w stopniu umożliwiającym realizację własnych projektów artystycznych;

K_U07 - stosuje techniki aktorskiego treningu głosu i ciała nie powodujące uszczerbku na zdrowiu

K_U08 - samodzielnie formułuje krytyczne sądy na podstawie analizy, oceny i selekcji informacji, które potrafi swobodnie czerpać z różnych dziedzin humanistyki dla realizacji własnych projektów twórczych;

K_U09 - tworzy rozbudowane pisemne i ustne wypowiedzi z zakresu sztuk teatralnych i filmowych w oparciu o wiedzę teoretyczną zdobytą w procesie kształcenia, także w języku obcym;

K_U10 - posługuje się językiem obcym w zakresie dotyczącym sztuk teatralnych, a w szczególności warsztatu aktorskiego na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego;

K_U11 - elastycznie przystosowuje się do warunków towarzyszących różnorodnym występom publicznym; umiejętnie nawiązuje kontakt z publicznością wykorzystując go skutecznie i odpowiedzialnie

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

K_K01 - wykorzystuje doświadczenia zdobyte podczas procesu kształcenia w jasnym formułowaniu sądów i oczekiwań wobec partnerów scenicznych; jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści;

K_K02 - rozumie i odczuwa potrzebę rozwoju i poszerzania własnej wiedzy, umiejętności i sprawności; przekazuje ją i wykorzystuje w pracy zespołowej przy projektach artystycznych;

K_K03 - łączy zdobytą wiedzę i umiejętności wykorzystując ją przy tworzeniu kompleksowych przedsięwzięć artystycznych a także przy organizacji procesu uczenia się innych osób;

K_K04 - Twórczo uczestniczy w życiu społecznym i kulturalnym z własnej inicjatywy współtworząc dzieła na najwyższym poziomie artystycznym, w oparciu o mechanizmy rynkowe;

K_K05 - świadomie korzysta w pracy twórczej z zasobów własnej energii, intuicji, emocji i wyobraźni; skutecznie radzi sobie ze stresem w pracy indywidualnej i zespołowej

K_K06 - dokonuje samooceny i formułuje konstruktywne uwagi wobec innych osób; uwagi krytyczne przyjmuje jako inspirację do poszukiwania nowych rozwiązań;

K_K07 - Dorobek artystyczny buduje w oparciu o etos zawodu aktora i twórcy;

K_K08 - funkcjonuje jako artysta z zachowaniem wszelkich zasad etyki obowiązujących w środowisku teatralnym i filmowym oraz przy realizacji innych działań artystycznych wykorzystujących nabyte kompetencje zawodowe;

K_K09 - realizuje projekty artystyczne poruszające ważkie problemy współczesnego świata, działa na rzecz podtrzymania spuścizny dziedzictwa kulturowego w uniwersalnym wymiarze;

K_K10 - analizuje i wyciąga wnioski z aktów twórczych w społecznym, naukowym i etycznym aspekcie;

K_K11 - decyduje o wyborze formy artystycznego komunikatu dzieła na rzecz klarownego przekazania go odbiorcy z zastosowaniem technologii informacyjnych.

EFEKTY UCZENIA SIĘ DLA SPECJALNOŚCI AKTORSTWO DRAMATYCZNE

WIEDZA:

SAD_W01 - posiada wiedzę z zakresu kanonu polskiego i światowego dramatu; poszerza zakres tej wiedzy poprzez indywidualną pracę i poszukiwania

SAD_W02 - w pogłębionym stopniu zna i rozumie teorie naukowe właściwe dla aktorstwa dramatycznego oraz kierunki ich rozwoju;

SAD_W03 - ma wiedzę z zakresu technicznych oraz artystycznych środków warsztatu aktora dramatycznego niezbędną do realizacji własnych projektów artystycznych;;

SAD_W04 - zna elementy dzieła muzycznego oraz rozumie ich wzajemne relacje, orientuje się w budowie formalnej utworów w stopniu niezbędnym w pracy aktora dramatycznego;

SAD_W05 - zna elementy dzieła dramatycznego oraz rozumie ich wzajemne relacje;

UMIEJĘTNOŚCI:

SAD_U01 - analizuje dowolny tekst dramaturgiczny pod kątem możliwości jego przystosowania dla potrzeb zamierzonych koncepcji artystycznych;

SAD_U02 - swobodnie interpretuje utwory pisane wierszem z różnych epok; doskonali się w wybranym stylu

SAD_U03 - doskonali poprzez samodzielną pracę umiejętności warsztatowe z zakresu emisji głosu, techniki mowy, sprawności i ekspresji ciała oraz techniki gry aktorskiej w celu poszerzania zdolności twórczych i wyrażania własnych koncepcji artystycznych;

SAD_U04 - posiada umiejętności w zakresie interpretacji utworów reprezentujących różne style muzyczne na poziomie odpowiednim do wykorzystania w pracy aktora dramatycznego;

SAD_U05 - tworzy rozbudowane pisemne i ustne wypowiedzi z zakresu aktorstwa dramatycznego w oparciu o wiedzę teoretyczną zdobytą w procesie kształcenia, także w języku obcym;

SAD_U06 - posługuje się językiem obcym w zakresie dotyczącym interpretacji tekstu dramatycznego na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego;

KOMPETENCJE:

SAD_K01 - funkcjonuje artystycznie z zachowaniem wszelkich zasad etyki obowiązujących w środowisku teatru dramatycznego i innych działaniach artystycznych wykorzystujących nabyte kompetencje.

Plan studiów:

Oznaczenia wykorzystane w siatkach:
wa_bd - WA - dydaktyka
wa_l - WA lektorat
wa_w - WA wykład
wa_wcw - WA wykład z ćwiczeniami
wa_cw - WA ćwiczenia
wr_war - WR warsztat
x - zaliczenie na ocenę
x - egzamin
x - forma zaliczenia zależy od etapu studiów
x - pozytywny
x - zaliczenie
Aktorstwo, Rok II Semestr 3ECTSwa_bdwa_lwa_wwa_wcwwa_cwwr_warzal
Historia teatru polskiego II30x
WA/A/TW-R2-Z
WA/A/TM2-R2-Z
Historia teatru powszechnego II30x
Historia dramatu polskiego30x
WA/A/PSDP-R2-Z
Historia sztuki I30x
WA/A/Gwf2-R2-Z
Improwizacja aktorska230 lub 45x
WA/A/EPwT2
Praca z nagłośnieniemx
WA/A/IntPio2-R2-Z
WA/A/IGMS2-R2-Z
WA/A/PSDW-R2-Z
Konsultacje logopedyczne II230x
WA/A/JOP2-R2-Z
WA/A/WSc-R2-Z
WA/A/TTwTM-R2-Z
WA/A/St2-R2-Z
Rynek pracy aktora15x
Umiejętność pracy w zespole IIx
WA/A/PPzK-R2-Z
WA/A/R1-R2-Z
WA/A/ZWok-R2-Z
WA/A/HMuz-R2-Z
Techniki aktorskiex
WA/A//EG2-R2-Z
WA/A/PSDWok-R2-Z
Razem:412045
Aktorstwo, Rok II Semestr 4ECTSwa_bdwa_lwa_wwa_wcwwa_cwwr_warzal
Sceny dialogowe prozą390x
WA/A/TM2-R2-L
Historia teatru polskiego II30x
Praca z nagłośnieniemx
WA/A/TW-R2-L
Historia dramatu polskiego30x
Historia teatru powszechnego II30x
Historia sztuki I30x
WA/A/Gwf2-R2-L
WA/A/JOP2-R2-L
Etyka pracy w teatrze 20,515x
WA/A/IntPio2-R2-L
Improwizacja aktorska230 lub 45x
Konsultacje logopedyczne II230x
Sceny dialogowe wierszem2,590x
WA/A/IGMS2-R2-L
Techniki aktorskiex
WA/A/TTwTM-R2-L
WA/A/PPzK-R2-L
WA/A/St2-R2-L
WA/A/WSc-R2-L
WA/A/ZWok-R2-L
WA/A/PrAk2-R2-L
WA/A/Sol2-R2-L
Historia teatru muzycznego13030x
Sceny dialogowe wokalne2,590x
WA/A/R1-R2-L
WA/A//EG2-R2-L
Razem:13,515027075
Aktorstwo, Rok III Semestr 5ECTSwa_bdwa_lwa_wwa_wcwwa_cwwr_warzal
WA/A/TiDPol
Antropologia kultury130x
WA/A/Hfiloz-R3-Z
WA/A/PPNR-R3-Z
WA/A/TiWMA-R3-Z
WA/A/SF-R3-Z
WA/A/TW-R3-Z
WA/A/HFilm-R3-Z
WA/A/KL3-R3-Z
WA/A/ScDJO(f)
WA/A/IGMS3-R3-Z
WA/A/EPwT3
Aktorska interpretacja piosenki460x
WA/A/D-R3-Z
Warsztat interpretacyjny460x
Teatr i dramat współczesnyx
WA/A/S-R3-Z
WA/A/JOP3-R3-Z
Step 3230x
WA/A/PrAk-R3-Z
WA/AW/EG3-R3-Z
WA/AW/FMuzLit-R3-Z
Razem:11306090
Aktorstwo, Rok III Semestr 6ECTSwa_bdwa_lwa_wwa_wcwwa_cwwr_warzal
WA/A/Hfilm-R3-L
WA/A/TiWMA-R3-L
Antropologia kultury130x
WA/A/SF-R3-L
Współczesny teatr i dramat polski130x
WA/A/Hfiloz-R3-L
Etyka pracy w teatrze 30,515x
WA/A/TW-R3-L
WA/A/D-R3-L
Sceny dialogowe w języku obcym1,530 lub 45x
WA/A/IGMS3-R3-L
WA/A/PnR-L
Warsztat interpretacyjny460x
WA/A/KL3-R3-L
WA/A/AIP-R3-L
WA/A/PrAk-R3-L
Teatr i dramat współczesnyx
WA/A/JOP3-R3-L
WA/A/S-R3-L
Rozczytywanie dramatów230x
Umiejętność pracy w zespole IIIx
Nagrywanie utworów wokalnychx
WA/AW/EG3-R3-L
WA/A/PNRS-R3-L
WA/AW/FMuzLit-R3-L
Razem:10606045
Aktorstwo, Rok IV Semestr 7ECTSwa_bdwa_lwa_wwa_wcwwa_cwwr_warzal
Metodologia badań naukowych215 lub 30x
Przygotowanie do castingu115x
Warsztat specjalistyczny - audiobook775x
WA/AD/WGA-Z
Emisja głosu IV230x
Razem:124575
Aktorstwo, Rok V Semestr 9ECTSwa_bdwa_lwa_wwa_wcwwa_cwwr_warzal
Brak zajęć
Aktorstwo, Rok V Semestr 10ECTSwa_bdwa_lwa_wwa_wcwwa_cwwr_warzal
Brak zajęć

Kwalifikacja:

Ze szczegółowymi kryteriami kwalifikacji można zapoznać się na stronie: https://irk.at.edu.pl/