Lalki przed kamerą WSL/TTL/LPK-L
Semestr V
Analiza możliwości form lalkowych w kontakcie z kamerą i sposobów użycia zapisanego obrazu filmowego w teatrze;
Praca nad scenariuszem w formie scenopisu - storyboardu, który będzie stanowił podstawę zaliczenia semestru
Konstruowanie krótkich etiud z użyciem form lalkowych i próby ich rejestracji; poszukiwania w obrębie sposobów zapisu obrazu;
Semestr VI
Analiza i określenie koncepcji realizacji pomysłu zapisanego w scenopisie; próby zapisu wybranych etiud; przystąpienie do realizacji zdjęć (kompletowanie zespołu aktorskiego oraz elementów scenograficznych), realizacja nagrania i aktywne uczestnictwo w procesie postprodukcyjnym;
W prowadzeniu zajęć możliwa jest forma online jeśli będzie akceptowana przez wszystkich uczestników.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy (W) student zna i rozumie:
problematykę związaną z technologiami stosowanymi w teatrze (w ujęciu całościowym), oraz rozwojem technologicznym w dziedzinie teatru lalek (T_W08)
W zakresie umiejętności (U) student potrafi:
wykorzystać nabyte doświadczenia w realizowaniu własnych działań artystycznych opartych na zróżnicowanych stylistycznie koncepcjach wynikających ze swobodnego i niezależnego wykorzystywania
swej wyobraźni, intuicji i emocjonalności; (T_U04)
współdziałać i współpracować z innymi osobami w ramach prac zespołowych; (T_U07)
realizować własne koncepcje artystyczne, przy pomocy umiejętności warsztatowych i z zakresu teatru lalek; (T_U09)
W zakresie kompetencji (K) jest gotów do:
konstruktywnej krytyki w stosunku do działań innych osób; (T_K03)
Kryteria oceniania
semestr V - Zaliczenie
semestr VI - Zaliczenie z oceną
wykonanie pracy zaliczeniowej: prezentacja ćwiczenia z użyciem form lalkowych w formie zapisu video
Literatura
W związku ze specyfiką zajęć większość materiału wykorzystanego w pracy będzie miała formę filmową (np. „History of Stop Motion Animation Puppetry in Film” , filmy Braci Quay, filmy Svankmajera)
Bibliografia literatury koniecznej do zaliczenia przedmiotu powstaje po wyborze realizowanego materiału literackiego w wyniku indywidualnych prac analitycznych poprzedzających realizację pomysłu w formie zaliczenia;
Literatura podstawowa:
1. Teatr Lalek 2/2018:
Lalki na srebrnym ekranie | Karol Suszyński - Teatr Lalek nr 2 (132) / 2018
Metafory lalki (w polskich filmach animowanych XXI wieku) | Iwona Grodź - Teatr Lalek nr 2 (132) / 2018
Zmagania z wyobraźnią | Paulina Zacharek - Teatr Lalek nr 2 (132) / 2018
Lalka – niemy reżyser filmu | Agnieszka Kowalewska - Skowron - Teatr Lalek nr 2 (132) / 2018
Awatary z plasteliny | Jakub Kłeczek - Teatr Lalek nr 2 (132) / 2018
(artykuły dostępne na stronie:https://www.teatrlalek-pismo.pl/p/inne.html)
2.Myśleć animacją : [podręcznik dla filmowców] / Mike Wellins ; [tłumaczenie Andrzej Wojnach];Wydaw. Wojciech Marzec, Warszawa 2015
3. Małe wielkie kino. Film animowany od narodzin do końca okresu klasycznego
Sitkiewicz P.; słowo/obraz/terytoria, Gdańsk 2009