Spektakl warsztatowy WSL/RTL/SW-Z
Semestr IX
Spektakl warsztatowy jest sprawdzianem twórczych możliwości i umiejętności warsztatowych studenta na podstawie zrealizowanego przedstawienia. Przygotowanie spektaklu opiera się m.in. na współpracy ze scenografem, kompozytorem i innymi realizatorami spektaklu. Zaznajamia studentów z cyklem produkcyjnym przedstawienia teatralnego.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy ( W) student:
Wykazuje się znajomością stylów gry aktorskiej i prac reżyserskich R W5
Ma szeroką orientację w zakresie problematyki związanej z technologiami stosowanymi w teatrze R W6
Posiada pełną wiedzę dotyczącą realizacji prac artystycznych związanych ze specjalnością reżysera teatru lalek, jak również szeroką wiedzę dotyczącą środków ekspresji i umiejętności warsztatowych pokrewnych dyscyplin; R W9
Zna możliwości różnych technik lalkowych, teatru przedmiotów, teatru maski i innych niekonwencjonalnych środków wyrazu artystycznego oraz teatru ożywionej formy; R W10
W zakresie umiejętności (U) student:
Samodzielnie ocenia tekst literacki i możliwości jego adaptacji na potrzeby teatru; R U2
Świadomie posługuje się techniką i technologią teatru lalek; R U3 Współpracuje z innymi osobami w ramach prac zespołowych;R U6
Słucha współpracowników i umie wykorzystywać ich uwagi dla realizacji wspólnego celu jakim jest spektakl teatralny; R U7
Posiada zakres umiejętności warsztatowych umożliwiających realizację własnych koncepcji artystycznych; R U8
Opanował techniki ćwiczenia umiejętności warsztatowych , które umożliwiają ciągły rozwój poprzez samodzielną pracę; R U9
W zakresie kompetencji społecznych (K) student:
Samodzielnie i kreatywnie korzysta ze swojej wyobraźni, intuicji, emocjonalności; adaptuje się do nowych i zmieniających się okoliczności, kontroluje swoje zachowania związane z publicznymi
prezentacjami; R K2
Wykazuje umiejętność samooceny K3
Jest zdolny do podjęcia refleksji na temat etycznych aspektów związanych z własną pracą; R K5
Potrafi współpracować w ramach wspólnych projektów; R K6
Kryteria oceniania
przedstawienia w gronie współpracowników. Ocena aktywności w trakcie prób, stopień przygotowania do prób, ocena efektu końcowego w postaci przedstawienia , jak również procesu powstawania
Sem IX - egzamin
Literatura
W zależności od wyboru materiału do realizacji